15 mei 2025, 04:15:43

op de schouder

Gestart door P.Kusters, 5 november 2004, 02:46:17

« vorige - volgende »

P.Kusters

ik heb dus sinds gisteren Gonzo in huis zitten,
nu heb ik een paar vraagjes over zijn gedrag.
Ik wil niet dat hij zich vervelende dingen gat aanleren en vandaar deze vraag.hij is trouwens ongeveer 7 weken oud.

zodra je Gonzo bij je pakt wil hij twee dingen...1 zo snel mogelijk op je schouder gaan zitten en 2 aan alles trekken wat hij tegenkomt wat wel een beetje irritant is, vooral al je een vest met een rits hebt.
Ik las ergens op het forum dat je een valkje niet te veel op je schouder moest laten zitten omdat hij anders te dominant werd. is dit alleen als hij bijt of gaat hij dit hierdoor ook sneller ontwikkelen?
als hij dit doet, dan zet ik hem even weg, maar hij trekt dan gewoon een sprintje over het bed en zit direct weer aan je te knabbelen. hij is zeg maar.....doelgericht ;D

kan ik hem nu het beste in de kooi zetten als hij dit gedrag vertoont of moet ik er anders mee omgaan?

gr pim

Paul

Hoi Pim.

Een vogel zal nooit dominant gedrag vertonen dat is een fabeltje en allang achterhaald dus op je schouder zit hij juist fijn en voelt zich veilig.
Een grote papagaai is anders als die per ongeluk in je oor bijt is je oor eraf dus dat is dan de reden dat je die beter niet op je schouder kan hebben.
Heb je je valkje al lang want ze moeten gewoon even aan je wennen voor ze helemaal tam worden.
Maar als ie op je schouder komt ben je al een heel eind.
Valkjes knagen graag aan dingen dus die pakken alles wat ze tegenkomen.
Je kan hem wat wilgentakjes geven in de kooi daar zijn ze gek op.

Groetjes, Paul