6 mei 2025, 14:37:34

vechten om voerbak

Gestart door nicole, 21 december 2004, 01:26:49

« vorige - volgende »

nicole

wij hebben sinds 2 weken 2 valkparkieten van ongeveer 8 weken oud. In de kooi hangt 1 voerbak en 1 bakje met grit en kiezels. De vogels vechten steeds om de voerbak, als er 1 vogel op zit en de ander komt erbij dan bijten en dreigen ze naar elkaar is dit normaal?

Nicole

Tara

Hoi Nicole,

als je meerdere valkjes hebt, is het ook het beste dat je meerdere voerbakjes hebt natuurlijk.
De één is wat baziger dan de ander, da's normaal, niet altijd even leuk, maar wel normaal. Je kan een tweetal andere voerbakjes hangen.

Groetjes, Tara

Sanna

21 december 2004, 03:24:32 #2 Last Edit: 21 december 2004, 03:25:48 by Pepper
Hallo Nicole,

Ik heb een kamervoliere met 4 valkparkieten. Er hangt 1 dubbel voerbakje in waar gewoon voer en eivoer in zit. Verder hangen er op andere plaatsen nog 3 verschillende kleinere bakjes met voer, 1 bakje grit en 1 bakje water. Als 1 van de vogels uit het dubbele bakje eet, laat hij of zij geen van de anderen erbij. Een knauw kunnen ze krijgen. Vandaar dat ik zo veel voerbakjes heb. Kunnen ze allemaal tegelijk met hun koppie in een voerbak duiken ... en nog vechten ze erom :P :D. Dat gaat nou eenmaal nooit over. Maar je kunt inderdaad nog een extra bakje ophangen zodat ze kunnen kiezen en iet zo hoeven te vechten als ze willen eten.

Succes!
Groetjes, Sanna

Paul

Hoi,

Het kan wel veschillen hoor ik heb hier soms wel meerdere valkjes die uit dat dubbele voerbakje eten.
Ik heb dan twee dubbele hangen dus er eten er soms 4 of meer tegelijk aan de zaadjes.
Degene die er op dat moment niet bij mag komt gewoon later aan de beurd er is voer zat.
Maar je kan altijd een tweede bakje neerhangen dan kunnen ze beide tegelijk eten.

Groetjes, Paul

tommy

hoi
Het is verstandig om net zo veel voer bakjes op te hangen als dat je vogels hebt.
Dit om niet gewenste vecht partijen tegen te gaan.

Grt Annemieke

Paul

Hoi Annemiek,

Dat vind ik ook wel een beetje veel van het goede hoor een voerbak per vogel  :D
Ik heb bij 8 vogels 2 dubbele voerbakjes en dat gaat eigenlijk prima er kunnen er dan makkelijk 4 of meer tegelijk eten en dat lijkt me toch wel voldoende.
En ik heb eigenlijk nooit echt gevechten om het voer hier.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Ik voer in de voliere met 14 valkparkieten op 2 plaatsen met zaad .Voor het kiemvoer en eikrachtvoer gebruik ik schaaltjes waar ze met meerdere aan kunnen.Wij hebben nooit gevechten om het voer.
Groetjes RINY

tommy

Hoi paul
Ik voer zelf uit een grote schaal in de voliere.
Maar ik heb ook valkjes per koppel zitten en daar voer ik in twee bakjes anders breekt de pleuris uit.
Grt Annemieke

Paul

Hoi Annemiek,

Ik heb hier in de broedkooi 1 voerbak hangen en daar zit het koppel dan lekker samen uit te eten en die zijn zo verliefd op elkaar die vallen elkaar echt niet aan.
Maar het kan met twee wel zo zijn dat het soms beter is om een extra bakje neer te hangen maar met drie of vier is twee bakjes ook wel meer dan genoeg lijkt mij.
Het heeft dan geen nut om 4 bakjes neer te hangen lijkt me.

Groetjes, Paul