29 maart 2024, 12:18:23

Sex behoevende valk

Gestart door Hester, 25 februari 2003, 18:08:03

« vorige - volgende »

Hester

Hallo,

Ik heb een vraagje mijn valkparkiet was heel erg bijterig tot op een gegeven moment perongeluk mijn vinger onder zijn kont drukte hij begon meteen met zijn staart heen en weer te gaan hij maakte een raar geluid. toen ie klaar was had ik dus een nat plekje op m'n vinger :o is dat goed dat je een valk help daarmee of houdt het vanzelf op.

Het was wel een grappig gezicht maar niet zo smakelijk :-X

Hebben jullie misschien een idee of dit mag of niet? We willen geen vrouwtje voor hem halen want met nestjes hebben we absoluut geen tijd.

Groetjes,
Hester ::)


Tara

Hallo, volgens mij heeft jouw valkje echt behoefte nodig om eens flink te paren, misschien heb je een kennis die een pop heeft en kun je hem eens laten paren??

Hester

Hallo,

Nee jammer genoeg ken ik niet iemand die een pop heeft. Zou het verkeerd zijn om hem dan een handje te helpen ook al klinkt het vies?

Groetjes
Hester

charly

hallo hester

gewoon even uit laten rijen.
doet hij van mij ook.
als hij klaar is dan is hij weer normaal.
ik heb ook geen vrouwtje in de buurt voor hem.
die van mij heeft het dan weer een tijd wel en dan weer niet.
gewoon even heen laten doen.

groetjes miranda en charly.

sharon en maarten

Hallo,
Onze valkparkiet Pino gaat ook bijna elke avond even op je hand " rijen ".
Het is niet echt smakelijk, maar Pino geniet er erg van. Daarna is hij erg blij en gedraagt zich dan als een macho: al onze geluiden doet hij dan na, kloppen als een specht  en geeft dan vervolgens een heel fluitconcert.

Groeten sharon en Maarten

Kelly Stark

Hallo iedereen,

Ik ben heel blij dat ik deze vraag lees. Ik meld mij eigenlijk aan om over het zelfde onderwerp een vraag te stellen.

Toen ik Treesje (een mannetje) bij mijn vader weghaalde, reed hij dus ook iedere dag tegen zijn stok aan. En dan maar geluiden maken en daarna krijsen. Precies om duidelijk te maken dat het goed geweest was. ::)

Ik dacht toen dat dat kwam omdat hij een beetje gefrustreerd was. En eigenlijk is dat weggegaan. Tot enkele dagen geleden. Nu doet hij het zelfs meerdere keren per dag.

Ik wil hem niet laten paren met een vrouwtje. Ik ken niemand met een valkparkiet en ik heb een beetje schrik dat, als hij het eenmaal ervaren heeft, hij meer zal willen en zielig achterblijven omdat hij dat vrouwtje niet meer heeft.

Komt dit eigenlijk door de tijd van het jaar?

Groetjes Kelly
Kelly

Peter

Hoi allemaal,

Bij ons hebben de valkjes ook meerdere keren per jaar een drang om zich voort te planten. Echter K.C. en Kyra "willen" het gehele jaar wel :) Tja hoe omschrijf je zoiets nou netjes :) Het verwschilt denk ik ook een per valkje.

Groetjesw,
Peter

Dokter  Annemaria

Hallo iedereen, volgens de tekeningen en de veren ( met streepjes) heeft mijn vader een vrouwtjes parkiet en ikzelf heb ook een vrouwtje die voor ruitenwissertje speelt  ;D maar nu lees ik dat mannetjes dat doen. Hebben we nu mannetjes of vrouwtjes? volgens het boekje wat we hebben zijn het allebei vrouwtjes. of doen vrouwtjes het ook. alvast bedankt..
groetjes de bazinnetje van Wappie

Paul

Hoi Annemaria,

Ik heb 2 mannetjes die voor ruitewisser spelen :-)
Volgens mij doen popjes dat niet en heb je een man als ie voor ruitewisser speelt :-)
Hoe ziet je valkje eruit want boekjes hebben het ook niet altijd goed helaas.
Misschien kunnen we dan aan de kleur vertellen wat het is.

Groetjes, Paul

Dana

Hoi Annemaria,

Ik heb hier een overduidelijk popje want ze heeft een x eitjes gelegd en die speelt ook heel af en toe voor ruitenwisser. Flink met haar kont over een knuffel heen die op de bank ligt en kirren wat ze doet dan :D.
Verder het ik nog 2 popjes die het niet doen maar die gooien hun kont de lucht in en gaan dan zitten kirren en dat doen ze dan tegenover elkaar. En dan af en toe mopperen op de andere omdat die nix doet :D is heel droog om te zien.

giovanni

 :D raar onderwerp  ;)
Gelukkig hebben mijn valkjes dat nog nooit gedaan, maar wel was de ene zo opgewonden dat ie echt hevig sprong op de andere dat hij hun allebei meesleurde naar de grond! Sindsdien heeft hij het niet meer geprobeert  :D

Nes

Haha! Ik heb er dus ook zo 1, Croky...
In het begin moest ik er erg om lachen maar nu wordt ik er soms toch een beetje moe van  ;)  ;D
Hij heeft zo'n buigbaar touw en idd, iedere dag is het weer feest  :D en soms meerdere keren per dag. Ik vind het wel lollig om te zien maar ik hoop dat dit met paringsdrang te maken heeft en dat het niet het hele jaar zo doorgaat, anders weet ik wel waarom die vrouw hem weggedaan heeft, haha  :D Maar ik doe hem niet weg hoor! Voor geen goud!
Het rare is dat ik dus wel een vrouwtje in de kooi hen zitten van een maand of vijf oud. Maar daar toont hij geen sexuele interesse in.... Mss is ze nog te jong, of niet valkjesaantrekkelijk ofzo  :( ::)

Groetjes Nes.

bogey

lachuh.... Ja daar houden ze wel van . Mij Bogey (wijlen) kon er ook wat van. Meerdere malen per dag. Lekker macho met zijn snavel tegen zijn spiegelbeeld tikken.... kreunen , piepen  en met een laatste harde piep was ie klaar.

Lekker laten gaan.  is de natuur

sadelienda

Hoi,

Ik heb voor Bo een teddybeer toendertijn aangeschaft. Is een beertje van 10 cm groot ong en ligt op zn rug naar boven in een schaaltje. Bo gaat op de snuit zitten en wiebelt zn staart heen en weer met een hoop gepiep. Teddy is dus zijn knuffel.


Groetjes,

Sadelienda.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Raikiri

7 januari 2004, 23:16:58 #14 Last Edit: 5 mei 2004, 15:11:23 by Valkparkietlover
 >:(De mijne speelt voor ruitenwisser op mijn hand >:(fris hoor! >:( :(

Groetjes van Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~