23 april 2024, 15:06:52

rondvliegen ????

Gestart door pat_en_helma, 24 februari 2003, 12:12:01

« vorige - volgende »

pat_en_helma

24 februari 2003, 12:12:01 Last Edit: 24 februari 2003, 12:13:12 by pat_en_helma
Volgens alle berichten is het dus aan te raden de valk regelmatig te laten rondvliegen door bijv. de huiskamer. Maar hoe doen jullie dit dan met meubels/vloerbedekking enz? Ik mag toch aannemen dat de valk overal zijn behoefte zal doen. Hoe lossen jullie dit dan op. Of maakt hij dan geen rommel?

Peter

Hoi Pat en Helma,

Bij ons zijn vrijwel altijd los. Ze laten inderdaad wel eens ergens een poepie achter en knagen ook wel aan de meubels (vooral de afstand bediening). En ze zitten meestal op de plafond ventilator (deze kan niet meer draaien!).

Ze maken dus wel een rommel maar dat nemen we er graag bij!!

Groetjes,
Peter

Mandy

Ha ha ha ha ha ja ze maken zeker rommel, maar het is wel leuk en gezellig en ze hebben het inderdaad nodig. ;)
Ik had 2 valken en 2 grasparkieten los rond vliegen.
Die hadden vaak hun vaste plekjes waar ze in huis zaten en daar legde ik gewoon keukenpapier om de poepjes op te vangen. Ze zoeken vaak hoge plekjes op net als in de natuur, bij mij was dat op een lamp. Ik moest wel beveiliging om de snoeren doen anders zouden ze die door knagen. :o
Ook heb ik een hele grote houten spiegel waar ze altijd op zaten en houten kasten en die werden een beetje uitgedunt van het geknabbel... En ze waren hier gek op mijn gestukadoorde muren, ik had echt hele gaten erin! En van al het grit en sepia in de kooi pakte ze natuurlijk niet... :(
Ook de planten werden wel 's te vroeg gesnoeid. En als ze eenmaal een keer van je bord mee hebben gegeten is het iedere avond prijs. Ja, je moet je grensen wel een beetje kunnen verleggen. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

hoi pat_en_helma,
Hier heb ik er 10 maar een aantal komen niet uit de kooi als ie open staat.
Maar het verschilt per valkje, een heeft de boekenkast, het behang en de kamerdeur al behoorlijk te grazen gehad  :)
Maar het is wel een mooi gezicht om ze door de kamer te zien scheren en we hebben hier een kamer van 11 meter breed dus ze maken een behoorlijke vlucht.
Het zijn maar kleine uitwerpselen die ze laten vallen en het is best wel makkelijk op te ruimen gelukkig.
Hier hebben we zijl en plavuizen dus dat is ook makkelijk schoon te maken.
Maar voor je valkjes is het heel goed om even te vliegen, ze kunnen anders ook veels te dik worden en dat is niet goed.
Ze hebben echt schik als ze eruit zijn  :-)

Groetjes,  Paul

Diana

Als ik de valkjes los laat (alleen als mn ouders er niet zijn anders worden ze boos) gaan eerst lekker vliegen en laten dan wel eens een poepje achter :D maar dat hoort erbij zoals al werd gezegt :)
Maar mijn valkjes hebben altijd een eigen plekje waar ze natoe vliegen en daar hoef dan meestal alleen wat poepies op te ruimen :P nu heb ik mijn valkje Clover ook los en ze heb 3 drolletjes al gelegt *zucht  :-/ ag je maar dat hoort erbij, ruim het strakies gewoon op :) groetjes Diana!

ps. helaas kan je een valkje niet zindelijk maken hé?