19 april 2024, 15:43:12

2 valkie's

Gestart door keldion, 22 oktober 2004, 17:16:29

« vorige - volgende »

keldion

Hoi iK ben keldion
en ik hheb een valkparkiet ( mannetje )  van 1 jaar oud hij was eerst heel lief en tam en wou er altijd uit , nu heb ik een oude valk ( vrouwtje )erbij van 3 jaar maar nu zijn ver;iefd en zijn niet meer tam  :o , dat mannetje die is een heeel klein beetje tam maar die bijt en valt nu de heletijd aan en ik wil ze graag allebij tam krijgen maar ik weet niet hoe.

gr. keldion

Paul

Hoi Keldion,

Als een koppeltje met een nestje bezig is kunnen ze ook al zijn ze tam best wel heel aggresief zijn.
Ze zien dan alles als een bedrieging omdat ze hun nestje verdedigen.
een van mijn tamste valkjes daar kon ik niks mee beginnen toen hij een nestje met jongen had maar als alles achter de rug is met het nestje worden ze weer net zo tam en lief als daarvoor.
De hormonen van een vogel gaan als ze broeds zijn heel erg veranderen en daardoor het gedrag ook.
Dus je hebt kans dat als het broeds gedrag achter de rug is dat hij weer net zo lief is als daarvoor.

Groetjes, Paul

keldion

CitaatHoi Keldion,

Als een koppeltje met een nestje bezig is kunnen ze ook al zijn ze tam best wel heel aggresief zijn.
Ze zien dan alles als een bedrieging omdat ze hun nestje verdedigen.
een van mijn tamste valkjes daar kon ik niks mee beginnen toen hij een nestje met jongen had maar als alles achter de rug is met het nestje worden ze weer net zo tam en lief als daarvoor.
De hormonen van een vogel gaan als ze broeds zijn heel erg veranderen en daardoor het gedrag ook.
Dus je hebt kans dat als het broeds gedrag achter de rug is dat hij weer net zo lief is als daarvoor.

Groetjes, Paul

hallo , we weten nog niet of wel een nestje gaan doen .
ze hebben  nnog geen nestje. :-[
maar we willen weten of ze alsnog als ze bijelkaar zitten allebij tam kunnen maken . ( zijn )
 groetjes keldion

Paul

Hoi Keldion,

Ook twee of meerdere valkjes bij elkaar kunnen prima tam zijn hoor.
Ik heb er hier 22 en ze zijn niet allemaal tam maar de tamme blijven net zo tam als daarvoor en komen gewoon nog steeds bij je :-)
Ze zullen altijd ook met elkaar optrekken maar dit is verder geen gevaar voor het tam zijn.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Keldion
Het is wel heel normaal dat als er een valkje bij komt ze meer met elkaar bezig zijn.
Als een valk alleen is gaat hij toch een beetje jou als zijn partner beschouwen.
Veel aandacht geven dan lukt het wel!!!
Groetjes Riny