18 april 2024, 03:56:27

Zitten mannetjes ook wel eens kippetje?

Gestart door stefmir, 20 oktober 2004, 19:15:36

« vorige - volgende »

stefmir

Ik heb twee geparelde lutino's (bijna 1 en bijna 1,5 jaar oud) en ik weet nog steeds niet zeker of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Nu gaan ze sinds kort beiden kippetje zitten (niet voor elkaar, maar als wij ze aaien). Doen mannetjes dat ook wel eens???

Groet Stefmir

Riny

Hallo Stefmir
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat bedoel jij met "kippetje zitten"??

stefmir

CitaatHallo Stefmir
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat bedoel jij met "kippetje zitten"??

Staart omhoog, vleugels wijd, kop naar beneden, piepende geluidjes maken. En dan zelfs over de rug laten aaien terwijl je anders alleen maar over zijn/haar kopje mag aaien.


Paul

Hoi Stefmir,

Ik denk dat de mannetjes niet echt kippetje gaan zitten die gaan meer rijden op de zitstok of op een zittouw.
Als je een valkje op de rug aait en het gaat dan piepen en raar doen dan denk ik dat het bijna zeker popjes zijn hoor.
Als je ze vaak aait zal er denk ik binnen de kortste keren een ei komen.
De eitjes gewoon laten liggen en niet weghalen dan en gewoon 3 weken laten broeden op de eitjes.
Ze komen natuurlijk niet uit maar als je ze weghaald blijven de popjes leggen en ze kunnen dan uitgeput raken.

Groetjes, Paul

paootje

Hoi,

Bobby die doet wel het geluid na, als Charlie kippetje zit.. dus soms lijkt het dan net of ze beide kippetje zitten :P, dus misschien heb jij wel een mannetje die het vrouwtje immiteerd!

Groetjes, Paola

Annouschka

Hoi,

ja, ik heb er hier ook zo eentje, onze Solo doet Chewy na als ze aan het wipwappen is met Yoda en dan gaat ie er ook nog eens naast zitten en probeert ook of hij even niet mag ;D

Dat mag dus niet van allebei en dan krijgt ie een snauw, waarop hij op zijn beurt Yoda gewoon van Chewy afgooit of in Chewys vleugel bijt.


Lique

Een mannetje kan ook "kippetje" zitten.
Dit heb ik deze week nog meegemaakt bij Dexter, een witmasker bont geparelde man.
Hij ging in het voerbakje zitten, en maar kwetteren, echt als een popje.

Ook mijn bont geparelde popje sammy heeft regelmatig bovenop de kooi zitten rijden als een man.
Dit gedrag ezgt dus niet echt altijd even veel.

groetjes Lique