28 maart 2024, 14:57:19

Scherpe Randen

Gestart door Pucky, 20 oktober 2004, 18:30:58

« vorige - volgende »

Pucky

Hallo allemaal,

Opmerking. Gisteren kwamen we thuis en als we dat doen dan mag onze vogels er uit. De jongste zat boven op de kooi en viel net langs de tralies in de kooi  :-X ik weet nog steeds niet hoe die dat voor elkaar heeft gekregen. maar hij piepte :-/ en ik zag dat er een aantal veertjes los zaten ikke kijken en ja hoor hij had een beschadiging op zijn hoofdje :'(. Ik keek naar de kooi wat dat nou is geweest waar hij langs is gevallen toen zag ik het. We hebben een kooi met horizontale tralies omdat op de plaats te laten zitten zit er dus ook vertikale tralies op. Net op de rand van de opening houdt de vertikale tralies op zo maar afgezaagd ::) niet overna gedacht dat dat nog wel eens scherp kan zijn. Wij zijn nu van plan om de scherpe kanten er af te halen. Wie heeft dit ook??? Gelukkig heeft ie niets er aan overgehouden.

Groetjes,
Ikke

Paul

Hoi Ikke,

Normaal zijn de tralies goed afgewerkt aan een kooi en niet zo scherp dat ze zich er aan kunnen bezeren.
Misschien zijn ze bij jou een stukje vergeten glad te schuren.
Het is ook net een samenloop van omstandigheden dat dit nu gebeurd is normaal zou dat niet zo snel gebeuren.
hoepenlijk heeft ie zich niet te erg bezeert.
Je kan een stukje zitstok op maat van de opening zagen en dat in de lengte open zagen en op de opening klemmen dan is er niks scherps meer :-)
Ze kunnen dan ook makkelijker in de opening zitten om erin en eruit te gaan.
Misschien een ideetje.

Groetjes, Paul