18 mei 2025, 03:08:59

valk en grasparkiet

Gestart door Jen, 9 oktober 2004, 15:35:21

« vorige - volgende »

Jen

9 oktober 2004, 15:35:21 Last Edit: 9 oktober 2004, 15:36:16 by Jen
Hallo,

Ik heb altijd valkparkieten gehouden, nu nog een pop over.
Inmiddels een grasparkietje aangeschaft voor wat gezelschap.
Maar dit parkietje ( Pipo ) trekt soms aan haar veren en als hij in haar buurt komt, laat ze zich wegjagen.
Moet ik ze nu apart zetten ?
Het grasparkietje is ook niet tam, laat zich na heel veel gedoe pas pakken, ik heb hem bij een dierenwinkel gekocht.
Weten jullie raad ?

Yvonne_R

Hoi Jen,
Ik heb zelf ook een valkparkiet en een grapaskietje bij elkaar gehad. Het valkparkietje was al tam en wegens omstandigheden hebben we er toen een grasparkietje bij gedaan. Deze was niet tam en trok het valkje ook regelmatig aan de staart, maar alleen wanneer het valkje niet keek ;)
Op zich hebben ze zich prima gered hoor, het grasparkietje is inmiddels overleden. Het was wel zo dat ik het valkje wel uit de kooi haalde, maar het grasparkietje liet zitten.
Hoe oud is jouw grasparkietje dan? Hoe jonger ze zijn, hoe beter je ze tam krijgt. Vaak zijn ze al wat aan de oude kant om nog tam te maken als je ze in de dierenwinkel koopt. Je zult dan veel geduld moeten hebben. Een echte oplossing voor je probleem heb ik dus niet, helaas. ik hoop toch dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Kaat

Wat dat samen plaatsen heb ik geen advies of ervaring. Wel over 't tam maken.

Jan, mijn grasparkiet, heb ik begin juli in de dierenwinkel gehaald. Bij onze dierenwinkel hier is een vogelkenner aanwezig (iemand die zelf ook kweekt, laat ik 't zo omschrijven) en zoals hij 't zei en wij 't zelf constateerden was Jan de jongste die hij had. Dus Jan ging mee naar huis.
Ik ben er de eerste weken best veel mee bezig geweest, tot hij me ineens begon te pikken. Ik schrok zo dat ik een tijdje niet echt veel met hem gedaan heb, tot nu een dikke week lang alweer en hij komt echt naar me toe, begint vanuti zijn kooi met me te sjansen en gaat echt al goed op m'n vinger zitten. Dus ondanks dat hij al wat ouder is, lukt het tam maken wel goed. Het zal alleen wel ietsje langer duren.

Veel succes!!!

Groetjes,
Kaat