19 april 2024, 11:57:59

Agressief

Gestart door GHOST_II, 20 februari 2003, 23:12:17

« vorige - volgende »

GHOST_II

Krijg je een valkje weer normaal tam nadat hij heel agressief is geweest doordat het vrouwtje eitjes had ?  ?  

Greetz,
-=-GHOST-=-

Paul

hoi Ghost,
Tijdens het broeden willen de popjes wel eens aggresief zijn omdat ze de eieren en hun jongen verdedigen maar als alles achter de rug is en de jongen hebben het nest verlaten zal ze weer helemaal zo worden als daarvoor normaal gesproken dus als ze daarvoor heel lief en rustig was zal ze dat daarna ook weer zijn :-)

groetjes,  Paul

Diana

hallo
Je valkje wit gewoon zijn nestje beschremen en is daarom ook best wel agressief, maar als het nestje gedaan is  ::) en over:D draait je valkparkietje weer helemaal bij en is hij weer net zo als vroeger :) Ik heb dit zelf ook gehad dus weet waar je last van heb :D ik was ook helemaal bang dat mijn valkjes nooit meer zo lief als voeger zouden worden, maar gelukkig was dit niet het geval :)
groetjes Diana

Raymond

Nog even een aanvullende vraag: Onze pop is al agressief terwijl het vrouwtje nog helemaal geen eitjes heeft gelegd. Ze zijn alleen nog maar aan het paren. Ze hebben wel een nestkast. Hij is echt heel erg fel, zelfs als hij uit de kooi is (iets wat we nu niet meer doen).

Is dit normaal?

Paul

Hoi Raymond,
Het is heel normaal dat valkjes zich anders gedragen als ze broeds zijn.
Ook al hebben ze nog geen eitjes ze hebben al wel het nestgevoel en daarom verdedigen ze het nest.
Als alles met broeden en jongen opvoeden achter de rug is gaan ze weer normaal doen.

Groetjes,  Paul

Peter

Hoi allemaal,

Bij ons is P.D. ook altijd extra alert als ze broeds en eventueel een nestje heeft. Loky vertoond dit gedrag ook. Kyra daarin tegen wordt heel erg aanhankelijk.

Groetjes,
Peter