25 april 2024, 17:22:37

Tokey

Gestart door Kaat, 20 oktober 2004, 04:42:38

« vorige - volgende »

Kaat

Hallo!!!

Ik wist ffe niet waar ik m'n berichtje kon dumpen, maar doe 't lekker hier! Wie weet plaats ik morgen wel 'n vervolg erop  ;D

Vandaag zijn we Tokey gaan halen, eigenlijk is ze een paar weken geleden gedoopt als "Tokepy", van Pokemon, maar omdat ik Tookie (tokey) mooier vind klinken bij ons en de rest van de beestenboel, kort ik 't lekker af!!!
De rit ging heel goed! Ze is echt 'n schat hoor, beetje eigenwijs, maar errug lief! Binnen vijf minuten dat ik haar had gezien was ik al smoorverliefd!

Eenmaal thuis hebben we haar lekker even op tafel rond laten lopen, en heb ik in tussen de kooi in orde gemaakt (die hadden we ook onderweg opgehaald) .
Nu zit ze wat rond te koekeloeren, volgens mij vind ze 't wel oke hier!
Jan vind 't ook wel prima, die gaat gewoon door met zinloos-lullen hoor  :o  Hij babbelt aan zodra ik binnen kom en houd pas op als de lichten doven, zo nu ook. Hij was 'n beetje beduusd toen Tokey ineens op zijn kooi zat, maar daarna was alles weer koek en ei.
Wie weet, kan ik ze straks samen in één kooi doen! Zou wel handig zijn!!
De honden vinden 't ook errug leuk, een nieuw huisgenootje! Lenny en Scous rennen als kleine kleuters om die kooi heen, soms moet er ffe gemopperd worden want dan springt er weer eentje tegen de kooi op. Maar dat gaat wel over, Jan was vroeger voor hen ook veel meer interessant dan nu!!! 't gaat er wel af.
Overigens is Tokey er helemaal niet van onder de indruk, die zit maar wat te zitten, roept 'n keer en doet haar oogjes weer dicht.

't was dan ook 'n vermoeiend dagje, zowel voor haar als voor ons. Een ritje wel (ong. 2 uur heen en weer terug hoor!! Tjah, je moet er wat voor over hebben).

Maar knuffelen kan ze, er is niks van gelogen van al haar charme die mij verteld werd!!!  ;)

Ik ga zo lekker slapen, het is alweer laat!!!

Groetjes,
Kaat en 'n knuffel van Jan & Tokey

Paul

Hoi Karin,

Wat leuk dat je er nu ook zo'n schatje bij hebt ik las elders al dat je hem vanavond ging halen :-)
Valkjes zijn echt hele lieve vogels zeker als ze tam zijn kan je er erg veel plezier mee hebben.
Wanneer staat de volgende gepland  :D
Want voor je het weet heb je er al weer een bij hoor.

Groetjes, Paul

Kaat

Haha, dat was zeker 'n grapje!!!  :D
Voorlopig blijft 't hierbij, ik heb nu weer 'n gelijk aantal dames en heren in huis, wij meiden waren even in de minderheid, maar met Tokey erbij is alles weer op 'n rechte lijn!  ;)

Ze doet 't overigens heel goed, vannacht heb ik haar nauwelijks gehoord. Vanochtend stond Sjef eerder op als ik en maakte beneden de lichten aan. Toen heb ik haar wel 'n paar keer horen roepen, tussen het getetter van Jan door! Die heeft nooit 'n ochtendhumeur, dus dat zal wel positief werken voor Tokey!

Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat, ik was van plan om ze even samen los te laten. Tokey kan niet vliegen, maar klautert als 'n speedy consalis hoor, Jan kan wel vliegen dus ik ben erg benieuwd of hij naar haar toe zal gaan!!! We shall see!!!

Ik zal ook es kijken of ik wat foto's van haar kan maken, kunnen jullie zien hoe zielig ze kan zijn!
Ze heeft nog wel wat kale plekjes in haar nek, maar 't is in een paar maanden al een stuk minder geworden schijnt. Ze moet er dus vreselijk uitgezien hebben! Maar dat is allemaal niet zo belangrijk, het heft 't weer op hoe lief ze is! Knuffelen kan ze als de beste!!

Groetjes,
Kaat

Marije

Hoihoi!,
Leuk dat je ook een valkje hebt.....klinkt als een lekker dingetje..... ;D :-*
Is Jan ook een valkje of een grasje ofzoiets?
Groetjes,
Marije en Purrel

Kaat

CitaatHoihoi!,
Leuk dat je ook een valkje hebt.....klinkt als een lekker dingetje..... ;D :-*
Is Jan ook een valkje of een grasje ofzoiets?
Groetjes,
Marije en Purrel

Hoi Marije en Purrel,

Jan is een grasje, en nog zo groen als wat ook! Dus hij doet zijn naam wel eer aan!!!  ;D

Groetjes,
Kaat

Marije

Hahahaha...ja idd...... :D
Veel plezier met je twee boefies..... :)
Marije en Purrel

Kaat

Boefjes zijn 't echt wel hoor!!!  :o

Vandaag is 't hier in huis feest geweest volgens mij. Normaal gesproken kletst Jan honderduit als we thuis komen na 't werk, honden zijn actief, etc.... Nu lag van één hond de waterbak om en water buiten de bench en ze zijn niet echt actief. De birdies zijn allebei sloom en slaperig. Ze reageren wel ofzo, dat is 't niet, maar willen 'n dutje gaan doen!!!

Ach ja, komt wel goed.

Vanavond hebben we Jan en Tokey samen kennis laten maken. Jan uit zijn kooitje, Tokey uit zijn kooitje en haar bij hem op de kooi gezet. Zo nieuwsgierig als Jan is, klauwtert hij gelijk naar boven op de kooi. Echt lief waren ze in 't begin niet, maar nu zijn ze al twee uur los en zitten ze lekker samen op één stok buiten Tokey's kooitje te dutten, af en toe 'n klets van een van beide.

Dit komt wel goed, hier heb ik wel vertrouwen in!

Hier 'n foto van mijn twee maffies:
http://img.photobucket.com/albums/v130/k.nelissen/Foto028.jpg

Ik heb er een link van gemaakt, omdat de foto zelf telkens erg groot was (als ik op "bekijken" klik). Dus vandaar op deze manier.

Groetjes,
Kaat, Jan & Tokey

Kaat


Marije

Aaahhhhh wat een scheetjes zeg..... :-*
Op de foto zien ze er idd niet erg strijdlustig uit, eerder een beetje slaperig..... ;D
Groetjes,
Marije en Purrel

Kaat

Dat lijkt vast doordat ie zo donker is  :D

Als ik met de flitser knip, heb ik spontaan zeer witte fluoriserende vogels..... Ik zal eens een keer bij daglicht knippen, dat werkt vast wat beter!!!

Groetjes,
Kaat, Jan en Tokey

Paul

Hoi Karin,

Ze zitten wel lekker op hun gemak zo inderdaad :-)
Misschien komt de foto zo iets mooier uit op het forum.


Hij is iets lichter en wat groter dan kan je ze wat beter zien zitten :-)

Groetjes, Paul

Kaat

Sow, idd.... beetje groter en 'n beetje duidelijker!
Thanx, Paul!!!

Gisterenavond ging het zo goed, we stonden er zelf van te kijken dat 't zonder problemen ging. De honden waren allebei los en liepen af en toe es langs de kooi. Toen wij zoiets hadden van "het is bedtijd, we moeten de honden uit gaan laten", begon Jan ineens te vliegen. Ohjee.... vliegt ie regelrecht naar z'n kooitje en gaat daar lekker op 'n stokje zitten dutten. Twee tellen later zit ie in zijn kooitje.... Hij kan gedachte lezen ofzo, lijkt wel!!!

Groetjes,
Kaat, Jan en Tokey

Marije

21 oktober 2004, 13:29:03 #12 Last Edit: 24 oktober 2005, 07:55:47 by *Marianne*
Hahahahhaha... :D......je hebt een spirituele band met je grasparkiet...... ;D
Groetjes,
Marije en Purrel


Dit verhaal is gesloten. Wilt u hem weer geopend hebben, neem dan contact met mij op.
Groetjes Marianne