15 mei 2025, 23:13:07

Bogena wormmiddel!

Gestart door marianca., 18 oktober 2004, 16:41:15

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Hoelang blijft Bogenawormmidel actief werken bij de vogel :-/

groetjes
marianca

Paul

18 oktober 2004, 19:01:06 #1 Last Edit: 18 oktober 2004, 19:02:00 by Paul
Hoi Marianca,

Ik denk zolang je het geeft het werkzaam blijft  bij een wormmiddel is het niet zo dat het werkzaam blijft.
Een middel tegen schimmel (trisparol)blijft bijvoorbeeld een maand of 3 nawerken als je een kuur geeft maar wormmiddel volgens mij alleen als je het geeft.
Het dood dan de wormen en je bent er vanaf zeker als je de kuur herhaald na ongeveer 14 dagen dan komen de eitjes uit en je dood dan ook die pas uitgekomen wormen.
Als alle wormen dood zijn is het ook niet nodig dat het middel blijft werken.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Bedankt voor je reactie.Ik vroeg me dat af omdat ik enkele valken toch wel 'hangerig'vindt.Maar kan natuurlijk ook komen omdat ze het middel hebben gehad en nog een paar daagjes rondzwerft in hun lichaampje,toch?Nu moet ik ook zeggen dat ze behoorlijk maar dan ook behoorlijk in de Rui zijn geweest...dus alles bij alles..

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Ze hebben nu ze ontwormd zijn veel meer plek in de darmpjes omdat die vieze wormen er nu uit zijn  :D
Eten is zonder meer een goed teken en misschien eten ze nu even meer dan normaal maar dan hebben ze dat gewoon nodig ze eten naar behoefte en die is nu groter momenteel.
En het kan inderdaad toch met dat middel te maken hebben misschien voelen ze zich ook beter nu ze ontwormd zijn en zitten lekkerder in hun vel.

Groetjes, Paul

marianca.

CitaatHoi Marianca,

Ze hebben nu ze ontwormd zijn veel meer plek in de darmpjes omdat die vieze wormen er nu uit zijn  :D

Groetjes, Paul

Hallo Paul

Moet er zelf om lachen :D :D.Maar het klopt,plaats hebben ze nu en eten zich nu alleen maar voller ;) :D

groetjes
marianca

Riny

Bij mij krijgen ze voor en na de broedtijd een wormkuur.
Als er een nieuwe bij komt krijgt die apart een wormkuur.
Gr.RINY