29 maart 2024, 00:36:18

Witte valkparkiet

Gestart door Acoustic, 25 augustus 2002, 17:12:23

« vorige - volgende »

Acoustic

Wij hebben uit eigen teelt een compleet witte valkparkiet. Heeft iemand weleens zo'n parkiet gezien en weet diegene of dit vaker voorkomt en welk soort dit is?

bvd en mvg

Peter

Hallo Acoustic

Je bent de trotse eigenaar van een albino.
De albino is geheel wit en heeft geen oranje wangetjes.

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi hoi, jip, zoals Peter zegt, heb je een albino. Mooie vogeltjes hé! Jammer dat ik nog nooit 1tje echt heb gezien, alleen op een foto in mijn boek. Maar die staat er niet goed op. Veel plezier ermee :) doeikes, groetjes, Tara en de vogeltjes.

Peter

Hoi hoi,

Hier nog twee foto's van de albino.

Groetjes, Peter




V_Valkie

Ja dit is een albino.Ik heb er ook nog nooit 1 gezien,alleen wel duidelijk op een foto.mooie valk!

Tara

Hoi hoi, albino's zijn zeker zeldzamer dan de meest voorkomende valken, ik heb er nog nergens een gezien en 'k zou er eigenlijk wel eentje willen, maar die zijn zeker ook duur? Groetjes, Tara

metal_goddes

Hallo acoustic,

naar mijn weten gaat het hier niet om een albino valkparkiet maar om een witkop lutino, ik heb dit ooit op een amerikaanse site gelezen. En vooral omdat ik zelf 2 witte valken in mijn bezit heb, een man met rode ogen en een pop met zwarte ogen is dat een reden te meer om aan te nemen dat het hier niet om albino valken gaat.
(er komen ook maar sporadisch witte jongen uit, vaak lutino
 -bij de roodoog-  of witmasker -bij de zwartoog-)

Groetjes, Ilse

tiny

hallo
die witkop komt omdat een van de voorouders een witkop s geweest vandaar die zwarte ogen en die witkoppen
groetjes,franky

Diana

Een Albino is pas een echte als hij rode ogen heeft, net als bij ratten, die met zwarte ogen zijn toch geen echte??


V_Valkie

ja,een echte albino heeft rode ogen.maar dit noem ik ook een albino.het is een albino....