15 mei 2025, 03:43:09

4 mannetjes

Gestart door Sanne2, 18 oktober 2004, 03:21:10

« vorige - volgende »

Sanne2

Ik heb 2 wilkleur mannetjes en 2 geparelde popjes (dacht ik) maar nu blijkt dus dat de popjes mannetjes zijn en ze verliezen hun parels. Ik vind het niet erg dat ze de parels verliezen want ik ben verliefd geworden vooral op hun karakter dus ik zal straks 4 wildkleurmannen hebben. Nu is mn vraag kan dat wel samen 4 mannen. ze leven in een hele ruime kamervoliere van ferplast het is de grootste maat. Ze maken geen ruzie alleen wel eens vlak voor het slapen gaan maar dat is normaal zegt mn vader, ik moet wel zeggen dat ze wel 2 koppels lijken want ze trekken altijd per koppel met elkaar op en de 2 wilkleur mannen kroelen altijd met elkaar hi hi ik zeg altijd dat het homo,s zijn . maar goed is dit gedrag normaal ik mag niet meer valkjes dan deze vier dus wie heeft hier ervaring mee het gaat tot zover goed met ze. Ik weet dat bijv 4 mannetjes grasparkieten wel prima met elkaar overweg kunnen terwijl 4 popjes grasparkieten wordt afgeraden maar geld dat ook voor valjes?

groetjes sanne

Joyce28

Hoi,

Ik heb 4 poppen ;D ,en dat gedrag wat jij beschrijft herken ik ook,even wat gemopper wie wat waar en hoe gaat zitten sávonds voor het slapen gaan
Maar hier word iedereen gekroelt,ze laten zich liever kroelen dan dat ze hetzelf doen :D
want ze staan meestal met gebogen kopjes tegen elkaar aan,en de ene keer is het die met die en de andere keer is het weer met een ander

dus ik zeg,4 poppen gaat goed
Ik heb een Ferplast Aria trouwens ;)

Paul

Hoi Sanne,

Ik heb een kennis die 4 mannen bij elkaar heeft en dat gaat heel erg goed.
Die hebben het echt naar hun zin met zijn viertjes.
Dus als je geen nestjes wilt hebben is dat prima zo hoor met 4 mannen bij elkaar.
Zelfs koppeltjes happen wel eens naar elkaar dus dat is heel normaal hoor zo laten ze weten dat iets wel en niet mag tegen elkaar.
Het zijn al vier volwassen mannen die ze heeft en ze zijn er ook vaak uit maar de volliere die jij hebt is groter dan haar kooi dus dat moet zeker goed gaan.

Groetjes, Paul

suus

Hallo Sanne,
Ik heb  op het moment 3 mannen bij elkaar. Dit gaat nu weer prima. Had er een pop bij (kijk bij Joyce in de handtekening, de onderste) maar dit leverde ruzie op.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik denk dat de kooi te klein was voor 4 valken hoor. Maar ze mogen er erg vaak uit bij mij. Nu ik dus weer op 1 geslacht zit, gaat goed!
En dat geruzie tja, leef jij maar eens op zo'n klein stukje (in verhouding dan) dan heb je ook wel eens ruzie!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Riny

Als valkparkieten van een geslacht bij elkaar zitten gaan ze gewoon een ander als hun partner behandelen.
Dit is normaal gedrag maar je hebt de meeste kans als je er daarna een pop bij zou zetten dat ze daar dan om gaan vechten.
GR. RINY