pippy mijn geel mutaat voelt zich niet happy.

Gestart door tommy, 11 oktober 2004, 19:37:57

« vorige - volgende »

Mandy

Wat ontzettend jammer Annemieke.
Je hebt er in ieder geval goed voor gezorgd en je best gedaan dus verwijt jezelf niets, want als ze echt duidelijk ziek was geworden dan had je vast wel meer gedaan. Dit was te vaag en onduidelijk om er iets mee te doen.
Veel sterkte.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

tommy

CitaatWat ontzettend jammer Annemieke.
Je hebt er in ieder geval goed voor gezorgd en je best gedaan dus verwijt jezelf niets, want als ze echt duidelijk ziek was geworden dan had je vast wel meer gedaan. Dit was te vaag en onduidelijk om er iets mee te doen.
Veel sterkte.

hoi
je slaat de spijker op zijn kop denk ik .
Inderdaad vond ik dat pippy stiller was dan quasimodo.
Maar quasimodo was ook bijna 2 en een half jaar jonger.
Wel was ik aan het twijfelen.
Vandaar ook mijn berichtje dat ik dacht dat ze in een "vervroegde najaarsdepressie" zat.
Ik wilde even afwachten een weekje.
Helaas hoefde dat niet meer.
Pippy krijgt een mooi plekje in mijn hart en ik zal haar de komende dagen vreselijk missen.
een verdrietige Annemieke

Theetje

Hoi Annemiek,

Meid wat ellendig. Je was zo trots op je Pippy.

Maar toch even een vraagje.
Ga je nog sectie laten plegen of iets dergelijks zodat je weet waar ze aan overleden is?

Misschien handig om te doen omdat ze toch bij Quasi zit en ik begreep dat je niet echt een oorzaak weet.

Meis veel sterkte ermee en je weet het, je kunt me altijd bellen.

Groetjes

Theetje

Rust zacht lieve Pippy.

robentru

Hoi Annemiek

Wat erg dat je valkje het niet heeft gered, maar wat je zei over heimwee dat klopt als een bus.
Onze valk was tegen het raam aan gevlogen (stom van ons om de lamellen niet dicht te doen) het valkje was helemaal van slag wij een dag gewacht en toen er geen verbetering in zat naar de DA, wij waren echt er kapot ervan, onze valk moest blijven en na twee zware dagen belde de DA dat we hem beter konden ophalen "want hij miste ons" wij naar de
universiteit dierengeneeskunde (utrecht) toen wij bij mieppie
kwamen in de kamer HAD JE DE VOGEL MOETEN ZIEN REAGEREN OP ONS. dus heimwee ja wel degelijk !!!

groetjes en sterkte

Rob

Inger m

Hoi Trudy,
Ongetwijfeld zal de vogel blij zijn (indien hij een goede band heeft) de eigenaren (lees bekenden) weer te zien. Een vogel is een prooidier en voelt zich in een nieuwe, vreemde omgeving niet op zijn gemak (voor een prooidier is het van belang de omgeving goed te kennen). Dit is te zien wanneer ik nieuwe vogels aanschaf. De eerste dagen zitten ze niet helemaal lekker in hun vel en eten vaak ook niet direct en minder. Heel concreet zie ik dit bij cavia's, daar ik de gewoonte heb de dieren te wegen. De eerste dagen na aanschaf vallen ze af en vervolgens komen ze pas weer op hun nieuwe gewicht, zodra ze gewend zijn in hun nieuwe omgeving. Dit heeft ermee te maken dat verhuizingen stress opleveren bij dieren, waarmee dergelijke verschijnselen (verminderde eetlust, niet lekker in dr vel zitten etc etc) vaak gepaard gaan.

Om even terug te komen op heimwee...zeer waarschijnlijk is jullie vogel ook veel gelukkiger weer terug te zijn in zn eigen omgeving met bekende mensen ipv in gewonde toestand in een vreemde omgeving met vreemde mensen te zijn. Een ziek dier heeft er baat bij in de eigen omgeving verpleegd te worden en dat weten ze in Utrecht ook wel ws. Dit is daarom vermoedelijk ook een reden dat ze de vogel weer zo snel mogelijk naar huis laten gaan.

Of dit dus direct te wijten is aan heimwee, zoals wij mensen dat kennen (steeds denken'ik wil weer naar huis') of eerder aan stress door nieuwe omgeving. In iedergeval was ze ws idd beter af bij jullie thuis om het herstel te bevorderen!

En wat betreft Pippy en heimwee...Als ik het goed gelezen heb had ze haar al vanaf 26 juli en das al een heel tijdje terug en kwam ze uit niet zulke beste omstandigheden....dus heimwee?

Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk uitgelegd heb en anders lees mijn vorige stuk hierover maar...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

marianca.

Hallo Annemiek,

Ohh meis wat erg van pippy :(.Dus,zoals Inger al zei is het ook geen heimwee geweest en was pippy waarschijnlijk ziek :(.Ik zit nu met een lutino die wormen heeft brrrrrrr,heb dat nog nooit gezien maar zag vandaag 2 wormen,die gelukkig al dood waren,op een stok liggen in de kooi onde rhaar favoriete zitplaatsje.Ik heb wel al gezien dat ze een wat nat poepertje had en hield haar in de gaten en vandaag dus de wormen...meteen op bogena gezet.Nou,voordat ik afdwaal wil ik alleen maar hiermee zeggen...een geluk dat ik het gezien heb anders was mijn lutino blondie ook zwak(wat wij dan denken heimwee)geworden en misschien uiteindelijk gestorven.Ben nog ongerust maar hoop dat alles goed komt.

meissie,ik wens je veel sterkte met het verlies van pippy en geef je zelf als een valkje sterft nooiiit maar dan ook nooiit de schuld...wij zouden GOD zijn als we alles konden genezen en redden van de dood...

liefssssssss
marianca