28 april 2024, 14:52:18

geelwang

Gestart door boezempje, 2 september 2004, 17:28:45

« vorige - volgende »

boezempje

hai allemaal

dank jullie voor de reactie´s
ik moet nog wel wat kwijdt over wat inger zegt.ik zal het stukje hier neer zetten wat je zij erover inger.

Met deze vogel is zo te lezen al een heel tijdje wat mis, begint al met het feit dat het een achterstandsvogel was en dat pas begonnen is met dwangvoederen nadat de vogel sterk vermagerd was...een vogel kan best wat hebben, maar moet ook met redelijkheid behandeld worden na wat het aankan. Er werd pas echt ingegrepen (met dwangvoederen door Anita, is ok) nadat de vogel er eigenlijk ontzettend slecht aan toe was...Ik ben best beetje geschokt als ik dit zo lees...arme vogel

mijn vraag aan jou is hoe weet jij dat ik pas met dwangvoeden ben begonnen toen zora mager was en dan heb ik zelf nog zoiets van heb je kunnen zien waneer zora is gestopt met eten.ik wil hier mee zeggen dat ik echt wel actie onderneem en echt dat beest niet laat lijden want uit jou tekst haal ik dat wel eruit dat je dat bedoelt en daar ben ik niet blij mee,je praat als of je al de tijdt er hier bij bent geweesst.dat je het hebt over handopfok is niet goed geef ik je hellemaal gelijk in ik doe het nooit meer dat heb ik er wel van geleerd.
maar voor je dus dingen gaat zeggen wat je niet 100% zeker weet moet je ook niet zeggen want daar kun je mensen  mee pijn doen net als ik nu dus.ik heb mijn eigen voor de volle 100% gegeven aan zora en ze kwam de eerste weken totaal niet ziek over.anders hadt ik echt wel een stukje op het forum geplaatst.ik heb hier weer wat van geleerd en dat is ook weer een plus punt.dat ik zora bij mijn valkjes heb gezet is niet slim nee maar mijn eigen beslising.en daar gaat het hier ook niet over het verhaal gaat over zora niet over die dingen.

gr essie

suus

Hoi Es,

Jeetje meid, wat erg voor je dat Zora toch overleden is. Je was zo blij met haar, hebt er veel tijd en energie in gestoken.... Ik begrijp uit je verhaal dat je kontakt met Feld hebt gehad. Heeft hij dan ook niet de beslissing genomen dat je niet hoefde te komen? Dan zou je je zelf  helemaal niets hoeven te verwijten. En dan nog is het altijd maar de vraag wat erger is, de stress van de reis, of datgene wat ze zelf hebben, en telefonisch consult.... Uiteindelijk is het misschien een verkeerde beslissing geweest, en jij zult er ongetwijfeld het meest van balen!
Verder was Zora op 3 ziektes getest, en er zijn er inderdaad vele meer, maar ik neem ook aan dat de DA waar die test gebeurd zijn, wel andere had voorgesteld als er ergens een vermoeden van was. Maar dit is allemaal achteraf gepraat, Zora is er niet meer, en krijg je er ook niet mee terug, voor nu is het verdriet er, Heel veel sterkte ik denk aan je!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

boezempje

hai suus

dank je meis hier heb ik wat aan
ik heb inderdaadt feld wel 20x aan de lijn gehadt en de reiss zou niet goed doen,en dat bewijs is bij anita te zien naar 2dagen was ze dood.en feld zij een achterstand valkje moet je behandelen als een baby uit de coveuze.en ik hadt poep op gestuurd en er kwam niks uit dat was goed.alleen niet voedzaam genoeg om het zo maar te zeggen als ik hem goed begrijp.verder heb ik echt mijn best gedaan.en ik geef niet zomaar uit mijn zelf medicatie ik heb steets overlegt met feld.
dus ik geloof wel wat hij zegt.


gr essie

Paul

Hoi,

Ik heb laatst een valkje ook op 3 dingen laten testen en dat houd vaak niet in op 3 ziektes maar wat anders.
Eerste onderzoek was op parasieten in de ontlasting.
Het tweede onderzoek naar bacterien in de ontlasting en dat kunnen dus vele ziektes zijn.
Het derde onderzoek was specifiek op papagaaienziekte.
In zo'n geval suit je de meeste ziektes wel uit al kan er altijd nog wat tussendoor glippen.
Van de desbetreffende kweker zijn meerdere valkjes doodgegaan.
Ik ken iemand die 2 handopfokvalkjes daarvandaan  had en die werden helemaal volgens de regels gevoerd maar zijn beide overleden.
De laatste is zelfs naar Feld gegaan en die heeft nog alles gedaan om die te redden maar die haalde het ook niet.
Er is dus wel iets aan de hand met de jongen als ze daar al vandaan komen en Esther kan dan alles proberen maar als ze al ziek van de kweker komen is de kans al klein dat ze het gaan halen hoe erg Esther haar best ook doet.
En daar kan ze dan niks aan doen op zo'n moment.
De verf zou een oorzaak kunnen zijn dat kan heel langzaam gaan en zelfs na enkele weken nog dodelijk aflopen omdat sommige organen langzaam beschadigd raken en dan met hun funktie stoppen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul


dank je hoor zo zij feld het dus ook precies het zelfden.
en ik denk dat feld wel weet wat hij zegt.al deze valkjes mankeren iets aan de luchtwegen op een of anderen manier.
ook ik vindt het wazig allemaal en het ergsste vindt ik dat ze niet eerlijk zijn geweest tegen me.maar ik ben daar makkelijk in want ik rij gewoon terug en ga als nog mijn verhaal halen.
en dat doe ik dus echt.want dit pik ik dus van niemand het gaat hier om beestjess waar ik om geef.en hun doen het voor het geld hellaas

essie

Inger m

12 oktober 2004, 23:58:08 #80 Last Edit: 13 oktober 2004, 00:00:02 by Cinnamon_valk
Hoi Esther,
Ik heb het niet verzonnen hoor, maar zo stond het in het topic beschreven (paar stukjes overgenomen):

Dus Esther,
Ik ben er idd niet bijgeweest en er staat ook bij dat ik afga op wat ik lees. Ik vind persoonlijk dat er op een niet goede manier met de situatie is omgegaan en jammer dat de vogel er uiteindelijk aan onderdoor gegaan is.

Als je het zo goed weet...waarom dan niet eerder naar een DA gegaan. Geen enkele Da zal het je afraden te komen als een vogel niet meer eet (daar zijn ze voor) en waarom geen autopsie om de werkelijke doodsoorzaak vast te stellen?

Sterkte met het verlies van Zora! Je zult er ongetwijfeld je best voor hebben gedaan, maar het is gewoon niet zo gelopen als het zou moeten waarschijnlijk, helaas...

Citaatja dat klopt zora heeft tot 15 weken pap gehad.de laatste 2 dagen bij mij zelf 4x per dag!! ze woog 45 gram toen ze bij mij kwam en at helemaal niks zelf..dan moet ik wat he?
bij essie heeft ze vanaf 10 a 11 weken 3 x per dag pap gehad en eivoer..en op het laast 2x.toen is ze zo afgevallen.zora wilde niet zelf eten.
maar die pap die zora pakte was maar 1 hapje..dan was zea lweer klaar met eten.dus toen ben ik met een spuitje in de bek gaan geven,en toen kreeg ik er wel 3 spuitjes van 3ml per keer in.toen had ze ook echt een volle krop,wat ze al lang niet meer gehad had.maar essie vind het eng om met een spuitje te geven.dat kan.vandaar dat ik het overnam.voor hetzelfde geld had ik zora er bovenop gekregen,met een paar dagen spuitjes,en dan was ze mss zelf gaan eten.ze bezat de kracht n.l niet om zelf te eten met 45 gram!!

 
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

13 oktober 2004, 00:08:46 #81 Last Edit: 13 oktober 2004, 00:10:11 by Cinnamon_valk
CitaatHoi,

Ik heb laatst een valkje ook op 3 dingen laten testen en dat houd vaak niet in op 3 ziektes maar wat anders.
Eerste onderzoek was op parasieten in de ontlasting.
Het tweede onderzoek naar bacterien in de ontlasting en dat kunnen dus vele ziektes zijn.
Het derde onderzoek was specifiek op papagaaienziekte.

De drie onderzoeken die worden gedaan door het lab betreft vaak papegaaienziekte (cloacaswabs), en twee virusziektes nl polyoma en PBDF.

Papegaaienziekte wordt iha niet aangetoond via de ontlasting, maar via cloaca swabs. Met ppz moet er rekening mee worden gehouden dat een positieve uitslag vrijwel altijditief is, maar een negatieve uitslag nogal eens vals-negatief, dus dat is niet altijd veelzeggend.

Echter via de ontlasting worden wel diverse bacteriekweken gemaakt.

Een negatieve uitslag voor diverse ziektes wil dus niet zeggen dat de vogel gezond is! Een positieve uitslag is wel betrouwbaarder, helaas...

Ik hoop dat de strekking van dit stukje een beetje duidelijk is...

gr Inger




Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai inger

en weer keiiii fijn voor de goeden uitleg daar ben ik weer heel blij mee.
want ook ik heb er geen weet van over het hoe en wat.


essie

Anita1

hoi ess.is dat negatief of echt positief bedoelt naar inger?? klinkt een beetje met een toontje eronder? of heb ik het mis.
ik hoorde van jou dat de valkjes eiwittekort hadden,en dat de andere 2 zijn opgenomen bij de DA.
wat voor opfokvoer hebben jullie? want dat kan mss ook daaraan liggen.maar ja ze aten al niet veel zelf he?

okeee nu over naar je nieuwe 2 valkjes.die heb je opgehaald vanaaf.hoe oud zijn ze?
we willen fotooooooooos.hahahahaah knufff anita

boezempje

13 oktober 2004, 04:05:04 #84 Last Edit: 13 oktober 2004, 11:15:58 by boezempje
hai

nouuu positief hoor ik ben namelijk blij met goede raad momenteel
zou je niet zeggen he anita.
ook ik kan wel eens positief zijn tegen mensen.
de anderen 2 hadden eiwit te kort en dat kunnen ze krijgen door te weinig voeding stoffen,
ik baal er wel van hoor maar de 2geelwangen waren niet oud geworden dat wa zeker of wel oud geworden met veel klachten zeg maar.en met de 2 nieuwen gaat het goed.


gr essie

Annouschka

Hoi,

ik wil je nog even veel sterkte wensen Essie en even zeggen dat ik denk dat 3 onderzoeken van ontlasting heel wat verschillende kunnen zijn.
Bij Yabba hebben ze dus ook 3 onderzoeken gedaan en dat was op megabacterie, parasieten en gisten en schimmels en daarmee sluit je idd niet alle ziektes uit, er zijn er zoveel.
Wordt er nog sectie gedaan op dat valkje of niet?  Misschien dat je dan te weten komt wat het eigenlijk mankeerde.

Ik zou ook naar die kweker gaan hoor, dat is niet normaal dat veel jongen daar sterven en als het dan al van die verf is, dan onderneem je toch gewoon actie zou ik zo denken en verkoop je zeker niks meer!

Nu ja, jammer dat er door zo'n kwekers zoveel leed alweer is.

groetjes
Annouschka

boezempje

hai allemaal

de ontlasting is terug en daar zat bij hans zijn vogels nikss in,
en bij zora wat wormpjes,en de vogel van hans is bij de arts gebleven die hadt eiwit te kort en dat is gekomen door de voeding en handopfok,ook wil ik graag zora laten onderzoeken maar zora is bij anita en ik weet niet wat anita gedaan heeft met zora.maar volgens de arts hadden ze alle 3 een ernstigen achterstand waardoor ze in de toekomst alleen maar problemen kunnen krijgen.die van hans blijft een paardagen daar bij de arts om aan te sterken,

gr essie