19 april 2024, 08:45:27

Hoeveel/ hoevaak eivoer?

Gestart door Jet, 23 oktober 2004, 14:49:27

« vorige - volgende »

Jet

Ik heb mijn valk eivoer gegeven, gemengd met gewoon voer.
Iedere keer als ik het ververs, ligt het eivoer nog in het bakje.

Nu wil ik eens proberen om het te rullen, maar hoevaak moet ze het dan hebben?

Is het voldoende om twee keer in de week twee eetlepels te geven?

Ik heb geen extra voerbakjes in de kooi (behave voor kiezel en mineralen) dus als er eivoer in het bakje zit, zit er geen gewoon voer in.

Ik het dan goed dat ik haar twee keer in de week eivoer geef, een paar uur laat staan en dan weghaal en vervang voor gewoon voer?

Groeten Jet

Inger m

Hoi Jet,
Beter niet...
Geef de vogel gewoon een apart eivoer bakje met droog eivoer, dat kan niet bederven en als je het maar 2 x in de week geeft, dan heeft de vogel maar een heel beperkte tijd om het op te nemen. Ik vind persoonlijk dat een vogel het altijd naar behoefte moet kunnen opnemen en idd door het gewone voer heen mengen is verspilling van eivoer, daar de behoefte verschilt van hetgene dat je geeft.

Rullen maakt het soms aantrekkelijker voor de vogels, maar bederft zeer snel en dat brengt onnodige risico's met zich mee.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Droog eivoer kan juist weer andere problemen geven heb ik gelezen dus dat is ook niet altijd goed.
Ik heb met geruld eivoer nog nooit problemen gehad hier en ze eten het wel liever dan droog.
Zeker als ik een nestje heb eten ze dat gerulde voer veel liever.
IK heb wel altijd een appart bakje met eivoer hier ook.

Groetjes, Paul

Irene

Hoi Ik heb het advies gekregen van Feld om rustig aan te doen met eivoer; met name omdat Pebbles zo mager is en daar veel eiwitten inzitten en daar worden ze ook weer niet dik van; dus voor de ene valk (zoals Gijs ::) de kleine zwaargewicht) heel goed, maar voor pebbles weer wat minder. Dus ik geef het 1 a 2 keer in de week. Daarnaast meng ik xtra vital met gewoon voer en daar zit ook eivoer in, maar minder dan in een apart bakje natuurlijk.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Riny

Hallo allemaal
Bij mij krijgen ze 3x in de week eivoer dit vermeng ik met gekiemd zaad.
Als ze jonkie's hebben staat er altijd eivoer in de voliere.
Groetjes Riny