29 april 2024, 11:39:48

Nieuwe brio mini voor punky :)

Gestart door Roosje, 6 oktober 2004, 00:13:27

« vorige - volgende »

Roosje

Aan het eind van de maand kan ik een gloednieuwe brio mini kopen van een handelaar voor 130 euro, dat is niet veel toch? afmetingen: cm. W 54,5 (W1 73,5) x L 43,5 (L1 60,5)
x H 160. Hij zit nog helemaal in de verpakking en hij word bezorgd. Hoef ik Punky z'n ruimte niet meer in te nemen met al m'n speelgoedjes  :D Meningen please?

Joyce28

en hij heet toevallig Johan?
Die is ook bij mij geweest,en heb daar ook een brio van toen gekocht ;)

Roosje

Echt? Ja hij heet Johan, cool  8) Dus het is een goede keuze? :)

Joyce28

CitaatEcht? Ja hij heet Johan, cool  8) Dus het is een goede keuze? :)


ja hoor,splinternieuw in doos.Ik geloof dat er vele een kamervoliere van hem hebben hier :P

Roosje

Ja, dat zou best kunnen, aangezien ik toen ik bij google ferplast brio intypte, een stuk of 20 van zijn advertenties kreeg, maargoed, ik vind het niet erg hoor  ;D

Joyce28

ik heb hem dus via marktplaats
maar ik heb nu een andere kamervoliere hoor,de ferplast aria
die staat niet op poten

Roosje

Die is groter toch? heb je meerdere valkjes?

Joyce28



Paul

Hoi Roosje,

Johan is erg goedkoop in vergelijking met de winkel en hij kan ze voor een kleine vergoeding ook langsbrengen.
Dat is dan zeker niet duur want dezelfde is zo 50 euro duurder in de winkel.
Hij schijnt grote partijen in te kopen en neemt genoegen met minder winst dan de winkel vandaar dat hij ze voor die prijs kan leveren.
Je kan in de Brio mini ongeveer 4 valkjes kwijt maar als ze er veel uitmogen ook wel 1 of 2 meer misschien maar dan begint het wel krap te worden.

Groetjes, Paul

Roosje

Nou ik heb nog geen grote plannen hoor, ben allang blij dat ik punky dan meer ruimte (en speeltjes  :D) kan geven voor als ik er niet ben. Ik heb precies dezelfde kooi gisteren in een winkel gezien voor rond de 300 euro, dus het is echt een koopje, ik kan hem pas aan het eind van de maand betalen, maar ik ben heel blij dat hij hem voor me reserveert, echt super  :) Oh ja, en áls ik er een valkje bij wil nemen, kan ik dan beter een man of een pop nemen? en van welke leeftijd? Punky is namelijk wel een beetje verliefd op me hahaha  :D

Paul

Hoi Roosje,

Als je de brio mini voor 300 hebt gezien is dat wel een hele dure winkel hoor :-)
Normaal zijn ze rond de 200 dacht ik.
Het ligt eraan of je wilt kweken maar wil je dat niet kan je er een man of een pop bijzetten dat maakt niet uit.
Twee mannen gaan goed samen en twee popjes ook en een man en een pop ook.
Het beste kan je wel een jong valkje nemen dan die net zelfstandig eet dat klikt vaak het beste en die kan je makkelijk tam maken als hij dat al niet is.
De valkjes niet meteen bij elkaar zetten het beste is de nieuwe 3 a 4 weken appart te houden je weet nooit of hij ziek is en dan zou je je huidige valkje besmetten.

Groetjes, Paul

Roosje

Wanneer weet ik dan of het andere valkje gezond is?

Paul

Hoi Roosje,

Dit jaar zijn er erg veel problemen geweest met zieke valkjes meteen bij de andere valkjes te zetten en dat zie je in het begin niet dat ze ziek zijn.
Na een paar weken komt er meestal wel uit dat een nieuw valkje ziek is.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je je valkje haalt en vaak heb je met valkjes die binnen geboren worden minder kans op ziektes omdat de meeste ziektes door buitenvogels worden overgebracht naar de volliere toe of van aanschaf van nieuwe valkjes die dan al ziek zijn.
Als een binnenkweker nooit zieke valkjes heeft gehad en geen nieuwe vogels heeft aangeschaft de laatste maanden dan zullen de jongen daarvan bijna zeker niet ziek zijn.
Maar het kan altijd natuurlijk een keer gebeuren dat valkjes via verkeerd voedsel bacterien binnen krijgen en dan ziek worden.

Groetjes, Paul

Roosje

okee bedankt! jullie horen van me.