8 mei 2025, 15:34:44

homosexualiteit

Gestart door peter2, 13 oktober 2004, 01:40:39

« vorige - volgende »

peter2

ik heb 4 valkparkieten van inmiddels 1 jaar oud behalve de geparelde popjes die zijn al 5. nu is het zo ik heb 2 mannen zitten maar die zijn dus verliefd op elkaar terwijl er 2 popjes zijn die ook al lopen te flirten met elkaar. ik weet zeker dat het 2 mannen zijn want het is de gewone wildkleur gele kop zwarte staart etc. ik heb de mannen nu een half jaar maar ze hebben geen interesse in het andere geslacht. ik wou kweken maar goed ik vind dit eigenlijk wel grappig dus ik laat ze lekker flirten met elkaar. weet iemand of dit vaker voorkomt of is het net als bij ons mensen dat je verliefd kan worden op hetzelfde geslacht......

groetjes

Tara

Hoi,

er zijn zelfs valkjes van hetzelfde geslacht die trachten te paren met mekaar. Tuurlijk verwachten vooral mannen dan geen nestje :D.

Maar het komt idd voor dat er valkjes geen interesse hebben in het andere geslacht alleen in die ene. Vaak kan je daar niks aan doen, je kan proberen koppels apart te zetten. Maar of dat zal lukken is niet helemaal zeker natuurlijk.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Peter,

Ik had twee popjes die echt een paartje vormden en daar kwam geen man tussen.
Tit er op een gegeven momente en nieuwe man bijkwam toen was het met een van de twee popjes meteen liefde op het eerste gezicht en ze zitten nu altijd bij elkaar en zijn onafscheidelijk.
Terwijl er altijd al andere mannen bij die twee popjes zaten en ik heb zelfs de popjes appart gehad met een man maar dat werkte ook niet.
Dus het komt gewoon zeker wel vaker voor.
Maar dat gedrag kan ook zo veranderen hoor en ineens kunnen ze gaan paren en kan je eitjes krijgen.

Groetjes, Paul

tommy

hoi
Ik heb in mijn onwetendheid eens twee valkjes bij elkaar gezet die ik dezelfde dag binnen kreeg in mijn opvang. Dacht dan zitten ze lekker samen dat is beter dan alleen voor 8 weken. Ze kwamen uit de zelfde situatie. Buiten gevonden.
Niet opgelet dat het twee mannen waren.
Na de quarantaine periode van 8 weken mochten ze in de voliere.
Ik had dus en koppel gemaakt met twee mannen.
Nu is het zo dat (ze heten aart en staartje) aart verliefd is op pino. Als aart bij pino is zit staartje aan de andere kant van aart. Zo heb ik dus een driehoeks verhouding in mijn voliere.
Het gaat prima. Ze zien er erg gelukkig uit met ze drieen.
Ik heb 13 valkjes bij elkaar dus keuze genoeg zou je zeggen, maar nee ze blijven gezellig met zijn drieen.
Grt Annemieke