8 mei 2025, 15:24:00

zich kaal plukken

Gestart door c._Merced, 8 oktober 2004, 05:19:56

« vorige - volgende »

c._Merced

Mij naam is Caroline,

Ik heb een valkparkiet die heet paco, die is twee jaar oud. Hij plukt zich zelf helemaal kaal onder aan z'n nek. Ik heb de meeste mailings gelezen en ze hebben het over aandacht.
Paco krijg volgens mij voldoende aandacht. Hij wordt iedere morgen uit z'n kooi gehaalt en hij fluit de theama van de film michen inposebel en de origineel ring toon van Nokia...heel leuk. Hij vraag ook voor aandacht want als ik met mijn vriend televisie zit te kijken  rond 16.00 en 19.00 gaat hij heel hard fluiten dus ik haal hem ook bij de gezelschap. En dan is hij stil. Ik let ook aan z'n voeding, snoep staaf krijg hij ook en af en toe een klein stukje gekookte ei. Ik ben nooit naar een dierenarts geweest...ik vraag m'n zelf af als hij die veren terug zal krijgen, want hij is nog jong. Groetjes Caroline

Kolkkie

Hoi Caroline,

Ik denk dat het beste is om er nog een valkparkiet bij te nemen, dan kan het probleem misschien opgelost worden.
Jaren geleden kreeg ik Einstein van een neef van mij, zij was helemaal kaal op haar buik.
Sinds ze hier onder soortgenoten is, zit ze weer helemaal in de veren.
Mocht je er een valkje bij halen, haal er dan 1 bij een kweker.
Een hele hoop kwekers maken ze op verzoek ook handtam, als je dat zou willen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Carolien,

Ik had ook al een IM van je gekregen, en Peter ook, en henry ook.
Je kan rustig gewoon een vraag op het forum zetten, zonder meerdere mensen een IM te sturen, want zij zullen dit bericht wel lezen en natuurlijk beantwoorden ;)

Maar wat mariska zegt, ben ik het mee eens. Het kan beter zijn, om er een maatje bij te zetten.