28 maart 2024, 21:31:01

Aandacht

Gestart door _Linda, 25 augustus 2002, 17:10:12

« vorige - volgende »

_Linda

ik heb een probleempje.Ik heb mijne pico met de fles grootgebracht , ik weet niet of het daar mee te maken heeft hoor , maar die wil constant bij mij zijn.Hij doet niets dan roepen om uit de kooi te mogen , en zo veel dat ik er zenuwachtig van word .Hij mag er regelmatig uit en dan zijn we ook met hem bezig , maar dat kan niet de hele dag he .Wat kan ik doen om hem dat af te leren.De kinderenn worden er ook zenuwachtig van , het is echt niet leuk meer.Als ik dan een tijd met hem ben bezig geweest en dan hem terug in de kooi zet dan blijft die roepen , en zeker als ik iets durf te zeggen , als hij mijn stem hoort is het zover of ik mag zelfs niet kuchen of mijn gezicht laten zien hij blijft aan de gang.graag zou ik weten wat ik hier aan kan doen want hij heeft alles wat hij moet hebben hoor , meer dan dat zelfs .
groetjes linda

_Annemiek

Hoi Linda

Ik had hetzelfde probleem. Ik laat hem steeds een poosje langer roepen, eerst een half uur voordat je hem er uit laat, dan een uur, dan 2 uur. Vooral 's morgens blijft hij nu langer stil. Als je hem er steeds uit laat als hij roept dan denkt ie dat dat het teken is dat hij er uit mag. Ik wacht ook wel eens met hem eruit halen totdat hij eventjes stil is. Het roepen is nu wel minder geworden, maar hij doet het nog steeds, en ik ben bang dat hij dat altijd wel zal blijven doen. Ik heb er ook een tweede valk bijgekocht, en daar is het ook minder van geworden.
succes groetjes annemiek

_Linda

hoi annemiek, ik heb van cisca ook al gehoord dat het beter is dat ik er eentje bijkoop maar hoeveel kans heb ik dat het maatjes gaan worden , want als ik er eentje bijkoop wil ik ze wel samen in één kooi zetten .En daar ik niet weet of mijn pico een mannetje of een pop is , is het wel moeilijk .Ik heb er een beetje bang voor dat die dan gaan paren want dat was niet de bedoeling hoor , want daar heb ik een beetje bang voor .Ik laat hem ook roepen en als hij een tijdje stil is laat ik hem eruit , zodat hij niet het gevoel heeft dat dat roepen helpt om er uit te mogen.Het is een echt knuffelkonijn hoor mijne pico en heeft graag heel veel aandacht.Wat hij de laatste dagen wel doet is zo heel plots in mijn vingers bijten (niet hard hoor ) en heel zenuwachtige bewegingen maken , dat vind ik wel raar, maar het is en blijft een schatje .Groetjes linda

_Annemiek

Hoi linda

Als je vogel veel geluidjes na doet en probeert bijvoorbeeld je voeten te versieren door met z'n vleugels wijd geluidjes te fluiten dan is de kans wel groot dat het een mannetje is. Ik had al een mannetje en heb er nu een bijgekocht zonder te weten of het een mannetje of vrouwtje is en het gaat redelijk goed. Heb ze nu 1 week bij elkaar. De nieuwe is nog erg stil en mijn oudste vogel elvis trekt nog wel meer naar mij toe dan naar de andere vogel, maar ik hoop dat dat nog goed komt. Hij is in ieder geval wel rustiger geworden.
groetjes Annemiek