9 mei 2025, 09:51:13

eten

Gestart door snaky, 27 september 2004, 01:25:28

« vorige - volgende »

snaky

Hallo allemaal
Ik heb gelezen op jullie site dat menselijk eten schadelijk is voor een valkparkiet. Mijn valkparkiet (Oekie) komt altijd bij me zitten als ik aan het eten ben en natuurlijk moet hij er ook van hebben, met moeite krijg ik hem van me af en als ik hem in de kooi zet dan begint hij te krijzen.
Is het dan slecht als hij wat krijgt ? :o

robentru

Hoi Snaky

Wij geven onze valkjes ook af en toe wat "mensenvoer"
onze mieppie kwam ook van je bord af eten, met name aardappels,macaronie en bami is favoriet.

het is een prachtige valk geworden (kijk maar bij dagboeken mieppie en tyco)

maar let op alles met mate  ::)

groetjes

Rob en Trudy ;)

Peter

Hoi,

Het is idd zo als Rob en Trudy al om schreven, alles met mate. Vooral sterk gekruid of gezouten voedsel is slecht voor je valkje.

Wij geven bijvoorbeeld droge gekookte rijst, aan de valkjes. En dan eten wij zelf lekker de rijst met wat vlees en saus. Zo zijn er nog wel veel meer dingen te bedenken, hoe je valkje toch kan mee eten zonder schadelijke stoffen binnen te krijgen.

Toen wij nog 1 valkje hadden (dat is geloof ik ook iets van 76 valkjes terug) kreeg zij ook een apart bordje waarmee ze kon smeren e.d. en het eten knoden we goed afstemmen.

Groetjes,
Peter

snaky

27 september 2004, 01:58:24 #3 Last Edit: 27 september 2004, 02:08:30 by snaky
Dus zo erg als men het voorstelt is het niet, een hele opluchting. Hoe zit het eigenlijk met dranken zoals koffie.
mvg snaky

Peter

CitaatDus zo erg als men het voorstelt is het niet, een hele opluchting. Hoe zit het eigenlijk met dranken zoals koffie
Het is in elk geval niet goed om mensenvoedsel te geven, iedereen zijn eigen eten. En koffie endergelijke zeker NIET geven Ook geen chocolade.

Groetjes,
Peter

snaky

27 september 2004, 02:10:30 #5 Last Edit: 27 september 2004, 02:10:54 by snaky
Bedankt voor de snelle reactie.
Dan zal hij vanaf nu uit mijn tas moeten blijven :D
mvg snaky

valkje_1234

hij mag wel iets hebben maar niet te veel een stukje pistolé mag hij hebben