Papegaaienopvang NOP 9 september

Gestart door Mandy, 10 september 2004, 01:57:15

« vorige - volgende »

Mandy

10 september 2004, 01:57:15 Last Edit: 10 september 2004, 05:36:52 by Mandy
Hallo allemaal,

Ik zit in m'n 1e vakantieweek van de 3 en geniet lekker van de nazomer. 8)
Daarom zijn we vandaag ook lekker naar de papegaaienopvang in Oerle (Veldhoven) geweest.
Dat was alweer een paar jaar geleden en het is inmiddels groter en mooier geworden.
Een prima locatie voor een 3e meeting volgend jaar! ;D

Hier kan je er allerlei info over lezen;
http://www.papegaai.org/nlindex.htm

Hier zijn wat foto's van mijn digitale camera.
Als m'n gewone foto's klaar zijn zal ik die nog wel inscannen en erbij zetten. ;)

Een prachtige, helaas plukkende, molukken kaketoe;

Hier is een open speelweide te zien waar geknipte en helaas geleeuwiekte papegaaien zitten;

Een prachtige zeldzame hyacinth ara;

Een mooie ara;

En zodra er een koppie naar beneden gaat om te kroelen waag ik mijn kans! ;D

En ik ben maar 1 keer gebeten, gelukkig door een parkiet en niet door een ara, anders had ik geen 10 vingers meer denk... ::)

Ooo de rest komt later want Raymon wil ff een filmpie pakken, tot straks! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Zanzu

Ik ben er een paar weken geleden ook geweest. En het is echt de moeite waard. Vele malen groter dan we haddden gedacht. En de kinderen vonden het geweldig om de papegaaien te voeren...ze vonden het veel leuker dan Burgers Zoo waar we in de vakantie heen waren geweest  :-/

Maar ze zijn dan ook wel enigszins door mij besmet met het valkjesvirus...zo zie je maar.... :P

Joyce28

10 september 2004, 03:47:02 #2 Last Edit: 10 september 2004, 03:48:26 by Joyce28
mooie foto's,ik vind die rose kaketoe zo mooi he,en die hyacint ara,wauwwww :-*
Je had weer mooi weer gelukkig ;)

(wij hebben net ook filmpie gekeken Secret Windows met Johnie Depp  ;D )

Mandy

10 september 2004, 05:24:45 #3 Last Edit: 11 september 2004, 06:27:59 by Mandy
Zo we zijn weer terug uit Antwerpen en hebben "The Bourne Supremacy" gezien, was een goeie film. ;)

Maar nu ga ik weer verder waar ik gebleven was, met de foto´s! ;D

Ik was al wel wat gewend te zien van trieste papegaaien/kaketoes, maar hier schrok ik wel ff van hoor... :'( ;

...die snavel, erg hé... :o

En deze ara zat er ook niet happy bij;

zie die extreme krop... ::)

Maar ze hebben er ook rare vogels;

:D

En natuurlijk ook valkjes  :P ;

Dit brutaaltje wilde de veters uit Raymon uit z´n schoenen halen! ;D

De valkjes zitten nu met andere parkieten los in een grote voliére waar je in kan lopen en je ze kan voeren;

Ook daar zitten ze in de rui. ;)

En ze hebben nog veel meer mooie grote voliéres;

Met dit soort schatjes  :-* ;

En als afsluiter heb ik ff bij "ouwe Jan" gezeten in de mooie nieuwe tropenhal;

Al met al een leuke dag! 8)

claudjuh

hoi!
Ja, De N.O.P. is echt heel erg de moeite waard; wij zijn er van de zomer ook geweest met de kinderen. Ook heel veel foto's gemaakt en erg onder de indruk van de vogels met "mankementen". Er waren kaketoes bij die haast helemaal kaal waren, alleen 3 grote vleugelveren hingen er nog aan. Of Amazonepapegaaitjes met pootjes waar haast geen teentjes meer aanzaten.
En toen mijn zoontje van bijna 10 het verhaal van oude Jan had gelezen, moest ie eigenlijk huilen, om wat hem was aangedaan....Maar gelukkig waren er ook grappige dingen te zien...zoals dit brutale grasparkietje, dat even ging liften op de rug van dit voliere-maatje...

het zag er zó grappig uit, hij bleef ook best lang zitten, ik had echt wel de tijd om mn toestel uit te pakken!
Ik ga er zéker nog eens naar toe; hoop eigenlijk ook, dat deze plek eens wordt gebruikt voor een ontmoetingsdag, lijkt me heel leuk!

groetjes claudia

Mandy

Aaahhh wat een grappige foto zeg, leuk! ;D

Inderdaad, dat heb ik ook gezien, behoorlijk kale vogels en nagels die miste en inderdaad ook een amazone die helemaal geen nagels meer had, triest hoor. :-/
Triest ook om te zien en te bedenken hoeveel vogels er daar zitten die allemaal opvang nodig hadden... :'(
Maar wel goed dat het er is natuurlijk en daar zitten ze nu beter dan waar ze zaten.  ;)
Ook al is er verschil van een import vogel die erbarmelijke omstandigheden heeft overleefd of een vogel waar thuis niet meer voor gezorgd kon worden en de mensen met verdriet hun vogel af hebben gestaan. ::)

Mandy

Citaatze vonden het veel leuker dan Burgers Zoo waar we in de vakantie heen waren geweest  :-/

Ooo jee, en dat staat ook nog op ons lijstje, dat is namelijk ook alweer een paar jaar geleden, maar ik vind alles wat met beesten te maken heeft wel leuk dus ik vermaak me wel hoor. :)

Paul

Hoi Mandy,

Hele mooie foto's ik wil er zelf ook wel een keer gaan kijken en anders zie ik zeker met de volgende meeting alles :-)
Het is inderdaad treurig dat er zoveel vogels worden opgevangen vaak zijn het impulsaankopen die mensen doen en dan bevalt een vogel niet en dan moet ie weg :-(
Ik heb zo ook een koppeltje opgevangen (Peppie en Kokkie)die waren gratis op te halen en helemaal kaal.
Nu is de man heel mooi in de veren maar hij plukt zijn popje nog steeds helaas alhoewe het we iets minder word.
Dus het is hier ook een kleine NOP met valkjes :-)
Maar als je dan ziet hoe een vogel op kan knappen geeft je dat wel een fijn gevoel.

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi Mandy,

Wat een leuke foto's weer. En voor mij een lekker voorafje. Wij gaan volgende week een midweekje naar Brabant en ook de NOP staat op het programma. Ik ben er jaren geleden eens geweest, maar krijg toch wel de indruk dat er heel veel veranderd is daar.
Kun je nog steeds nootjes kopen om alle dieren te voeren?
Vond ik toen echt geweldig. Op een enkele hongerige en agressiefe kakatoe na, want dat vind ik toch nog steeds een beetje eng met die grote snavel.

Krijg al helemaal zin in mijn vakantie zo.

Groetjes

Theetje

claudjuh

hoi Theetje,

Ja, je kunt nog steeds zo'n nootjes kopen om ze te voeren (wat die slimmerikken ook wel weten.. :D :D) en als je vreest voor je vingers kun je er voor 1 euro (dacht ik me te herinneren) borg een soort voerstokje gebruiken; dat is een stokje van ongeveer 10 cm lang en aan het uiteinde zit er een inkeping, waar je precies zo'n nootje in kunt klemmen! En dan steek je dat stokje-met-nootje-eraan, zó door de draad. Heel handig, kun je ze tóch fijn voeren, zónder dat het misschien mis gaat! ;D

veel plezier!
groetjes claudia

Marianne

11 september 2004, 23:07:28 #10 Last Edit: 11 september 2004, 23:07:57 by Marianne
CitaatOoo jee, en dat staat ook nog op ons lijstje, dat is namelijk ook alweer een paar jaar geleden, maar ik vind alles wat met beesten te maken heeft wel leuk dus ik vermaak me wel hoor. :)

Hoi Mandy,

Ik ben deze zomer ook naar Burgers zoo geweest.
Ik vond het, en de rest van mijn gezinsleden, een erg mooie dierentuin.
De dieren hebben er lekker veel ruimte en alles was schoon.
Ik vind het echt een aanrader hoor.
Veel plezier alvast.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Zanzu

Hoi,

Ik wilde niet zeggen dat Burgers Zoo niet mooi was hoor. Vooral het aquarium is prachtig. Allleen denk ik dat kinderen het minder vinden omdat in de jungle en de bush het vaak moeilijk is om dieren te vinden, vooral als het wat drukker is. Je hoort ze dan wel, maar ziet ze niet zo makkelijk. Bovendien ... wat is er leuker dan dieren kunnen voeren en voorzichtig kroelen  :P Daarom vonden mijn kids NOP leuker dan Burgers....

Mandy

21 september 2004, 05:11:00 #12 Last Edit: 21 september 2004, 05:12:56 by Mandy
CitaatIk wilde niet zeggen dat Burgers Zoo niet mooi was hoor. Vooral het aquarium is prachtig.

Inderdaad, dat hadden wij nog niet gezien, was inderaad mooi! :P

Mandy

Hier zijn nog een paar ingescande foto's van Burgers Zoo;