28 maart 2024, 20:34:36

Misty en Rico

Gestart door amw, 3 oktober 2004, 22:16:08

« vorige - volgende »

amw

Hallo allemaal,

Sinds 29 september zijn witkop pop Misty en wldkleur man Rico bij mij. Volgens de kweker zijn ze 10 en 11 weken oud.
Ze zijn al een beetje handtam.

De eerste drie dagen heb ik ze in de kooi gelaten en van buitenaf zonnepitjes uit mn hand laten snoepen.
Sinds zondag wilden ze ook zonnepitjes uit mn hand in de kooi aanpakken. Dat wordt dus over tot actie.

Volgens mn moeder kon ik een van de deurtjes van de kooi open zetten en kijken wat ze deden. Zeker Misty is erg onderzoekend en had gelijk door dat het veel leuker is om aan de mouw van een shirt te trekken dan in je kooi te zitten. Binnen 10 min liep ze dus ook al over mn schouders heen en weer (oorbellen trekken is leuk! alleen baasje waardeert het niet).
Rico is anders, kijkt wat het popje (geen zus) doet en bedenkt dat het leuk is maar dat hij het zelf niet durft. Alleen dat shirt van mij ziet er kennlijk erg leuk uit, ook hij begin voorzichtjes aan te trekken, snel weer terug en dan toch weer komen. Uiteindelijk zit die op mn pols om zich heen te kijken, schrik hiervan en vlieg de kamer in (ramen zijn bedekt met lamellen, gelukkig). Alleen botst tegen de muur en plafond, ik schrik daar erg van, na de verhalen dat ze hun nekje tegen het raam kunnen breken. Maar begreep ook dat jonge valkjes het nog moeten leren, is dat zo??

Was erg blij na vandaag, veel geleerd.
Eten en water weten ze nu te vinden, maar het lijkt of ze bijna niets op hebben, moet je daar wat aan doen? of ga je ervan uit dat als ze echt honger hebben het toch wel gaan zoeken?

groetjes
(wil graag foto toevoegen, maar hoe?)
AMW&Misty&Rico

suus

Hallo AMW<

Leuk dat je 2 valkjes hebt, en ook leuk dat je er 2 tegelijk hebt gekocht. Valkjes zijn sociale vogels, dus dat is erg goed van je!

Je stelde een paar vragen:
Of jonge valkjes moeten leren te vliegen.... Ja valkjes moeten leren, het vliegen op zich hebben ze snel door, het landen vormt altijd een probleempje, maar ook dat is met een paar keer geleerd. Tegen plafond hebben ze bij mij ook gevlogen, maar na een paar keer, weten ze waar ze kunnen vliegen en niet. Ramen is wat anders, ze kijken er doorheen, en zien niet de belemmering van de ruit zelf. Altijd gordijnen dicht doen!

Wbt het eten:
Ze gaan wel op zoek hoor, je kunt ze ook mooi trosgierst uit je hand voeren, worden ze gelijk nog tammer van. Trosgierst vinden ze erg lekker.  En soms lijkt het dat ze niet veel gegeten hebben, maar dan liggen er losse,lege hulsjes over het voer heen, moet je even wegblazen.
En als ze eenmaal het bakje met voer hebben gevonden is het goed hoor!

Foto's plaatsen: Die vraag is erg specifiek al behandelt in andere vragen, op het forum. De titel is: hoe doe ik mijn plaatje als profiel. Kijk daar maar even, het is een heel verhaal namelijk om uit te leggen..
Succes en veel plezier met je valkjes!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

amw

Dank je wel Tara voor de reactie

hieronder mijn twee monsters  :P

groetjes

 
AMW&Misty&Rico

amw

AMW&Misty&Rico

suus

?? Ik krijg 6 meldingen van nieuwe berichten, zie er echter maar 2?
Tara wordt genoemd, maar dat bericht zie ik niet en ook jolanda wordt genoemd en ook dat bericht is onzichtbaar??
wie weet hoe dit zit?
Groet
Suus

Mijn liefste Chico