20 juli 2025, 12:24:28

....Giertje

Gestart door aad, 3 oktober 2004, 17:35:55

« vorige - volgende »

Lin

Hey

Laat je ze nu al echt broeden dan? Ze zijn toch veels te jong? Misschien een domme vraag maar als je geen eitjes wilde waarom heb je dan een broedblok? of mis ik alles?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

aad

hoi lin

nee hoor je mist niet alles .. ik zou het ook liever niet hebben .. maar lucky is een week bezig met om zo maar te zeggen zelfbevrediging  ;)
En ja ik weet het inmiddels dan komen er eitjes ..dus ik haal die weg en lig er een neppert neer .. en na een paar weken is het weer over hoop ik  ;)
En luuk is nog zo jong die snapt het allemaal nog niet  :)
En dat broedblok is wel makkelijk heeft ze rust .. ze heeft al meer eens spontaan een eitje gelegd tussen het lepelrekje en kopjes ,dus een hokje is toch wel beter  ::)

Groetjes Aad

P.s  advies is  altijd welkom .. maar ik heb advies gekregen om het zo te doen ;)

Lin

Hey,

Oh op die manier. dat dacht ik wel. Maar als dat rustiger voor haar is dan is dit beter. Maar hang je eerst het broedhok op en dan wacht je opde eieren of andersom? Mijn valkje gaat pas eieren leggen als het broedhok hangt en er genoeg licht is eerder heeft ze nog niet gedaan.

Groeten, Lin

aad

hoi Lin

Ik begin die muts door te krijgen als ze onder in de kooi beetje dik zit te wezen .. en blaas blaas doe .. zet ik het hok er maar in duurt dan meest niet zo lang  ;)

Groet Aad

Lin

Nee inderdaad dan zijn er zo eitjes..  ::)

aad

hoi allemaal

Kleine update hier .. Lucky zojuist eitje 3 (onbevrucht) gebaard ;D ;D
Wel beetje vreemd nu hier ... ze komt blok nauwelijks uit ik ruil de eitjes om voor nepperts maar moet nu echt me kans afwachten ..zo fel nog nooit gezien  >:(
Luuk wordt ook te grazen genomen als tie maar ff in de buurt is en ze krijgt de kans !!..die vliegt maar gelijk de gordijnen in!
Nu ben ik benieuwd als er weer eitjes zijn en tis gelukt met Luuk (ja ik loop ver vooruit misschien  ;)) zal die muts dan ook zo fanatiek tegen Luuk doen of accepteerd ze hem dan ? Of is daar geen peil op te trekken ?

groetjes Aad

Christine

ik denk dat dat na een tijdje wel gaat beteren als luuk nu eens wist wat ie moet doen  dan zou alles vlug opgelost zijn nu maar wachten tot lucky stopt met broeden

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

bij mij is het popje ook erg aanvallend tegen mij.soms tegen de man maar dat is snel over.

Groeten, Lin

Rianne

Is het al een echt koppel dan? Want als ze een koppel zijn en ze hebben gewipwapt zorgen ze samen voor de eitjes. Hoe dit met 2 popjes gaat weet ik niet.

aad

hoi rianne

Ze kunnen het goed vinden en Lucky heeft vorige week een paar keer voor Luuk bezig geweest,dus ik neem aan dat als het een pop is dat ze dat wel weten???  ..maar die is nog veelste jong die snapt het allemaal nog niet denk  ;)
Maar de Lucky is wel heel erg fanatiek... net ei 3 verwisseld .. beetje bloed aan de vinger ... ze beschermd der eitjes bijna met de leven lijkt het wel  ::)

groetjes  Aad

~Natas~

Hai Aad,

Gaat lekker daar met Felle Lucky.
Ze is behoorlijk fanatiek zeg zo te lezen.
Nu kan ze weer lekker 3 weken broeden op nep eitjes, en nu maar hopen dat ze wat liever gaat doen naar Luuk  :o
Leuke foto trouwens van Luuk  :D
Succes met de 2 donderstenen van je

Groetjes,

Natas

Rianne

:o wow, ze wordt helemaal agressief naar je! Maar een echte vent kan daar toch wel tegen Aad?? ;D

aad

3 september 2005, 12:41:28 #447 Last Edit: 3 september 2005, 13:23:11 by aad
hoi rianne

Tuurlijk ben een bikkel .. maar zoals ze reageerd is niet wat ik gewend ben ..dit is de 3 e keer dat er eitjes zijn ..maar zo fel  :(
Maar goed ik verbijt  de pijn wel  ;D ;D ;D ;D
Enne natas dat lievere... nou net werd Luuk weer de gordijnen in gejaagd !!

Groetjes Aad

Rianne

Ja leuk is anders natuurlijk. Gelukkig is het maar tijdelijk.

aad

hoi allen

hier 4 eitjes en ik denk dat het daar wel bij blijft ,inmiddels al weer een dag of 10 verder ;)
Vandaag heb ff broedhok opengezet.. lucky er ff uit ...fladder fladder flats flats  nou ja je kan het maar weer kwijt zijn ::)
Poosje op de kooi gezeten ..ja verse trosgierts  en Luuk ff op zijn plaats gezet !! dus die weer de gordijnen in !
Lucky maar ff een douche gegeven ..vond ze  best wel prettig denk ..een uurtje er uit  geweest en ze was tamelijk rustig en ook even samen in top in klimrekje .. luuk vetrouwde de boel niet die ging beetje opschuiven .. maar was wel weer prettig om te zien  ::)
we wachten maar weer af :)

groetjes Aad

http://www.youtube.com/?v=5cgF4gXmS4o

p.s stond ik toch bijna op pag 3  ;D ;D ;D