23 april 2024, 12:01:46

2de valk er bij ?

Gestart door john, 18 februari 2003, 22:33:42

« vorige - volgende »

john

hallo leuke site ik heb een valkparkiet en nu zijn mijn vriendin en ik meer gaan werken en zien bang dat onse vogel zich alleen voel nu dat wij niet meer zo vaak thuis zijn is het nu verstanding dat we nu een valkparkiet er bij kopen of juist niet en zo ja ja kan of moet die er dan gelijk bij of later we hebben nu een mannetje kan er dan beter een vrouwtje bij of een mannetje   ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden ik wil alleen maar het beste voor mijn vogel


b.v.b john nooijen

Tara

Hoi John, voor je valkparkietje is inderdaad dan beter dat je er een vogel bij doet, wat het geslacht wordt, maakt niets uit, als je ermee wilt gaan kweken later moet je natuurlijk een popje nemen, maar neem je nu een mannetje, gaan die goed samen hoor :)

Mirjam-Moniek

De meeste valkparkieten hebben graag een soortgenootje. Er zijn echter ook valkparkieten die liever alleen zijn. Omdat die van jou al alleen is geweest, kan het zijn dat hij een soortgenootje helemaal niet leuk vindt. Vooral in het begin moet je niet opkijken als je valkparkiet niets van de andere valkparkiet wil weten. Zorg er dus voor dat je twee kooien hebt zodat ze niet kunnen gaan vechten of dat er 1 niet meer eet, doordat hij niet langs de andere vogel naar het etensbakje durft te gaan. Als je ze los laat vliegen en ze bijten wat naar elkaar, dan is dat niet erg. Maar in de kooi moeten ze zich wel veilig voelen zodat ze uit kunnen rusten en kunnen eten en drinken.
Het kan ook zijn dat ze elkaar gelijk helemaal geweldig vinden, maar ga daar maar niet vanuit om teleurstellingen te voorkomen. Als ze elkaar niet mogen, moet je ook weer niet gelijk opgeven, want na een lange tijd vinden ze elkaar misschien wel heel erg aardig.
Veel succes ermee!