6 mei 2025, 18:22:05

bloed

Gestart door Dana, 24 januari 2003, 19:39:08

« vorige - volgende »

Dana

Wij zijn laatst bij de dierenarts geweest omdat onze valk verkouden was en er een ontstoken oogje bij had. Voordat we weggingen zag ik ook dat ze een haakje aan haar nagel had dus die heb ik meteen laten knippen. Maar op het moment dat de arts knipte trok ons trutje haar pootje weg met het gevolg dat de arts mis knipte en ze bloedde. Ik schrok me rot want ze hebben mij ooit eens verteld dat een vogel leeg kan bloeden dus ik zag haar al doodgaan. Maar de arts pakte een wattenstaafje en een flesje, deed spul op het staafje en stelpte daar het bloeden mee. Ik heb toen gelijk gevraagd of ik dat spul ook mocht hebben en dat mocht. Ze zou het voor me maken en de dag erna kon ik het ophalen. Ik vond het wel handig om het thuis te hebben voor als er een x wat gebeurd. Je mag het spul voor kleine bloedingen gebruiken zoals b.v. nageltjes, vleugelpunten, punt van de snavel. Het spul heet FERRICHLORIDUM OPL. En ik vind het een fijn idee dat ik het in huis heb en als er dan wat gebeurd haar kan helpen.
Hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

Groetjes Dana en Raymon  :P

Mandy

Nou, bedankt voor de info!  ;)

Daar hebben we zeker wat aan,
erg handig.

Veel plezier verder met je valk! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ralf

Dankjewel voor de tip!!!

Tara

Dit is goed om te weten, bedankt Ralf, nu ben ik weer wat slimmer dankzij jou haha :D
Thx en doei doei :P
Groetjes Tara&Co

Peter

CitaatWij zijn laatst bij de dierenarts geweest omdat onze valk verkouden was en er een ontstoken oogje bij had. Voordat we weggingen zag ik ook dat ze een haakje aan haar nagel had dus die heb ik meteen laten knippen. Maar op het moment dat de arts knipte trok ons trutje haar pootje weg met het gevolg dat de arts mis knipte en ze bloedde. Ik schrok me rot want ze hebben mij ooit eens verteld dat een vogel leeg kan bloeden dus ik zag haar al doodgaan. Maar de arts pakte een wattenstaafje en een flesje, deed spul op het staafje en stelpte daar het bloeden mee. Ik heb toen gelijk gevraagd of ik dat spul ook mocht hebben en dat mocht. Ze zou het voor me maken en de dag erna kon ik het ophalen. Ik vond het wel handig om het thuis te hebben voor als er een x wat gebeurd. Je mag het spul voor kleine bloedingen gebruiken zoals b.v. nageltjes, vleugelpunten, punt van de snavel. Het spul heet FERRICHLORIDUM OPL. En ik vind het een fijn idee dat ik het in huis heb en als er dan wat gebeurd haar kan helpen.
Hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

Groetjes Dana en Raymon  :P

Hoi Dana en Raymon,

Wij hebben ook hetzelfde goedje gekregen van onze dierenarts en het werkt inderdaad erg goed. Maar we kregen ook de waarschuwing erbij dat het gevaarlijk materiaal kan zijn bij verkeerd gebruik, we moesten goed opletten dat het niet in de oogjes kwam van de valkjes en ook niet in onze oogjes.

Ook vertelde de dierenarts dat niet elke arts het middel zo maar mee zou geven. Wij kregen het gelukkig wel mee!

Groetjes,
Peter

Dana

Hoi Peter,

Ik denk ook dat de dierenarts me het heeft gegeven omdat ze zag dat ik me echt rot schrok toen ze bloedde, en dat ik waneer er maar iets mis is met Rico gelijk naar haar toestorm. Ze heeft me ook duidelijk gezegt dat ik het alleen voor kleine bloedingen mag gebruiken en als er een x een ergere bloeding is naar haar moet komen(wat ik ook zeker doe).
We hebben dat we haar net hadden heel veel problemen met haar gehad. Ontsteking zus ontsteking zo zware verkoudheid, traanoogjes, rare ontlasting. De arst vond het fijn van ons dat we steeds kwamen, ze zei de meeste mensen hadden haar nekje allang omgedraaid omdat ze teveel zou gaan kosten. Ik zei dat ik dat dus min vind, je neemt een dier voor zijn/haar leven dus moet je er goed voor zijn. Je weet dat als je eraan begint wat voor dier ook dat ze kosten met zich meebrengen. Misschien dat ze me het daarom ook gegeven heeft omdat ze ziet dat ik echt om haar geef.
Dat laatste stukje wou ik gewoon even kwijt vandaar dat ik het typte.
Verder is Rico nu eindelijk helemaal gezond. Hopen dat dat zo blijft.

Lieve

Ferrichloridum is inderdaad gevaarlijk spul . het wordt enkel gebruikt voor het stelpen van bloedingen van nagels, ik denk eigenlijk van hoornachtige toestanden, zoals inderdaad een penschacht, enz. Het mag maar in minimale hoeveelheden gebruikt. In de hondentrimmerij gebruiken ze het ook als je een nagel te ver knipt. Het mag, zeker weten, niet gebruikt om een bloedende vleeswonde te behandelen.

Groetjes, Lieve