16 juni 2024, 13:05:56

oogje telkens dicht

Gestart door johanna, 26 september 2004, 15:47:03

« vorige - volgende »

johanna

hallo allemaal,

het valt mij op dat Knuppels linker oogje echt heel erg vaak dicht zit. ook als het andere oogje gewoon open is. is dit erg? of is dit normaal. Knuppel is nu ongeveer 10 weken oud.

ik zie voorde rest helemaal niks aan het oog het ziet er gewoon normaal uit.

ik wist niet precies waar ik dit nu moest neerzetten dus heb ik het maar bij 'ziek'neergezet.

liefs johanna en Knuppel

betty

Hoi Johanna,

Het is denk ik belangrijk om wat meer info te hebben. Zit het oogje alleen meer dicht, of knijpt Knuppel er ook mee.
Is Knuppel vaker aan het knipperen met dit oog en komt er eventueel wat traanvocht uit, maar dat was wat ik begreep uit je verhaal niet zo.

Het beste is als het morgen niet beter is, dan toch even naar de dierenarts gaan want er zou eventueel zelfs iets achter het 3e ooglid kunnen gaan zitten wat nu irriteert, of dat het hoornvlies beetje beschadigd is waar je zalfje voor nodig hebt, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn hoor.

Succes ermee,
gr Shalina

Paul

Hoi Johanna,

Als valkjes zitten in te dutten doen ze vaak een oogje dicht en houden met het andere oogje dan toch nog de boel in de gaten.
Ik zie dat hier ook wel vaak bij een valkje wat bijna aan het slapen is.
Dus het kan normaal zijn dat je valkje dat doet.
Let er in elk geval op of het oogje niet ontstoken is of dat er niks in zit.
Maar als ie normaal als ie gewoon actief is beide oogjes open heeft is er denk ik niks aan de hand.

Groetjes, Paul

johanna

hallo,

knuppel heeft nogsteeds zijn linker oogje vaak dicht zitten maar ik zie er helemaal niks aan het is niet rood of dik er komt geen vocht of iets dergelijks uit. volgens mij heeft hij er ook geen last van.  maar wat kan het dan zijn want hij heeft hem zelden open :-/

liefs johanna en knuppel

suus

Hallo Johanna,

Het is wel vreemd inderdaad als je zegt dat Knuppel het oogje zelden open  heeft. Dat betekent dat hij wel heeel erg vaak dicht zit!
En als hij aktief is zoals Paul zei, is hij dan wel open of dan zelfs ook dicht? Wanneer je je zorgen maakt, kun je altijd een arts raadplegen
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Johanna,

Je kan altijd even dr Feld bellen  (033-2864772) en je probleem voorleggen en kijken wat hij er van denkt.
Normaal als ze actief zijn moeten ze wel beide oogjes open hebben alleen als ze zitten te rusten hebben ze vaker wel 1 oogje dicht dat zie ik hier soms ook.

Groetjes, Paul