18 mei 2025, 22:59:45

popjes

Gestart door michel2, 4 oktober 2004, 02:14:19

« vorige - volgende »

michel2

ik stel deze vraag even voor een andere vriend van me.

zijn vraag is hij heeft op dit moment 2 geparelde popjes zitten maar ze maken soms mannen geluiden is dit normaal? ze wonen al 2 jaar samen de poppen en zijn allebei gepareld dus poppen zijn het zeker weten. ik heb zelf eens gekeken en hoorde een popje mannengeluiden maken wie heeft hier ervaring mee of is het toch een man.

suus

Hallo Michel,
Over het algemeen maken de mannen het meeste geluid. Die leren deuntjes, fluiten en soms praten.
De poppen daarentegen zijn veel rusteriger, roepen soms, maar niet bij lange na niet hoe een man dat doet, een pop kiert wel als ze kippetje zit (wil paren)

Maar je hebt altijd uitzonderingen. Poppen die toch fluiten, of mannen die stiller zijn. Dus het zou goed kunnen dat die pop als een man fluit of praat!

Of die pop toch een man is,,: Een man verliest altijd zijn parels, niet gelijk allemaal de eerste de beste rui, maar het gaat vaak in een aantal ruien. Maar zoals je beschrijft zijn de valkparkietjes minstens 2 jaar, en dan zouden de parels al wel weg moeten zijn, in elkgeval dat je kunt zien dat ze helemaal gaan verdwijnen. Ze hebben hier en daar er misschien nog 1 maar een man van 2 jaar is niet volop gepareld.

Ik denk dus een pop met een grote mond / stoere pop :D :D :D :D :D
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

luukluuk

ik heb het hier ook ,ik heb een gepareld popje van Henry gekocht ,dat volgens hem zeker een pop moet zijn ,maar nu ,gaat dit popje fuut fiew doen ,en ik dacht dat popjes dit niet konden ?
maar nu ik dit lees ja mijn geparelde bonte is pas van juni dit jaar ,dus de parels heeft ze nog wel of hij !
maar koppie mijn witkop man ,die doet niet echt lief tegen haar ,somd doet Bo haar koppie naar hem toe en dan gaat hij er een beetje hard op tikken ,lijkt mij niet echt kroellen  ???

nu kan het ook zijn dat koppie zo,n tam valkje is dat helemaal geen ander valkje nodig heeft ! ,en wij maar popjes voor hem zoeken ,
gr Margot

Suzanne

Hoi,

Ik heb hier ook een popje zitten wat het bekende bouwvakkersfluitje nadoet. Daarnaast ook nog andere deuntjes die de mannetjes in de voliere ook doen. Zij doet dit meestal vlak voordat ze kippetje gaat zitten  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

luukluuk

ooo wat grappig ,ik dacht altijd dat popjes stiller waren ,en dit echt niet konden !
dus ons popje kan toch nog wel een popje zijn
 :)
gr Margot

anja hopman

Hallo allemaal

Hoe weet ik nu of mijn valkje een man of vrouwtje is?
hij fluit me wel na en zit soms wat te brabbelen hij is pas 12 weken oud.
wie weet antwoord?

groetjes Anja

Annouschka

Hoi,

dus ben ik niet de enige met een machopopje, extreeeemmm macho wel.  Juffertje gaat met de veren wijd zitten en tikt op de tralies.  Ik twijfel wel heel erg maar als ik dan naar mijn mannen kijk, is het toch wel wat anders.  
Fluiten kan ze beter dan de mannen, ik ben haar nu Kortjakje aan het leren en na een stuk of 5 keers, probeerde ze mij al na te fluiten.

Bij 12 weken leeftijd kan je het eigenlijk nog niet zien of je moet er al enige ervaring mee hebben, bij valkjes die met de hand worden grootgebracht zie je wel een verschil en dat is dat mannen als ze pap krijgen met de veren open gaan zitten eten, dat heb ik hier toch al een paar keers gezien bij mijn 2 ventjes toen ze nog baby waren.
Je kan het dus eigenlijk maar na de jeugdrui zeker zien wat je valkje is.  Als je net zoals ik een bonte hebt, dan kan je dat via een dna-test laten controleren, wat ik ook van plan ben in de toekomst. Omdat je bij een bonte of een albino het niet aan het uiterlijk kan zien.

groetjes
Annouschka