7 mei 2025, 13:25:32

ETEN

Gestart door garie, 19 september 2004, 22:55:31

« vorige - volgende »

garie

ik wou effe weten hoeveel mensen hun valkparkiet nou (slecht eten geven) ;D

Peter

Hoi,

Slecht... slecht... ruime definitie, voor de ene patat slecht en voor de andere weer niet omdat de valk het vaak krijgt. Ik ga uit van een beetje patat endergelijke, nou ja dat krijgen ze heel af en toe.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Garie,

Hier krijgen ze ook wel eens een stukje patat, een stuk frikandel of kip bijvoorbeeld en als je dat af en toe doet is dat helemaal niet zo erg.
Het belangrijkste is dat ze de normale dingen zoals zaad en dergelijke blijven eten.
Geef je ze elke dag patat dan is dat slecht maar zo af en toe maakt niet zo veel uit.
Alleen oppassen dat er geen zout op zit dus dat er zoveel mogelijk afvegen want dat is niet zo goed.

Groetjes, Paul

Irene

;D ;D ;D probeer hier maar eens wat chips, koek of andere lekkere dingen te eten in de buurt van Gijs! :D :D :D Ongezond of niet; zeker als ze los is MOET ze gewoon alles even proberen; enneh...... ze geeft niet snel op hoor. In de kooi doet ze een heel dansje en probeert ze zichzelf door de tralies te wurmen met haar volranke lijfje om maar iets te krijgen. Erg leuk gezicht. De dans begint al bij het horen van wat kraken van zakjes. Daarnaast reageert ze ook heeeeeeel sterk op "hmmmmmmmmm, dat is lekker", dan zit ze ook al bijna IN je mond. Dus tegenhouden van ongezonde dingn is hie bijn onmogelijk :D ;D ;D ;D ;D.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

snaky

Ik zie hier in een bericht van Paul dat hij zijn valkparkiet ook kip geeft. Is dit wel goed? Wist niet dat ze ook vleeseters waren?? :o

Paul

Hoi Snaky,

Je moet geen grote stukken vlees in de kooi leggen dat kan snel bederven en als ze er dan van eten is het niet goed.
Maar een stukje vlees van een kip zonder vel en vettigheid erop kan juist heel gezond zijn voor ze.
Ook eten ze hier aan andere stukken vlees ook zoals een karbonade of baby pangan van de chinees maar altijd maar een klein stukje.
En dan kan dat helemaal geen kwaad als het maar niet te vet is want vet breken ze heel moeilijk af.
Kip is trouwens ook nog heel licht verteerbaar dus dat kan al helemaal geen kwaad alleen geen vet vel geven maar schoon vlees.
En natuurlijk niet elke dag maar af en toe.

Groetjes, Paul

Joyce28

27 september 2004, 13:54:26 #6 Last Edit: 27 september 2004, 13:54:58 by Joyce28
Ikzelf heb nog nooit iets slechts gegeven,maar toen ik 1 valkje had,was er een kameraad van ons,die dan wel een stukje chips of koek gaf,en ik mopperde dat ie dat niet moest doen.Ik was zo bang dat de vogel eraan dood ging
Dus hij deed het daarna ook niet meer,heeft ff geduurd ;D

Nu weet ik dat de vogel er niet dood aan gaat,maar ik doe het nog steeds niet eigenlijk
rozijntjes,stukje cracker,ei of brood is eigenlijk het enige na fruit wat ik ze hier geef

Annouschka

Hoi,

toen Chewy hier nog alleen was, kwam ze bijna dagelijks meeëten van tafel :o
Ze at zeer graag een aardappeltje en sla dat vond ze ook heerlijk.  Maar het liefst van al at juffrouwtje: spagetti!!  En dan bedoel ik niet alleen de sliertjes hoor, ook de saus en de kaas, ze zat soms in het zakje kaas te eten :D, vond ze overheerlijk.
Ik wilde haar zo vaak niet laten meeëten maar mijn vriend had er medelijden mee want ze zat daar zo alleen en ze voerde telkens een hele show op toen het deurtje niet op tijd openging.

Toen kwam Yoda erbij en heeft ze dat gelijk afgeleerd.

Ze had wel rare manieren toen, ze at altijd van mijn bord mee, van Gregs bord moest ze niks hebben en toen ze bv niet meer kreeg, moest ik serieus opletten want ze deinsde er niet voor terug om een poepje te droppen, het op te nemen en het in mijn bord te gooien. :D :-X
Ze dacht wss van, ik niks meer, dan jij ook niet :D

Nu krijgen ze enkel nog gezonde dingen zoals groente, fruit en brood.  Gekookt ei heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.

groetjes
Annouschka

suus

Hier is het ook soms niet te doen om iets te eten als de valkjes los zijn.
Ze bijten soms zelfs in je lip als je je mond niet open doet!
Maar over het algemeen let ik wel erg goed op en is het vaak het nakijken voor de valkjes met lekkers. En ach ik kan dus echt niet altijd weigeren.
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik probeer mijn valkjes allerlei dingen te geven.
Zoals een koekje maar dat moeten ze niet.
Eigenlijk lusten ze heel veel dingen niet ze zijn erg kieskeurig.
Popcorn daar zijn ze helemaal gek van.
Maar vers fruit lusten ze weer niet.
Ze vinden het wel erg interesant als mijn vriend en ik zitten te eten aan tafel.
Soms vraag ik mezelf wel eens af of ik elite vogels heb.
Groetjes karin marco en de valkjes.