16 mei 2025, 23:26:37

vakantie

Gestart door san, 10 oktober 2004, 14:13:32

« vorige - volgende »

san

Wie kan mij vertellen wat er nodig is om een valkje mee te nemen naar het buitenland. Voor honden en katten zijn allerlei papieren en inentingen nodig maar over valkjes wordt nergens iets gezegd.

Irene

Waar ga je heen San n ho? Met de auto of per vliegtuig? En is het echt noodzakelijk dat je valkje mee gaat? Wat een vragen zeg van mij  :D ;D. Of je papieren etc nodig hebt ,weet ik niet. Ik zou zelf persoonlijk mijn valkjes niet "verslepen" als dat niet nodig is. Als de situatie het toelaat zou ik eerder kiezen voor oppas aan huis, of een logeeradres in de buurt, om stress te voorkomen. Maar misschien is dit niet mogelijk?
Ben benieuwd of anderen je antwoord kunnen geven over de papieren, etc.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

san

Valkje mag "luxe" reizen per camper. Als camperaar ben ik wel vaker rondreizende vogels tegen gekomen die het prima naar hun zin hadden. Mocht deze er niks aan vinden dan probeer ik in het vervolg een andere oplossing te vinden natuurlijk. Wil het in elk geval proberen. Maar blijft mijn vraag; hoe zit het met papieren e.d?

Inger m

Hoi San,
Ik denk dat op je vraag niet zo even een antwoord gegeven kan worden. Dit is afhankelijk van waar je naartoe gaat. Informeer hier eens over bij een goede vogeldierenarts.
Binnen Nederland zijn hier (voorzover bekend) geen regels voor.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi San,

Je moet in elk geval een gezondheidsverklaring van de dierenarts hebben denk ik.
Per land is het dan verschillend binnen de EU met open grenzen kan je wel zo doorrijden maar als je controle krijgt in het land van politie kan je een probleem krijgen.
Toen hier de vogelpestpest heerste en er was iemand uit het buitenland met een kip die hij als huisdier hield toen werd die ook in beslag genomen en afgemaakt :-(
Dus als er normaal in een lang geen problemen zijn en ze hebben daar een tijdelijke ziekte liggen de regels ook weer anders dus dat moet je zeker goed in de gaten houden.
Ik denk dat je bij de douane wel de nodige informatie kan krijgen over reizen met vogels.

Groetjes, Paul

san

alvast bedankt voor de snelle reacties, ik zal deze week eens e.e.a. gaan navragen bij de dierenarts.

betty

Hoi San,

ben eigenlijk wel benieuwd wat op dit moment de regels hiervoor zijn. Dus als je wat meer weet ....

groetjes Shalina