28 maart 2024, 21:34:58

baby valkparkietje extra warmte?

Gestart door Emma, 30 september 2004, 22:13:53

« vorige - volgende »

Paul

4 oktober 2004, 07:05:34 #15 Last Edit: 4 oktober 2004, 07:07:54 by Paul
Hoi Ivy,

Als je een Elstein lamp koopt met een losse fitting en lossen reflector is dat niet echt mooi en gevaarlijk ook met ophangen.
Ik heb een losse armatuur gekocht dat noemen ze een kippenlamp en daar de Elsteinlamp ingedraaid.
De kippenlamp krijg je compleet met snoer eraan en een ketting om hem op te hangen en die is nog goedkoper dan de losse reflector en de fitting zelfs.
Het is zeg maar een soort feestmuts van metaal met een rooster ervoor dat de vogels ook niet bij de lamp kunnen komen en dat kan met de losse reflector wel en die lamp word echt heet meer dan 200 graden geloof ik.
Dus ik zou een losse Elstein lamp kopen van 60 of 100 watt (ik heb de 60) en dan zo'n losse armatuur en dan ben je in een keer klaar zonder te hobbyen.
De Elstein lamp kan je bij Rimo kopen en de armatuur bij de Welkoop of boerenbond winkels of bij de dierendrogist via internet bestellen dat heb ik gedaan.
www.de-dierendrogist.nl
http://www.de-dierendrogist.nl/easyshopmaker/easyshopmaker_4.html

Je moet dan de infrarood warmtelamp armatuur hebben en de buitenkant word ook veel minder warm dan die losse reflector dat is eigenlijk levensgevaarlijk.
En bij die complete armatuur zit er dus een soort gaas voor je kan er met je hand niet zo bijkomen.
Ik heb hem als voorzorg gekocht en in de kast gehad maar ik heb er nu een jong valkje mee gered dus was blij dat ik hem had :-)

Groetjes, Paul

Ivy

Hoi Paul,
Geweldig, bedankt. Ik heb gelijk alles via internet besteld. Nu alleen maar even wachten.
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paul

Hoi Ivy,

Ik heb de lamp nu 5 dagen dag en nacht aan staan en je merkt aan de buitenkant niet echt veel van de warmte dus ook veel minder gevaarlijk in verband met brandgevaar.
Er staat in de beschrijving dat je de lamp minimaal een meter boven de te verwarmen dieren moet hangen maar dat geld dan voor een 150 watt lamp.
De elstein lamp van 60 watt heb ik ongeveer een halve meter boven de vogel hangen dat is even uitproberen met een thermometer erbij.
Eerst even proefdraaien zonder vogel en als het goed werkt pas de vogel eronder zetten.
Er zit ook een porcelijnen fitting in de armatuur dus die kan de Elstein lamp makkelijk aan.
En dat het helemaal geen licht geeft is een uitkomst en veel fijner voor de vogels die eronder liggen :-)

Groetjes, Paul

Ivy

Hoi Paul,

Ik heb hem gisteren besteld, het duurt wel een week ofzo voordat ie binnen is. Ook 60 watt elstein lamp erbij. Bedankt voor de tip. Ik probeer hem eerst op mezelf uit, ik heb het vaak ook koud  :D
Kan je de lamp gewoon boven de kooi hangen, worden de tralies niet heet?

Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paul

Hoi Ivy,

De hitte onder de lamp valt erg mee hoor.
Ik heb hem tegen een houten kast hangen en die word niet eens warm.
En onder de lamp kan je gewoon je hand houden en dat word niet gloeiend heet.
Dus de tralies kunnen zeker geen kwaad dat zou ook niet best zijn dan kan je valkje zich verbranden.
Het hoeft ook maar iets warmte te geven 30 graden heb je al heel snel met een beetje warmte.
Ik vind het echt een uitkomst die lamp en de armatuur ben ik ook heel blij mij.
Morgen staat hij een week dag en nacht aan en dat gaat prima.
Maar die armatuur is ook gemaakt daarvoor en een los snoertje met die gammelle losse reflector is niet echt handig hoor.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
Ik heb zo'n lamp wel eens op marktplaats zien staan en dan vroegen ze er 35 euro voor en een nieuwe is zowat goedkoper :-)
Heb je beide bij een andere winkel besteld ook?
Bij de dierendrogist was het met een paar dagen binnen maar hoe dat bij Rimo is weet ik niet.

Groetjes, Paul

Ivy

7 oktober 2004, 23:27:42 #20 Last Edit: 8 oktober 2004, 14:13:00 by Ivy
Hoi Paul,
Ik heb de armatuur besteld bij de dierendrogist.nl en de lamp bij rimo. Het kost bij elkaar ongeveer 40 euro, inclusief bezorgkosten. Het duurt ietsje langer als je met giro wil betalen maar het is wel tien euro goedkoper en ik ben maar een arme student, dus ik ging ervoor. Ik heb even geen haast, ik wou een plaatje erbij doen, mijn valkje is net drie weken oud, bijna naakt, en zit nog bij zijn mama (wordt ook bezorgd over vier weken  :) ) maar ik krijg de plaatje niet op de site, ik kreeg deze melding:

Er is geprobeert om een plaatje up te loaden, maar bij de controle van het domein bleek dat het niet van valkparkiet.com afkomstig is. Sommige virusscanner zoals de nieuwere versie van Norton willen ook wel problemen veroorzaken bij het uploaden.  

Ik heb norton ook even uitgezet, maar het hielp niet, dus dan maar geen plaatje...
Is er wel een oplossing voor?
Groetjes, Ivy
PS





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Emma

Hoi allemaal.
Nog bedankt voor jullie adviezen, ik heb gewacht. In het weekend mag ik mijn nieuwe valkje halen, hij is nu 7 weken.
Nou heb ik een volgend probleem: Ik heb opeens last van motten gekregen en na lang zoeken bleek dat ze uit de trosgierst komen. Ze hebben eitjes gelegd in de kast en ik wilde ze weghalen, maar ik kom niet overal goed bij. Hoe kom ik er vanaf? Wondermiddel?
Help!!!
Groetjes, Emma

Paul

Hoi Ivy,

Heb je misschien ook een firewall aan staan want daar kan het ook aal liggen.
Bijvoorbeeld zobealarm of een andere firewall?
Ik heb hier de nieuwste versie van Norton maar nooit problemen.
Als het helemaal niet lukt kan je me de foto ook mailen dan zet ik hem er voor je op.


Hoi Emma,

Het zullen denk ik voedermotjes zijn die zitten vaak in het zaad ik heb ze zelf nooit in de trosgierst gehad.
De motjes kan je met birdspray of spray 404 te lijf gaan alleen kan je dat niet op voer spuiten het is giftig.

Groetjes, Paul
Groetjes, Paul

Ivy

Hoi Paul,
Inderdaag, het was de firewall...
Mijn naakte kippie staat er nu helemaal op  :)
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paul

Hoi Ivy,

Wat goed dat het nu werkt met de foto's :-)
Het is wel een schatje en de veren beginnen al goed door te komen :-)
Hij ziet er ook goed uit in elk geval dat zal zeker een schatje worden :-)

Groetjes, Paul

suus

Hoi Ivy,

Jaa je naakte kippie is erg goed te zien nu :D :D :D :D. Maar wat een dotje weer joh! Ze krijgt inderdaad al veren, dan gaat het snel, toen de mijnen veren begonnen te krijgen zag je de veren letterlijk met de dag groeien!!!
Veel plezier met je kippie
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Ivy

Hoi Suus.

Ja, ik ben verliefd en ik zag alleen maar de foto! Ik ben alleen nu al bang, dat als ik ooit jongen krijg (ik wil volgende jaar een vriendje of vriendinnetje erbij voor de kippie voor die ik nog een leuke naam moet verzinnen) dat ik ze niet weg kan geven!
Over tien jaar word ik bekend als de gekke mevrouw met vogels...
Hij/zij lijkt wel grijs te worden, dat is vreemd want papa is een lutino en mama ook wel licht, volgens mij gepareld, dat kon ik niet goed zien op de foto van haar.

Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Ik heb met succes al 11x een valkje met de hand groot gebracht.Als ze nog niet in de veren zitten gebruik ik een warmtelamp,die geeft geen licht af.Ik zorg dan dat de temperatuur rond de 35 graden is.
Als ze veren krijgen zorgen dat ze geleidelijk aan ook minder warmte krijgen.Als de lamp niet meer nodig is toch 's nachts een doek over de kooi voor de warmte.En zorgen dat ze niet met natte veertjes de nacht in gaan(als je ze schoonmaakt na het eten)
SUCCES!! Riny