14 mei 2025, 05:30:46

hmm pootje bezeert

Gestart door dick, 28 september 2004, 00:22:05

« vorige - volgende »

dick

hey,

mijn valkje is net door mijn hamster in zijn pootje gebeten het bloed best erg wat moet ik doen :(
please kom even naar de chat!!

Tara

Hoi Sander,

ik ben even naar je toegekomen op de chat en je hebt me dus die foto gemaild en ik vind dat het niet zo erg is, het bloedt wel ferm maar het zal goed te genezen zijn hoor. Ik hoor dat het pootje gestopt is met bloeden, gelukkig, maar je valkje zal in ieder geval nu wel wat rust nodig hebben want het zal geshockt zijn en de wond moet kunnen genezen.

Groetjes, Tara

dick

het is wel gestopt met bloeden en bedankt voor je hulp tara :D

het enigste is dat hij heel zielug op zijn kooit zit hij maakt zich helemaal bol. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat want ik vind het heel zielug voor hem :(

Tara

Hoi Sander,

hij is wel erg geschrokken en een hamsterbeet kan best pijn gedaan hebben :(. Is logisch dat ie een beetje zwakjes is nu, en heeft denk ik best veel bloed verloren??

Als je het niet vertrouwt kan je altijd even contact met een dierenarts opnemen hoor.

Groetjes, Tara

dick

ik wacht het nog wel even een uurtje af kijken of het zo beter gaat.

Tara

Hoi Sander,

Marilyn hier is een tijdje terug ferm aangevallen in haar oogje die ook heel veel bloedde, toen het gestopt was was ze ook zwakjes maar ze versterkte toen met de dag. Dit kwam ook omdat ze erg veel bloed verloren had.

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

zou het niet verstandig zijn om toch een dierenarts te raadplegen?  Stel dat de wond ontsteekt?

groetjes
Annouschka

dick

ik ga morgen antibiotica(baytrill) halen om infectie te verkomen. zo te zien gaat het goed met hem want hij eet gewoon nog en hij wil zelfs dat ik hem over zijn koppie aai. Hij ziet er weer een stuk levendiger uit. Ik denk en hoop dat het wel goed komt. Bedankt voor alle hulp.

groetjes sander

Paul

Hoi Sander,

Nu is dat te laat maar als het net gebeurd is kan je er betadine op doen en dat voorkomt dan een ontsteking.
Antibiotica zal alleen helpen als het al ontstoken is nu heeft dat nog geen nut.
Je kan er wel wat ontsmettende zal op doen dat kan ook helpen tegen een ontsteking.
Ik had er laatst een die was ook in zijn poot gebeten door een valkje wat een nest heeft en dat bloedde ook een beetje en daar heb ik meteen wat desinfecterende zalf op gedaan en dat was met een dag weer bijna niet meer te zien dat het een wondje was.
Als je valkje er op kan staan is het verder alleen een wondje en dat moet je dan wel goed in de gaten houden.
De dokter zal misschien ook een zalfje geven om erop te smeren maar normaal geen antibiotica volgens mij.

Groetjes, Paul

dick

hey,

ik heb vandaag een aantal da's in de buurt gebeld maar ze zeggen dat ze eerst de valk willen zien voordat ze antibiotica kunnen voorschrijven.
Ook denk ik dat het verder geen nut meer heeft want hij is weer heel levendig en het ziet er heel goed uit. Ik zorg gewoon dat het goed schoon blijft en ik hou het gewoon heel erg goed in de gatenzodat ik het gelijk zie als het gaat ontsteken.

Bedankt voor je reactie paul :D

Paul

Hoi Dick,

Een dierenarts zal ook niet snel antibiotica voorschrijven als een pootje bloed dat is ook zelden nodig.
Zorg dat je altijd iets van desinfecterende zalf in huis hebt mocht er nog eens iets gebeuren en als het net gebeurd is kan je er betadine op doen.
Ik heb zelf een potje uiercreme staan dat is ook desinfecterend en dat kan je in elke drogisterij kopen.
Alleen grote wondjes kan je beter toch mee naar een dierenarts gaan, soms moet het zelfs wel eens gehecht worden.

Groetjes, Paul