4 mei 2025, 16:13:00

mooie prijs voor kamervoliere???

Gestart door Lin, 26 september 2004, 19:48:45

« vorige - volgende »

Lin

Hallo,
Na een  gewone valkparkietenkooi stap ik nu over na de binnenvoliere van  170 x 60 x 50 die ik kan kopen voor 95 euro. Is dit een mooie prijs of wordt ik afgezet? Hij is nog vrijwel nieuw het is een soort aria. rood dakje en geel met blauwe zijkanten en op wieltjes. Heeft iemand slechte ervaringen bijv. met het openen of schoonmaken? Ik laat mijn 2 valkjes een dag in de week los vliegen de gehele dag is deze voliere dan ook groot genoeg? en om te kweken? Ik had deze vragen al een keer gesteld maar ik ka ze niet meer terug vinden. Bedankt!!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi Lin,

Ik weet nog wel een kamervoliere voor iets minder voor je.
Het is een ferplast brio, die zijn iets kleiner als de aria.
Ze zijn op zich makkelijk schoon te maken. Ik heb een aria gehad, en 1 keer i de week ging hij naar buiten, en ff wat schoonmaakmiddel met een schuursponsje, en daarna lekker afspoelen met de tuinslang. Binnen een half uurtje is de kooi weer superschoon.

groetjes Lique

Paul

Hoi Lin,

Ik dacht dat de Aria nieuw ongeveer 180 euro kost maar ze zijn ook wel eens voor stuntprijzen weggegaan.
Maar 95 euro is op zicht een mooie prijs voor die volliere als ie er nog mooi uitziet.
Je kan er prima in kweken maar niet met teveel koppeltjes ik denk dat je er dan 2 koppels in kan doen als je kweekt.
Aan de zijkanten zitten deurtjes waar je dan een broedhok kan hangen als het goed is.
Ik had de brio dat is een iets duurdere uitvoering dan de Aria.
De brio die ik had was 60x70x175 ongeveer.
Je hebt ook de brio Midi ik weet niet welke Lique heeft ?
In elk geval is de brio mij altijd wel bevallen.

Groetjes, Paul

Lin

Bedankt voor de antwoorden. Er gaat maar een koppel in. Ik heb nu al zin om hem in te richten. Ik wil best wel een grotere maar die zijn natuurlijk wel weer duurder en ik heb net drie discussen gekocht wat weer vet veel geld kostte, dus als deze voliere voldoet dan koop ik hem.

Joyce28

27 september 2004, 14:05:25 #4 Last Edit: 27 september 2004, 14:09:43 by Joyce28
Hoi,

Ik heb de Ferplast Aria nieuw in de winkel voor 99 euro gekocht :) ,ik heb er 3 valkjes in,en er komt t.z.t nog 1 bij :)

dit was met mooi weer,en dan rijd ik hem naar buiten

Lin

He joyce, ik zie dat jij een andere hebt. Mijne is wat hoger vanaf de bodem. Ik heb wel een plaatje maar weet niet hoe ik die plaats. de foto staat niet op internet. Is dus niet de aria... :-/

Lin

Het is volgens mij een brio als ik op ferplast kijk maar de kleuren zijn anders. en de maten zijn ook anders. Niet i.i.g. 170 hoog.

Joyce28

Hoi Lin,

Ferpast Mini Brio,heb ik hiervoor gehad
als ik het me goed herinner is de lengte 1,65 en de diepte 45 en breedte 55 ?

Ferplast mini Brio,medi heb je ook nog of heb je die soms?

Paul

Hoi Lin,

De brio is er in drie kleuren geweest tot nu toe.
Je had ze met groen dak, daarna was het dakje rood en nu zijn ze cremekleurig.
De brio heeft niet echt een onderbak als de Aria en staat ook hoger op de pootjes.
Je kan een foto uploaden naar de site en dan ik je beircht plaatsen.
Kijk hier maar even naar mijn uitleg hoe je dat kunt doen.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=updaat;action=display;num=1087554279;start=0
De foto mag alleen niet groter zijn dan 60 Kb anders lukt het uploaden niet maar dan kan je hem verkleinen.

Groetjes, Paul

Lin

170 x 60 x 50 dat zijn de maten wat die man tegen mij vertelde. Het type is hetzelfde alleen andere kleur. hij komt pas volgende week langs belde hij. Maar ik weet het niet of ik het zou doen voor die prijs. weet iemand anders nog een goedkope voliere en woont tussen Den Helder Alkmaar?

Paul

29 september 2004, 07:18:07 #10 Last Edit: 29 september 2004, 07:46:05 by Paul
Hoi Lin,

Ik denk dat het een brio mini is aan de maten te zien.
De gewone brio is 60x70 en de brio maxi is 80x60 dacht ik.
De brio mini was een jaar geleden 199 euro nieuw geloof ik ongeveer maar met sommige aanbiedingen was hij ook wel goedkoper soms.
Je koopt die nieuw bij iemand die er in handeld dacht ik voor 135 euro je vind die aanbieding altijd op marktplaats en die man heet Johan.
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/huisvesting/77986.htm?zoek=johan
Voor 165 heb je dan een veel grotere ook nieuw in doos.
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/huisvesting/77611.htm?zoek=johan
De allergrootste brio de maxi kost bij hem 199 euro.
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/huisvesting/77604.htm?zoek=johan
In de winkel zijn ze een stuk duurder in elk geval.
Dus als het een brio voor 100 euro gebruikt is en een nieuwe is 135 vind ik het verschil te klein eerlijk gezegd of hij moet wel heel erg kort gebruikt zijn.
Op de verkooppagina van valkparkiet.com staat trouwens ook een mooie brio te koop voor 75 euro.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet&md=second&id=232&min=&max=

Groetjes, Paul

Lin

Ik wil er max. 150 euro voor uitgeven. En de meesten volieres zijn best wel ver weg zoals die laatste in Zwolle. dus dat is jammer. Ik begin nu best wel te twijfelen.

Lin

Ik kan hem nu kopen voor 85 euro dus nu is het een redelijke prijs. Doen toch?

Roosje

moet je zeker doen! als je er nog eens een ziet voor zo'n prijs, let me know  ;)

Lin

Dank je voor de reactie, ik heb het nog even nagevraagd of het de Brio mini is, maar ik heb nog geen mail ontvangen. Jullie horen het wel weer!!