28 maart 2024, 12:08:27

zora mijn geelwang

Gestart door boezempje, 26 september 2004, 11:33:10

« vorige - volgende »

boezempje

26 september 2004, 11:33:10 Last Edit: 26 september 2004, 23:36:31 by boezempje
hallo

ik wilden even wat kwijdt over zora.ik heb zora gekocht samen met een split geelwang,toen ik haar ging ophalen schrok ik echt heel erg,ze was klein en zat hellemaal onder de pap dus haar hellen lijfje was hard.ik heb haar tog meegenomen omdat ik het zo ziellig vondt,de kweekster zij tegen mijn zora heeft een achterstand en krijgt nu nog 2xpap per dag en eet ook zaad en trosgierst,nu is zora een 2weken hier bij mijn en het gaat goed ze eet en eet ook nog pap.maar ze is 12weken oud.ze is rustig en piept echt nog als een baby als je haart aait,ik weet niet wat ik moet doen moet ik haar van de pap afhalen hellemaal of wat,ze is met 2weken oud al uit het nest gehaaldt omdat ze niet meer samen met haar broertje gevoed werden en heeft de kweekster het zelf gedaan.dus ze hebben echt een achterstand,ik heb foto's gemaakt van een valkje van 7weken en van zora om jullie te laten zien hoe klein ze is.ze weegt 100gram





gr essie

Anita1

ja essie je kan duidelijk zien he dat zora veeel te klein is he? maar dan nog 100 gram is wel lachen.dat komt door de pap.een lekkere papvogel.wel zonde zeg van een mooie geelwang dat het niet zo lekker loopt.ze slaapt ook veel te veel he? is weinig actief.hopelijk vinden ze hier een oplossing voor je.knufff anita ;)

boezempje

hai anita

ze slaapt veel als baby jaa maar actief is ze wel.
ze verzorgt haar zelf goed en speelt genoeg naar mijn zin.
maar ze gedraagt haar echt als een baby.verder maak ik mijn alleen zorgen om de pap voeding en haar grooten.meer niet.

gr essie

Carla_en_Yoshi

Hallo Esther.

Ik zou me over de grootte niet zo veel zorgen maken.Ze ziet er goed uit :).
Maar ik zou wel af gaan bouwen naar 1 keer pap.
Ze gaat dan toch merken dat ze meer honger krijgt,en zelf meer eten.
Breezer is vandaag 8 weken en ik heb besloten om vanaf vandaag geen pap meer te geven.Ik moet niet te veel in de buurt komen,als hij me ziet begint hij al te krijsen :D.Breezer kreeg alleen s'morgens nog pap,en ik vind dat hij zelf genoeg eet en drinkt.
Breezer is ook vanaf 2 of 3 weken met de hand gevoerd.Zelf heb ik hem vanaf dat hij 5 weken was,toen kreeg hij nog 3 keer per dag pap.
Zeg nou zelf,zal je ook niet lekker gaan slapen als je je net hebt volgegeten met pap :D :D?Dat zag ik ook altijd aan Breezer,na de pap lekker slapen ;).

Groetjes van Carla.

boezempje

hai carla

dank je meis ik ga het proberen.

gr essie

Suzanne

Hoi Essie,

Wat een schatje zeg die geelwang. Echt lief om te zien. Hopelijk krijg je haar een beetje van de pap af  :D.

Hoeveel valkjes heb je nu eigenlijk in het totaal? Ik hou het niet meer helemaal bij geloof ik  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

boezempje

hai suzanne

met die van jou erbij straks heb ik er 8 en dat was ook de laaste.

gr essie

Suzanne

Dat zijn er al een hoop. Leuk hoor  :). Wil je op den duur ook nestjes?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

boezempje

HAI

ik weet het niet of ik dat zou willen.
moet ik goed over nadenken.komt veel werk bij kijken en ik heb hier ook nog 3kids thuis en mijn huishouden en 2hondjes,
die ook 4keer perdag naar buiten willen,en ik wil niet de stank binnen als ze nestjes krijgen zeg maar.ik heb nu 1 volierre binnen staan en daar zitten ze allemaal in en er kunnen er 8in en meer niet.ze mogen er de helen dag uit en ik moet nu al veel bijhouden :-/maar heb ik er voor over hoor.


Paul

Hoi Esther,

Wat naar dat Zora zo achterblijft met de groei.
In elk geval ziet ze er wel goed uit en 100 gram is zeker niet gek dus ze zal nog wel wat groeien.
Handgevoede valkjes zijn altijd iets kleiner in het begin maar later groeien ze wel op de normale grootte vaak.
Zora zal ook wel een mooi groot valkje worden als ze wat ouder is :-)

Groetjes, Paul

Roosje

Ik hoop dat het goedkomt, maar dat kan bijna niet missen met al die zorg. :) Hij ziet er echt schattig uit, die bruin achtige vind ik ook gaaf!  :o Wat is dat voor een mutatie? Heb ik nog niks over gelezen/gezien.

Roosje

oeps , het is een zij  ;D

Roosje

kan iemand het me vertellen?

Roosje

Of is het een rare vraag  :o

suus

Hallo Roosje,
Zora is een geparelde cinnamon geelwang.
Dat bruinachtige is dus cinnamon. cinnamon is het engelse woord voor kaneel.
Je hebt cinnamon (maar ook gepareld) met elke andere combinatie! (dus cinnamon witmasker, cinnamon gepareld, cinnamon "wildkleur" (hoewel je dan wildkleur niet uitspreekt) bonte cinnamon.  enzovoort)

De kaneelachtige kleur vervangt dan het grijze van een wildkleur of welke andere mutatie ook!

En Zora is inderdaad een heel mooi valkje, maar Es heeft echt alleen maar mooie!!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico