19 april 2024, 21:31:48

mn parkietje is ziek ,hellpppp!!!!

Gestart door - spookje -, 26 september 2004, 06:28:57

« vorige - volgende »

- spookje -

Pff ben zo ongerust!!!!!!

Mn parkietje (grasje) heeft volgens mij mn griep zowat overgekregen!!
Heb namelijk last van buikkrampen en diarree, en sinds gisteren avond merkte ik dat ons spookske ook diarree heeft.
Hij is ook iets stiller dan normaal, die fluit nog wel vrolijk en huppelt nog goed rond maar toch iets minder actief dan anders, ook zie ik hem soms in een bolletje zitten...
Wil graag weten of het door mij kan komen en wat ik er tegen kan doen??
Hij krijgt elke dag gewoon parkietenvoer en krachteivoer als supplement, elke dag vers water en soms wat trosgierst of zo een knabbelstaafje..
Normaal heb ik onder in de kooi wat krantenpapier liggen om de uitlaatjes op te vangen, maar vandaag bij het schoonmaken merkte ik dat ie een stuk van het papier heeft opgeknabbeld. Is dit normaal??
Heb er nu maar schelpenzand ingelegd vanonder...

Heb nog een vraagje..
Ons spookje is met pasen dit jaar geboren, en toen die uitvloog werden zn vleugeltjes geknipt..
Nu pas is hij een paar slagpennen verloren en heeft die er nieuwe mooie lange bij gekregen, maar verliest wel van die witte donsjes.. Zn veertjes op zn kopje liggen ook helemaal overhoop precies.. Is dit ook wel normaal??
Maak me toch ook wel zorgen omdat die veertjes zo wirwar liggen op zn koppie...

Pff maak me echt zo ongerust he!!

Kan iemand op mn vraagjes een antwoord geven??

Alvast bedankt!!

Groetjes xxxxxx

Paul

Hoi Spookie,

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je parkietje jouw griep heeft overgenomen hoor.
Vogels krijgen geen griep van mensen dat is een heel ander virus wat voor vogels niet besmettelijk is.
Het kan wel andersom als hij papagaaienziekte zou hebben zou jij ziek kunnen worden maar dan zit ie er meestal niet zo meer bij als jij beschrijft.
Als een vogel in de rui is kunnen de veren gewoon wat slordig zitten maar dat komt na de rui weer helemaal goed hoor dus om die veertjes hoef je je al helemaal niet druk te maken.
En dat ze aan papier knabbelen is normaal pas ook op met kranten want drukinkt is niet goed voor ze.
Maar vaak eten ze het papier niet op ze slopen het alleen maar door het in stukjes te bijten.
Houd in elk geval zijn ontlasting even in de gaten dat mag af en toe wel eens een keer vloeibaar zijn maar zeker geen dagen achter elkaar.

Groetjes, Paul