12 mei 2025, 23:09:17

Sjonnie valt me aan ...

Gestart door sjonnie, 25 september 2004, 14:15:24

« vorige - volgende »

sjonnie

Hoi,

Is weer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geschreven ...

Sjonnie (1 1/2 jaar) vliegt me aan.
Ik he een doos staan met een gat erin op de plank boven mijn bureau. De hele plank ziet hij, al zolang ik me kanheugen, als ZIJN plank en helemaal zijn doos natuurlijk.

De laatste tijd, wanneer ik naar mijn bureau loop en als ik erachter zit, vliegt hij me aan. Hij gaat eerst in zo'n houding zitten van "moet jij hier" met z'n kuif naar achteren en vervolgens vliegt hij tegen m'n hoofd aan of recht op mijn gezicht af ...

Is ie HELEMAAL! ...

:)

Theetje

Hoi,

Ik denk dat Sjonnie dit als zijn nestje beschouwd. Het is vrij logisch dat ie dat gaat verdedigen. Daar kunnen sommige valkjes heel ver in gaan. Wij hebben er ook eentje die je echt aanvliegt als je naar zijn zin te dicht bij de nestkast komt.

Als ie zo blijft aanvallen zul je misschien de doos moeten verwijderen. Dan heb je kans dat het wat afneemt.

Groetjes

Theetje

Paul

Hoi Sjonnie,

Ik had dat hier met Stan die had een doos op de grond en die heeft zelfs zijn popje zover gekregen dat ze er een ei had ingelegd in zijn doos :-)
Ik kon er gewoon bijkomen maar als mijn vriendin binnen een straal van 2 meter van die doos kwam viel hij haar voeten aan en best heel fanatiek.
Na het broeden toen ik de eitjes had overgelegd in een broedblok is het weer normaal geworden en zit hij niet veel meer bij zijn doos.

Groetjes, Paul

Peter

Hoi,

Het is heel normaal gedrag van valkje. Hij ziet een nestelmogelijkheid en deze moet beschermt worden.

De doos weghalen en binnen enkele dagen zul je alle grote verbetering merken.

Groetjes,
Peter

sjonnie

Maar die doos heb ik daar neergezet omdat hij anders bij me onder het bureau sluipt. Vervolgens gaat hij bij me op schoot zitten en als ik beweeg bijt hij me  :P  :-/

Groetjes
Anja