3 augustus 2025, 15:08:43

nu mijn tranen gedroogd zijn

Gestart door Cobie, 4 mei 2004, 22:31:00

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Cobie

Wat heerlijk dat Daan weer thuis is bij je en het is fijn om te lezen dat het weer iets beter gaat met hem .
Ik ben ook errug geschrokken van het bericht over je valkjes ....onbegrijpelijk !!!! Maar wat een overweldigende reactie heb je gekregen !! Wat lief van iedereen om je valkjes aan te bieden...ik werd er echt warm van en dat moet je goed doen . Ik ben ook heel blij dat je op het aanbod ingaat en ik kan me niet voorstellen dat iemand je ziet als een bedelaar !! Ik weet zeker dat deze valkjes het supergoed bij je krijgen en ze zullen stuk voor stuk heel speciaal voor je zijn !! Helaas heb ik ook geen rijbewijs ,anders was ik ze zo voor je gaan halen ! Maar er is vast wel iemand die je daarbij wil helpen !!!!
Ik wens jou en Daan heel veel geluk en sterkte toe !!!

Groet van Ankie

Cobie

7 januari 2006, 22:02:27 #826 Last Edit: 3 oktober 2007, 17:16:09 by Peter
Hallo Allemaal.

Nou hier weer de laatste berichten over ons  :). Na twee dagen misselijkheid en overgeven houd Daan nu alles weer binnen. Dat was wel schrikken hoor, dat hij zo beroerd was. Maar dat gaat gelukkig weer beter. Zelf ben ik ook 1 dag ziek geweest. Dus hebben we twee dagen niet gebungeld met de benen. Voor fysio is het nog te vroeg, de grote wond is 27 cm lang en 12 cm breed. En de kleine wond is 11 cm lang en 3 cm breed. De grote wond zit links op het bovenbeen en de kleine wond zit bij zijn linkerlies. Dus echt goed zitten kan hij ook niet. Als we bungelen zit hij op zijn rechterbil, en we proberen steeds meer om normaal te gaan zitten. Maar soms wil Daan te snel en moet ik streng zijn  8). Als alles mee blijft zitten kunnen we in de loop van volgende week wat stapjes met krukken gaan doen. Volgens de verpleegkundige zijn krukken beter als een looprekje. Daan is ontzettend sterk in zijn armen. Omdat het moeilijk is om een voorstelling te maken van zijn wonden heb ik in overleg met Daan besloten om 2 foto`s te plaatsen. Het zijn geen fijne foto`s, maar dan kunnen jullie zien hoe het eruit ziet  :o.

En dan nu nog even over de valkparkietjes die mij aangeboden zijn. Ze moeten wel gelijk in de buitenvoilere kunnen. Ik krijg namelijk hele lieve reacties via IM over valkjes voor binnen. Maar daar heb ik niets aan, hoe lief bedoeld ook van jullie hoor. Hier komen wat foto`s van mijn poeppies binnen.

Beetle met op de achtergrond zijn vriendinnetje Twinkel.

De lutino is Sjacco op de achtergrond zit Cobra en aan de zijkant zit Funky.

http://www.valkparkiet.org/forumupload/226.JPG
Links weer Twinkel en achterin zit Spetter.

http://www.valkparkiet.org/forumupload/227.JPG
Vooraan zit Cyclo en op de achtergrond mijn scheetje en tweede man Beetle.

Dit is Moppie.

Zo dat waren de foto`s en mijn verhaal. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Caroline

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Wow, dit waren wel schokkende beelden!!

Jemig, ik ben even  :-X :-X :-X

Ik kan me voorstellen dat lopen en zitten moeilijk is met zulke wonden. Misschien een rare vraag maar is dit niet heel erg pijnlijk, zulke open wonden, om zo open te laten bedoel ik?? Of krijgt Daan daar pijnstillers voor?? Brrrh!! Ik ril er nog van.

Van je andere foto's heb ik overigens wel genoten, wat een schatjes.  :D

Heel veel beterschap!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Olga en Hans

Hallo Cobie en Daan,

OOOOOOOhhhhhhhhhhhh, ik heb met open mond gekeken naar de open wonden van Daan en ben wel geschrokken.
En dat moet uit zichzelf helemaal genezen  ???, dat is ontzettend knap, maar het ziet er goed doorbloed uit.
Daan, toch heel veel sterkte en hoop dat het niet al te pijnlijk is.
Ja en de foto's van je valkjes zijn schatjes, maar dat zijn ze toch allemaal  :D. Leuk om je 2de man, Beetle op groter formaat te zien  ;D.

Liefs Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Christine

Hoi Cobie en Daan!!

Wat ben ik geschrokken van Daan zijn openwonde! Ik hoop maar dat alles terug inorde komt! Hebben ze jullie gezegd wanneer dat die wonde terug dicht gaat groeien?? Die tweede lijkt me toch groter dan die afmetingen die je gegeven hebt! Tja dat heb je op een foto ::)

Daan ik wens je veel sterkte en hoop voor je dat die wondes snel genezen!!

Cobie: je hebt ons heel goed verwend met die mooie foto's van de valkjes!! Ze zijn heel mooi en ook de namen zijn prachtig!!

:-* :-* :-* :-*

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

~Natas~

Hoi Cobie en Daan,

Zo dan het zijn wel hele grote wonden zeg.
Maar ik moet zeggen, zie zien er wel heel mooi uit.
Ik zie geen geel beslag (ontstekingen) en de wonden zijn mooi doorbloed.
Mag ik vragen Cobie (natas als zuster) wat gaat er op de wonden?
Spoelen jullie die wonden ook schoon.
Ik kan me voortellen dat Daan behoorlijke pijn heeft aan die wonden hoor, maar gelukkig krijgen jullie hulp.

En nu heb ik Beetle ook eens gezien op de foto.
Tijdens de meeting hadden we het over Beetle, dus nu weet ik wat voor mutatie beetle is.
Je hebt mooie binnen valkje hoor, en gelukkig heb je deze nog.
Heb je nog wat gehoord verder over je buitenvalkjes  ???

Groetjes,

Natas

Valerie

Hee lieve Cobie en Daan,

Gatver.... sorry voor mijn taalgebruik. Wat schrok ik van die wonden zeg! Ja, hiermee is fysio zeker uit den boze, want dat zou de grootste mishandeling zijn die er is.  :'( Met zo'n grote wonde kan je niet normaal zitten, bewegen, noem maar op. Wat moet Daan een pijn hebben. Ik had helemaal niet door dat het om zo'n grote wond ging. Dan kan ik me voorstellen dat Daan het uitschreeuwt van de pijn als hij dat been moet bewegen. Tjonge jonge... Nu besef ik die 6 maanden om de wond te laten genezen.  Het ziet er verder wel heel netjes uit.  :) Ik hoop dat alles heel mooi toegroeit!

Cobie, wat heb jij een mooie valkjes! Woaw!!!
Je zegt dat de nieuwe valkjes meteen in de buitenvoliere moeten? Dan neem ik dus aan dat je niet een koppeltje van uit de dierenwinkel in die kou wil zetten. Jammer dat het nu winter is. Ik weet trouwens ook niet of ze er nog zitten.  :-\ Ben er al een poosje niet geweest, maar is hier in dorp. :)

Ik hoop voor je dat je de voliere weer vol krijgt. :)

Ik wens jou en Daan nog een fijne zondag toe.
Wij gaan zo op nieuwjaarsborrel bij famillie. :)

Liefs,

Valerie

Rianne

:o :o Dit had ik niet verwacht, allemachtig! Daar zit volgens mij een hoop schoonmaak werk aan... Ben een beetje sprakeloos, kan me niet voorstellen hoeveel pijn dat zal doen...

iepke

De wonden zien er goed uit!
Raar eigenlijk om te horen, maar ze zijn niet ontstoken en dat is het belangrijkste!

Zelf is mijn moeder verpleegkundige en heb ik al aardig wat gruwlijkheden qua plaatjes gezien  ;)

Dat witte wat je kan zien in de wond dat hoort er bij en is geen ontsteking.
In ieder geval zal het nog wel een lange tijd gaan duren voordat de wonden echt helemaal dicht zijn gegroeid.
Heel veel sterkte en suk6 gewenst Cobie en Daan

bobbie

Hoi allebei,

Hier ga ik niet op dichten hoor, op zulke wonden.
Ik wist niet dat gaten zo groot konden.
Ik vond het net 2 monden
die half open stonden.

De wonden zien er inderdaad gezond en doorbloed uit. Dat zegt iets over de verzorging die Daan thuis krijgt, compliment voor je Cobie. 8)

Nu hebben wij inderdaad een idee waar jullie het over hebben, ze zijn groter dan ik had verwacht.

Je hebt heerlijke binnenvalkjes Cobie. Geniet maar van ze, gelukkig geven ze afleiding.

Ik ga nu bij mijn kroelkippies zitten want ik heb zin om te dommelen en dat gaat zo goed in de buurt van mijn vogelvrienden  ;)

Groetjes, nel :)

Cobie

Hallo allemaal.

Ja het zijn geen fijne wonden. Maar nu weten jullie hoe het eruit ziet. Ik schrok de eerste keer mezelf ook wild, ik keek toen tegen zijn bot aan. Ik heb die nacht dan ook niet geslapen, en luste twee dagen geen vlees  ;D. Als ik het moet uitleggen zeg ik dus, het was een vette hamlap nu is het een magere hamlap maar het moet rosbeef worden  :) :) :). Iedere dag word de wond gespoeld door een verpleegkundige met een zoutoplossing. Dan gaat er iets in dat absorbeert en daarna een soort maandverband om het af te dekken. En als Daan kan zitten kan hij onder de douche ook zelf nog spoelen met water. Er mag geen zeep inkomen. Voor de pijn gebruikt hij paracetamol hij heeft ook een morfinepleister. En zwaardere pijnstillers wil hij niet, dat gaat werken op zijn darmen. Het ziet er idd zeer goed doorbloed uit en het geneest ook al aardig. De wonden waren veel groter. Ze mogen niet gehecht worden met het oog op bacterien. De verwachting is dat de grote wond over 6 maanden dicht is. Veel eiwitrijk voedsel helpt bij een sneller herstel, dus daar werken we aan. Bij de volgende meeting wil Daan erbij zijn  ;D ;D ;D. Dus daar gaan we voor.

Leuke reacties op mijn binnenvalkjes van jullie. En Beetle is toch een knappe vent  8). Ik ben idd blij dat ik die nog heb.
Ik heb niets meer gehoord over de vreselijke daad van dat monster. Sorry ik weet geen betere naam voor zo iemand.
Maar ik heb ook goed nieuws hoor  :D :D :D :D.
Vandaag zijn Peter en Lique en de kleine ongeboren baby op bezoek geweest bij ons. En ze hadden een prachtig cadeau bij zich.

Dit prachtige exemplaar.

Deze mooie grijze pop op de schommel.

En nog een mooie witkopmaskerman. Die kreeg ik niet zo snel op de foto.

Een blik in mijn voillere, wie is die grote vogel rechts?

Ik ben er zo blij mee, ik loop weer fluitend naar buiten. En èèn valkje fluit terug  ;D. Die kan ik nog wat leren hoor. Ik ben de gelukkigste vrouw op de hele wereld  ;).
Maar ook Daan waren ze niet vergeten.

Een eigengemaakte pleister  ;D ;D ;D ;D ;D ;D.

Kortom het was reuze gezellig en ik ben enorm verwend.
Lique heeft ook nog foto`s gemaakt van de valkjes, dus misschien plaatst ze die wel. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

Als verpleegkundige schrik ik ook niet meer van dat soort wonden. Ben ik eerlijk gezegd nooit van geschrokken, klinkt stom, maar ik vind het altijd prachtig, hoe groter en viezer, hoe beter. Uiteraard niet voor de patiënt maar wel voor mij om te verzorgen. Het is altijd prachtig om te zien hoe een menselijk lichaam zulk leed weet te doorstaan en op kan knappen. Maar met de juiste middelen van tegenwoordig kan dat proces gelukkig goed en snel geholpen worden. Ik ben dus ook benieuwd hoe deze wonden behandeld worden. Ze zien er inderdaad goed uit. Mooi rood en goed doorbloedt op een paar kleine gele beslag plekjes na. Wat bij ons veel gebruikt worden bij dit soort grote wonden is de VAC pomp. Het werkt met een vacuüm principe en wonden genezen er snel en goed van. Ideaal ook is dat patiënten daarmee naar huis kunnen.

Je binnenvalkjes zien er goed uit hoor. :)

En fijn dat je nu toch valkjes van ons aan wilt nemen. ;)

Ik woon in de verste uithoek maar als je die 2 van hier ook nog wilt en als iemand die kan halen hou ik ze apart voor je.
Zelf kom ik helaas die kant niet op en weet ik ook niemand die die kant op gaat. Zelf ga ik ook niet meer naar Feld hoe goed hij ook is, maar het is gewoon te ver voor mij, zulke afstanden red ik niet, dan ben ik gebroken. :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Cobie,

Ik ben heel blij dat je zo blij bent met je nieuwe valkjes.
Het zijn prachtige jonkies.
De witmasker bonte man:

Zijn ouders zijn onbekend. Zijn broertje zit bij Roxanne en zijn ringnummer is als het goed is PB655 036

De witmasker man:

Zijn ouders zijn Zig (witmasker split ino man) en Zag ( witmasker pop).
Zijn ringnummer is als het goed is PB655 045

En als laatste de wildkleur pop:

Dit is een jong van Kenzo (bonte man) en Noah (albino pop).
Zij heeft of ringnummer PB655 042 of 043.
het beste is om de ringnummers nog eens na te kijken want hier was ik vanmorgen niet echt aan toegekomen tijdens het vangen ;)

Ik hoop dat je erg veel plezier met ze beleeft, en dat het éne mannetje nog meer melodietjes kan leren als wat hij al kent.
Plak de pleister maar op Daan, hopelijk is hij snel weer beter, en kan hij wel 10 gehaktballen op ;D

groetjes Lique

marilyn

hoikes cobie

de wonden van daan zijn idd heel groot maar (hoe raar dit ook mag klinken) ze zien er heel goed uit. ik hoop dat ze snel genezen maar dit heeft helaas ook enige tijd nodig, in elk geval ben ik blij dat alles nu weer de goede kant opgaat  ;)

wat de vogels betreft wat fijn dat peter en lique je valkjes hebben gebracht  :D weer wat leven in je buitenvoliere. trouwens je valkjes binnen zijn ook schatjes hoor  :D
als ik niet zo ver van jou woonde dan was ik ook al aan je deur geweest met een valkje  ;) maar helaas is het voor mij 2u30 rijden en dan nog eens terug  :-\ ik raak zeker verdwaald .

groetjes marilyn

bobbie

8 januari 2006, 20:49:28 #839 Last Edit: 8 januari 2006, 20:53:00 by bobbie
Hoi Cobie,

Wat heerlijk dat je jezelf zover hebt gekregen om van die en gene valkjes aan te nemen. Je doet er jezelf, maar ik denk ook de gevers, een plezier mee.

Het zijn prachtige valkjes. Ik hoop dat je veel plezier aan ze zult beleven.

Groetjes, Nel :D