4 mei 2025, 14:24:54

Wie kan Flyer een kans geven?

Gestart door Lique, 10 september 2004, 19:34:08

« vorige - volgende »

Theetje

Hallo allemaal,

Even een klein berichtje van Flyer.

Het gaat uitstekend met hem. Ik ben met hem bij mijn eigen da geweest. Deze constateerde dat de breuk weer vast zat en dat ie het moest breken. Omdat er een ontsteking bij zit moet sowieso eerst de ontsteking weg zijn. Daar hebben we druppeltjes voor gekregen.

Flyer maakt een gelukkige indruk. Hij eet als een havenarbeider en is ook erg ondeugend. Sloopt alles wat ie in zijn snaveltje krijgt en roept de hele dag om aandacht.

Volgende week gaan we een midweekje op vakantie. Dat was immers al een tijdje geleden geboekt. Als we terug komen van vakantie hebben we direct een afspraak bij Feld. Die kijkt ook nog een keer naar het vleugeltje.
Tja wat is wijsheid. Hij lijkt ontzettend kwiek, poetst, slaapt op een pootje en eet goed. Hij drinkt goed, dus moeten we het diertje het aandoen om de vleugel opnieuw te breken?
Ik wacht nog even de mening van Feld af. Mijn eigen da twijfelde. Een operatie betekend risico, dus eerst maar eens kijken hoe het zit als ze ontsteking weg is. Ik hoop dat Feld nog wat twijfel weg kan nemen.

O, dit onderwerp kan nu denk ik wel verplaatst worden naar een ander topic. De spoed is er nu wel af ;)

Groetjes

Theetje

marianca.

Hallo Theetje,

Ontroerend verhaal en zo lief.Tja meis,breken of zo laten..moeilijke beslissing he.Kan ze eigenlijk vliegen,denk het niet he?Mijn mening is als ze niet kan vliegen door de breuk dat ik het dan opnieuw zou laten breken als de kans 100% zijn dat ze daarna haar vleugel weer gewoon kan gebruiken en lekker kan vliegen.Oke,ze zal dan pijn hebben maar ik denk dat ze super gelukkig zal zijn als ze lekker met de andere valken kan vliegen,toch?

groetjes
marianca

Paul

Hoi Theetje,

Ze zullen het breken onder narcose dus zal Flyer er niks van voelen.
En als het goed aan elkaar groeit heb je kans dat ie weer zal kunnen vliegen en dat is wel heel fijn voor een vogel.
Het is in elk geval een goed teken dat hij zo goed eet :-)
Hij heeft echt geluk gehad dat hij zo goed is opgevangen want anders was het veel slechter met hem afgelopen zeker omdat de vleugel ontstoken is.
Ik denk dat als Feld de operatie een goede kans zou geven dat ik het zeker zou laten doen.
Maar wacht even af wat Feld ervan zal zeggen die heeft daar echt veel kijk op.
Heel leuk om zo'n goed berichtje over Flyer te horen trouwens :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Fijn dat het op zich goed gaat met Flyer. :)
Ik denk ook dat het het beste is als hij geholpen wordt en bij Feld ben je dan aan het goede adres.
We horen nog wel wat je doet, eerst een fijne vakantie! 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Theetje

Hoi allemaal,

Morgen een spannende dag voor Flyer. We gaan morgen naar Feld toe met hem. Ben erg benieuwd wat hij er van zal zeggen.

Ik ga nu steeds meer twijfelen of we hem moeten laten "opereren", want hij is erg vrolijk en fluit en klimt de hele dag door. Hij lijkt eigenlijk geen hinder van de vleugel te ondervinden. Ach we wachten wel af wat Feld er van vindt. Die zal vast wel weten wat het beste is voor onze Flyer.

Zodra ik bij Feld ben geweest zal ik laten weten wat de uitslag is.

Groetjes

Theetje

Marianne

Hoi Theetje,

Heel veel succes morgen.
Ik ben benieuwd wat dr. Feld zegt, maar ik zal het hier wel lezen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Theetje,

Veel succes morgen met Flyer bij Dr Feld.
Ik hoop dat alles goed komt met deze kanjer.
Je hebt er in ieder geval een leuk en lief maatje bij.
Super wat je voor Flyer doet.

Groetjes daantje

Lique

Hoi Theetje,

Het zal mij benieuwen, wat Feld van Flyer zegt.
Hopelijk neem hij, en natuurlijk jij een goede beslissing, wat het allerbeste voor Flyer is, maar daar tweifel ik totaal niet aan ;)

groetjes lique

Paul

Hoi Theetje,

Ik ben ook heel benieuwd hoe het morgen zal gaan bij dr Feld.
Als je op zijn advies af gaat is dat meestal het beste.
Als Feld het niet ziet zitten om het te opereren dan moet je het inderdaad ook niet doen.
Dr Feld is niet iemand die koste wat het kost een operatie wil doen om er aan te verdienen die kijkt echt naar wat het beste is.
En ook al kan Flyer niet vliegen dan kan hij ook heel gelukkig zijn hoor.

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi,

We zijn vanochtend met Flyer bij Feld geweest.
Feld schatte in dat de breuk geen enkele weken, maar zelfs enkele maanden oud is. Opereren is totaal zinloos omdat de pezen en de huidplooi dusdanig verkort zijn door het zitten in de krampachtige houding. Flyer zal dus nooit kunnen vliegen. Wel gaat ie zijn vleugel iets beter dragen. Dit komt volgens Feld door de bespiering die nu beter wordt omdat ie de ruimte heeft om te klimmen en te oefenen.

Als blijkt dat Flyer hinder gaat ondervinden van de vleugel zal er waarschijnlijk een stukje afgehaald moeten worden, maar zover is het nog lang niet.

Volgens Feld was ie goed gezond en was het een leuk diertje. De ontsteking in het gewricht is nu weg, dus hij hoeft ook niet meer zijn druppeltjes te krijgen iedere dag.

Ik zal binnenkort een foto maken van Flyer. Het is zo'n schatje!

Groetjes

Theetje

Paul

Hoi Theetje,

In elk geval kan je Flyer nu een nare operatie besparen want dat heeft totaal geen nut dus.
Wat erg dat een valkje maanden lang met een breuk rond loopt voordat hij eindelijk word geholpen :-(
Gelukkig zag Lique hem op tijd anders was het zeker slecht afgelopen met die ontsteking.
Hij zal best heel gelukkig worden bij jullie en ze klimmen heel erg goed dus hij kan zich best goed redden.
En misschien kan ie toch hele korte vluchten maken als de vleugel weer helemaal gezond is alleen zal door die breuk natuurlijk allees nooit meer helemaal goed gaan.

Groetjes, Paul

Irene

he theetje,
fijn om weer even een update van Flyer te lezen. Fijn adt de ontsteking weg is , maar net wat Paul zegt; wat erg dat die breuk er dus al zo veel langer zit!!!!!!!!!!!
Hopelijk heeft hij zijn conditie zo weer lekker terug dat hij (of zij ::)?) lekker door kan klimmen en klauteren! Hij is in goede handen bij je zo te lezen en daar gaat het om, nietwaar?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes