17 juni 2024, 03:32:40

de behoeft :p

Gestart door freak, 16 februari 2003, 17:22:24

« vorige - volgende »

freak

hallo,
zou je een valk niet kunnen leren om zijn behoeft op een daarvoorziene plek te doen?  :-/
dank bij voorbaat  ;D

Tara

Hallo, papegaaien kun je dat afleren maar valkparkieten niet, sommige, bv mijn Laiko wacht om haar behoefte te doen tot ik haar van mijn schouder afdoe, maar dat is nog steeds niet afleren.

Mirjam-Moniek

Hallo freak

Ik heb in een boekje een manier staan om je valkparkiet dat te leren. Ik weet niet hoe goed het werkt en of elke valkparkiet het kan leren, maar je kan het in elk geval proberen. Het kost wel veel tijd en geduld.
Als eerste moet je uit het gedrag van je valkparkiet kunnen opmaken wanneer hij gaat poepen.
Als je dat weet, moet je op het moment dat je je valkparkiet dat ziet doen, een commando geven. Je valkparkiet associeert dat woord dan met poepen. Het duurt natuurlijk wel een poosje voordat je valkparkiet dat door heeft.
De volgende stap is je valkparkiet op zijn kooi te zetten wanneer je ziet dat hij gaat poepen en het commando voor poepen te geven. Als je valkparkiet het door heeft, zal hij dan poepen.
Als je valkparkiet het door heeft, moet je hem elke 20 minuten op de kooi zetten en het commando geven.

Over cavia's wordt ook gezegd dat je ze niet of nauwelijks zinnelijk kan krijgen. Ik heb mijn cavia's toch behoorlijk zinnelijk gekregen, maar ik moet ze wel steeds als ik ze los laat lopen eerst in het bakje zetten, anders wordt het weer minder. Het is niet honderd procent, maar alle beetjes helpen.

Veel succes ermee!

max

de valk van een vriend heeft dit wel afgeleert door steeds als zij poepte even haar snaveltje er door te doen  :-Xbest zielig
maar het werkt wel nu vliegt ze weg als ze haar behoefte
moet doen of als je haar snel voor je houd boven de grond
of tafel en zegt arie schijten schijten arie :D

P.D.

17 februari 2003, 22:52:36 #4 Last Edit: 21 februari 2003, 23:51:33 by Angelique
Hoi Ron,

Nou als mijn baasje en vrouwtje dat bij mij hadden gedaan, zou ik flink boos worden, een valk is toch geen hond? Bij een hond helpt hetmisschien wel, maar bij een valk, die weet niet beter, dat vind ik niet kunnen, Dat kan je een soortgenootje niet aan doen. Ik vind het ook niet zo gek dat hij het nou wel uit treiterij op de grond doet, zou ik ook doen ahhaaha.

Kuifje van P.D.

max

18 februari 2003, 12:21:13 #5 Last Edit: 18 februari 2003, 12:32:51 by max
 het is vies als je onder gescheten word en zij is er niet minder tam op geworden niks mis handeling wat dan een luier
up&go voor uw koko  want ze weten wel wat je bedoelt vies vinden hun ook en word je ook niet gek van elke keer weer
een schone trui aan te trekken ik wel + een valk heeft het verstand van een klein kind van 2/3 jaar deze gaan op het potje met soms een foutje dit is precies het zelfde

Natalie

18 februari 2003, 13:55:14 #6 Last Edit: 18 februari 2003, 14:01:59 by Natalie
Hoi Ron,

Natuurlijk vind ik het niet geweldig als ik ondergepoept word door mijn valkjes, maar ik trek gewoon altijd een oude trui aan als die beestjes eruit zijn. Ik wist van tevoren dat het moeilijk zou worden om valkjes zindelijk te krijgen, dus dan ga ik niet over op van die vreemde praktijken om valkjes met hun snaveltjes door hun ontlasting te halen. Ik vind het wel een soort van mishandeling. En als je dan net zelf zegt dat valkjes het verstand hebben van hele kleine kinderen, dan zullen ze er ook vrij weinig van opsteken. Ik ga het in ieder geval niet proberen.

Mirjam-Moniek

Ik moet zeggen dat de methode van snavel door de poep mij ook niet zo bevalt. Bij katten en vooral bij honden wordt dit ook vaak gedaan. Ook bij honden is het onnodig wreed. Honden worden er echt niet zinnelijk door en er zijn betere snellere en diervriendelijkere manieren om een hond zinnelijk te krijgen. Bovendien kan je de neus van de hond er mee beschadigen, die neus is namelijk erg gevoelig en kwetsbaar. De snavel van een valkparkiet is niet zo gevoelig, dus is het bij een valkparkiet minder zielig dan bij een hond. Ik snap wel dat iemand op het idee komt, want veel mensen denken dat het bij honden en katten ook zo moet. Toch ga ik, als het om dieren gaat, voor consequentie en zachte discipline.

max

zeur maar maar het werkt wel  ::)

Hester

Hallo,

Nou als ik mij valk met zijn snavel in zijn ontlasting zou drukken, dan piep ie en het vrolijk gaan eten. Komt ie dan bij ons zitten en ons maar met die vieze snavel kusjes geven. We hebben er al veel moeite moeten doen om hem niet zijn eigen ontlasting op te laten eten. Ik ben blij dat ik daar van af ben dan moet ik vooral weer beginnen met zijn snavel in zijn ontlasting te drukken. Dan weet hij het ook niet meer.

Groetjes,
Hester en Pucky

Natalie

18 februari 2003, 19:14:44 #10 Last Edit: 18 februari 2003, 19:23:22 by Natalie
Beste Ron,

Even voor alle duidelijkheid: ik zeur volgens mij niet, maar ik geef mijn mening! Ik respecteer jouw mening (al is het met moeite), maar ik ben het er gewoon totaal niet mee eens, dat mag toch? Gelukkig heb ik gemerkt dat veel mensen het er niet mee eens zijn, dus zo afwijkend is mijn mening dan toch ook weer niet!

Mandy

18 februari 2003, 21:24:58 #11 Last Edit: 18 februari 2003, 21:30:01 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Ook ik ben het niet met deze mening eens en zal het nooit toepassen/adviseren. >:( Die methode die Mirjam-Moniek noemt spreekt me veel meer aan!
En voor al diegene die iets tegen vogelpoep hebben; je weet dit vantevoren als je een vogel aanschaft en als je er niet mee om kan gaan of dergelijke mishandelingen uit gaat voeren zorg er dan voor dat je vogel een beter thuis en baasje krijgt... ;)
Er zijn veel viezere dingen op de wereld hoor!
En Ron ik hoop dat die mooie max (dat is ie zeker!) een wit/grijs koppie houdt en er geen groen in gaat verschijnen... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hallo Ron, ik sluit me aan bij Natalie, ze zeurt niet en het is zeer onhygiënisch en zeker voor het valkje ook!
Slechte methode!

Mirjam-Moniek

Ik snap alle "heftige" reacties wel, maar ik vraag me dan wel af of jullie ook zo zouden reageren als iemand het doet bij een hond of een kat. Dat is toch minstens even zielig en niet nodig?
Vraag me dus gewoon af wat jullie daarvan vinden.  :)

Natalie

19 februari 2003, 02:22:35 #14 Last Edit: 19 februari 2003, 02:23:36 by Natalie
Hoi Mirjam Moniek!

Ik zou precies zo reageren als het bij een hond of een kat zou gebeuren, dus dat maakt voor mij geen verschil.