UITSLAG BINNEN !!! YEEEEES !!!!

Gestart door Tara, 25 juni 2004, 00:52:31

« vorige - volgende »

suus

Hoii Tara,
Nou laten we de positieve lijn volgen en hopen dat het goed gaat met de jongen. Onderzoek is ingezet, zie meid de aanhouder wint (zelfs van moeders kun je "winnen")
Ik hoop echt dat er iets onschuldigs uit komt.....
we leven met je mee!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi allemaal,

gisteren ben ik opgebeld!!!!!! De uitslag was bekend of het polyoma was of niet, en het bleek dus GEEN polyoma te zijn!!! Nou, ik heb wel een soort van diagnose vastgesteld dat het wel polyoma kan geweest zijn als je het zo bekijkt: ong. in december kregen ze die ziekte, dat kan een half jaar duren voor het weg gaat want vaak gaat dat virus zelf weg dus, maar dat zou dan ongeveer juni-juli zijn. Als de besmetting via het ei al gebeurt, nou de eieren waren in juni gelegd dus dit klopt dat de jongen (nog) stierven. En nou de jongen van nu zijn in juli gelegd dus het zou kunnen dat het polyoma was... Maar ok, vandaag moest ik terugbellen als ik nog op andere dingen wil testen, eventueel papegaaienziekte en pbfd nog.

Groetjes, Tara

Inger m

CitaatHoi allemaal,

gisteren ben ik opgebeld!!!!!! De uitslag was bekend of het polyoma was of niet, en het bleek dus GEEN polyoma te zijn!!! Nou, ik heb wel een soort van diagnose vastgesteld dat het wel polyoma kan geweest zijn als je het zo bekijkt: ong. in december kregen ze die ziekte, dat kan een half jaar duren voor het weg gaat want vaak gaat dat virus zelf weg dus, maar dat zou dan ongeveer juni-juli zijn. Als de besmetting via het ei al gebeurt, nou de eieren waren in juni gelegd dus dit klopt dat de jongen (nog) stierven. En nou de jongen van nu zijn in juli gelegd dus het zou kunnen dat het polyoma was... Maar ok, vandaag moest ik terugbellen als ik nog op andere dingen wil testen, eventueel papegaaienziekte en pbfd nog.

Groetjes, Tara

Hoi Tara,
Fijn dat het geen polyoma is. ik zou alleen jouw diagnose niet zo durven stellen, want een half jaar is natuurlijk niet exact een half jaar en het is dan natuurlijk niet van het ene op het andere moment helemaal weg. Verder vermelden andere bronnen geen half jaar, maar ook langere periodes.
Ik zou het ook op andere ziektes laten testen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ja daar heb ik ook op gerekend hoor, maar ik vind het zo raar, eerst sterven die jongen en dan niet.. Ben wel opgelucht hoor, nou hopen dat het geen pbfd is (al ben ik zowat zeker van niet..) en papegaaienziekte lijkt het mij ook niet omdat ze dus daar al een behandeling tegen gehad hebben en ik me prima voel.. Maar ok :-). Ben opgelucht, al een enge ziekte achter de rug ;D

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Tara,
fijn dat je nu iets meer weet. Ga je die andere testen nog laten doen?
Succes verder.
Rob en Trudy

Tara

Hoi allemaal,

gisteren heeft mijn ma teruggebeld naar Gent om te zeggen dat ze ook de tests op PBFD en papegaaienziekte mogen uitvoeren. Ben heel erg benieuwd.

Jullie horen het wel zodra ik meer info heb.

Groetjes, Tara

suus

Hoiii Tara,,,
OOo wat fijn dat het in iedergeval geen polyoma is zeg! Ik ben benieuwd naar de andere test. Wanneer zou je daar de uitslag van krijgen? Als ik je laatste berichtje zo lees dan moeten die tests nog gedaan worden en dat zal wel even duren??
Nou het 1e positieve bericht is er op naar de volgende zou ik zeggen!!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

:o wauww das heel fijn dat je ma dat heeft gedaan zeg! dan heb je ze op alles onderzocht.ik mis je wel enorm hoor.knuffff anita ;)

vanta

hoi gelukkig zijn dat onderzoeken waarvan de uitslag de zelfde dag nog bekend is.
en hopelijk is dan alles in orde en kun je weer met een gerust hart gaan kweken.

groetjes tineke

Tara

Hoi Tineke,

vreemd hoor, want dan heb ik nog steeds geen uitslag... Maar ok.. Nog even wachten. Ben wel een beetje boos op mijn moeder, want zodra ik geld heb wil ze al dat ik haar betaal... Maar zij is mij ook nog geld schuldig maar daar spreekt ze niet over natuurlijk..

En trouwens, dit nog voor Inger,

Als het Polyoma zou zijn geweest, brak het begin december aan. Dus bijna 8 maanden later zijn we nu..

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Maar jouw redenatie betrof juni en juli en ik vond het een beetje kort door de bocht om het precies op 6 maanden te houden. Bovendien kan het ook om een langere periode gaan dat ze besmet zijn, zelfs levenslang. Dus 6 maanden hoeft geen regel te zijn.

Maar nog even de andere uitslagen afwachten...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

vanta

dan zou ik toch nog maar eens naar die da bellen want dit duurt wel heeeeeeeel erg lang

groetjes tineke

Tara

Hoi Tineke,

het duurt idd wel lang, ik heb gevraagd aan m'n moeder of er al teruggebeld was maar zij zei dat dat twee weken kon duren maar daar gaf ik haar ongelijk in want dat werd niet gezegd en aangezien dat niet lang duurt. Wel wordt er onderzocht op PBFD ook dus misschien daarom dat het lang duurt? Maar ze zei dan ook (mijn ma) dat het bloed verstuurd moet worden naar Nederland maar daar gaf ik haar ook ongelijk in want papegaaienziekte onderzochten ze zelf daar in Gent, het is Polyoma die in Nederland werd onderzocht, van PBFD weet ik het niet.

Ik hoop snel uitslag te hebben, maar ik vrees een beetje dat ze niks gaan vinden :-[

Annouschka

Hoi,

van PBFD, dat onderzoeken ze in Nederland, heeft ze me verteld, ik weet niet of je ook Drs. Cauwerts hebt?  Toen ik haar vertelde van Solo's slechte veren, vertelde me ze dat ze dan een veertje opstuurden naar Nederland om te onderzoeken of hij PBFD positief was dus het is wss daarom dat het zolang duurt.

Wel goed dat het geen polyoma is :)

groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Annouschka :-),

ze hebben geen veer van Elmo getrokken alleen bloed en wat ontlasting genomen via haar cloaca :-/.

Maar die dokter die jij zegt ken ik niet, is dat ook van de Dierenkliniek in Gent of een aparte DA ?

Groetjes, Tara