13 september 2025, 02:13:35

UITSLAG BINNEN !!! YEEEEES !!!!

Gestart door Tara, 25 juni 2004, 00:52:31

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

na lang wachten horen jullie eens van mij hoe het gaat met de jongen ;D. Met de jongen gaat het goed, alhoewel, toen ik net Smurrie voerde was er iets heel raars aan de hand. Ik voerde haar en toen ik stopte bleef ze doorpiepen, ze piepte van met dat ik aan haar kwam, ook als ik niets deed, haar bovenste bek zat in haar onderste en al deed ik die er uit ze deed het er steeds weer in!! Dit heeft zo wel een minuut of 5 geduurd!!! Ik schrok echt, en zodra ze stopte, stopte ze ook met piepen, en begon dan samen met Smirnoff opnieuw te krijsen (zie foto's later).

Maar ok, het gaat weer goed gelukkig, ik heb nu enkele jongen gevoed.

Hier komen de foto's van de jongen voor vandaag!

Ze staan beetje allemaal door mekaar maar ah ja ;)

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

mooie foto's. Wat me wel opvalt is da het pootje echt zo klein lijkt. Het lijkt net of die ring er elk moment kan afvallen. De pootjes zijn ook nog roze, en ik ring altijd als ze al wat verkleuren. Maar zolang ie er maar aan blijft zal het wel goed zijn :)

SDC:D

giovanni

die ene is een lutino stijn ;)

en ja Tara, echt weer mooie foto's :P
en veel ;)

grtjs

maja

och tara!
Ze zien er prachtig uit!  ;D
Hoeveel grotere zijn er nu al, waarvan je de pinnen al kan zien?
nog zeeeeeer veel succes   ;)
maja

yentl

kei lief,
blij te horen dat het goed met ze is op de moment he  ;)

groetjes

claudjuh

oooooooo, léuk, allemaal die fotos van die kleine frutsels! Kan ik 100 keer naar kijken, verveelt nooit! Ze gaan goed, hé! Al die open oogjes en die kleine verenpennetjes!
Poeh, wat maakt het jou uit als er iemand lacht, ze zullen tóch maar wát graag ff in je 'ziekenhuisje'geloerd hebben om te zien wat jij voor kleine wondertjes hebt zitten! Zij hebben hun dagje om,en als het goed is, heb jij nog jaren plezier van de frutsels ;D!!
Ooo, en dan zo'n ietepieterig pootje mét ringetje!! Dat heb ik nog noit gedaan, hihi, veels te frummelig.

groetjes claudia

Tara

Hoi,

vanmorgen ging ik kijken, alle jongen leefden nog, iets later ging ik kijken, er lag een jong dood ...

Maar geen paniek in ieder geval, want het is een van de twee jongen die er keislecht al sinds de geboorte uit zag, ik wist dat de kans klein was dat die het zou halen, want het was al altijd een zwak vogeltje, jammer, maar ben toch blij dat het geen oudere valk is. Zal ook niks abnormaals zijn waaraan hij stierf, want hij was nog jong. Zo zit er nog zo'n kleintje, die nu ook erg zwak gaat, en het waarschijnlijk ook niet haalt, erg jammer, maar ik doe ook alleen maar wat ik kan ... Verder gaat het heel goed met de jongen, ik zal nu geen foto's meer kunnen plaatsen, maar dat doe ik morgen zeker, of misschien nog later op de avond.

Joepie, happy birthday today, onze Smurrie is 2 weken oud geworden, vandaag dus haar 15de levensdag, super hoor! Ben erg trots op haar, ze maakt het nog steeds goed, ook de andere jongen maken het goed, behalve die ene dan ... Morgen is Smirnoff aan de beurt om 2 weken te worden, vind het erg leuk hoor.

Die 2 van de 5 kleinsten die zo zwak waren, waren de oudste van die kleinsten, de ene heeft het 6 dagen gehaald, en de andere tot nu toe al een week, ik hoop echt dat die die nu ziekjes lijkt het haalt, ik vind het heel jammer, maar ze hebben er nooit echt goed uitgezien, het is een heel verschil als ik kijk naar die 3 andere kleine jongen, die zitten altijd rechtop en piepen, terwijl deze altijd neerlagen ...

Groetjes, Tara

claudjuh

hoi Tara!
Gefeliciteerd met Smurrie! :)
Wel heel jammer van die ene kleine, maar als je zelf al ziet dat hij een van de zwakkere is, dan komt het toch anders aan dan bij een vogeltje die het ogenschijnlijk wél goed doet, vind je niet? En als de ouders ze wel bij zich hebben, valt de zwakste ook vaker af, dus dat wil idd niks zeggen.

Keep up the good work, en ik hou je in de gaten ;D

groetjes claudia

Carla Vdb.

Hey Tara,
Ik vind dat je dat heel goed doet, zo met al die kleintjes. Jammer dat er eentje gestorven is maar dat was wel te verwachten. Ik heb het ook eens geprobeerd om een in de steek gelaten jong zelf te voeden maar dat is helaas niet gelukt, na de tweede dag was het al dood. Maar jij moet er voor zo veel zorgen (hoeveel zijn het er eigenlijk?) Chapeau voor wat je daar allemaal doet meiske.

Groetjes Carla

Tara

Hoi Carla,

nou, het waren er acht, maar nu nog maar zes, toen ik net keek was die andere dat ik zei ook dood, is snel gegaan, maar ik had dit verwacht, omdat ze alletwee eigelijk sukkelaartjes waren, je zou ze zo kunnen uitzoeken uit al die foto's die ik hier toonde, ze zagen er altijd al ziek uit. In ieder geval, ik moet nu 3 jongen voeren, de drie kleinsten, wat aardig lukt, zij zien er dan ook heel goed uit. Net zoals de grote drie jongen.

Groetjes, Tara

Tara

Ik ben hier aan het huilen tot en met :(.

Toen ik vanmorgen vroeg ging, leek alles nog heel goed, toen ik wat later opnieuw ging, lag Smurrie mijn lutino op haar buikje, het was niet zomaar slapen :(. Ik nam haar op en probeerde haar wat te voeden, maar achter enkele happen stopte ze met eten ... Ze ging haar leggen, opende haar lieve oogjes en was net of ze 'huilde', keek naar mij, en wat later stierf ze ...

Dit maakt mij nu kapot, ik was al ziek vandaag, maar dit slaat echt alles ...

vanta

hoi tara wat erg meis je wilt zo graag en dan lijkt het zo goed te gaan en dan gaan ze alsnog dood

neem alsjeblieft in je achterhoofd dat je er alles aan gedaan hebt wat je kunt

met wat hoop dat de rest het redt

sterkte tara ik duim voor de rest

tineke

Stijn dc

hoi

wat erg nu het leek of het allemaal goed ging komen. Je wist dat het kon gebeuren door die ziekte. Wss zal het daar door komen en niet door de handopfok.

lilian

Hallo Tara,
Wat verschrikkelijk voor je zeg, maar je hoeft jezelf niets te verwijten je hebt (endoet) gedaan wat je kon, heel veel sterkte en groetjes van Lilian

Suzanne

Hoi Tara,

Wat een afschuwelijk bericht zeg over dat virus  :(.

De jongen zien er echter goed uit vind ik. Hoe gaat het nu met ze? Je hebt er wel je handen aan vol zeg. Echt knap van je hoor  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.