10 augustus 2025, 15:53:34

geelwang

Gestart door boezempje, 2 september 2004, 17:28:45

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Anita,

Maar er zijn er nog geen door gestorven.
Voor het zelfde geld waren haar 4 gezonde valkjes nu erg ziek en dan heb je ineens geen valkjes meer.....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Carla_en_Yoshi

Hallo Esther.

Ik wil je graag feliciteren met je geelwang,en Anita natuurlijk ook.
Zelf heb ik ze nog nooit in het echt gezien,ik vind het wel mooi en apart :).
Mischien bedoelen ze het allemaal niet zo negatief,maar ik kan me voorstellen als je een valkje koopt,dat je er trots op bent en niet alleen maar negatieve dingen wil horen.

Groetjes van Carla.

Anita1

oke ik snap je hoor marianne.kwam echt ff leuk over hihi.thnx carla jij bent aardig zeg! whoehahaha knufff anita.
gaat leuke topic worden zo. ;D ;D ;D

boezempje

hai joyce en marianne

dank je voor jullie reactie ik snap jullie wel
maar het licht er vaak aan hoe iets gezegt dit werdt gezegd door stijn,en dat was de druppel voor mijn ff,het leukst woord wat ie in heel deze geelwang toestand is leuk dat je een nieuw valkje hebt maarrrrrrrrrr en dan komt het.

gr es

Re: geelwang  
« #19 Gepost op: Vandaag om 18:18 »    

--------------------------------------------------------------------------------
hoi

ik hoop het dat je hem dan ginder laat. Het kan er mss mee goed komen, maar beter mss geen risico nemen?    

Marianne

Hoi Esther en Anita,

En... natuurlijk feliciteer ik jullie met de nieuwe aanwinsten hoor.
Dat het maar hele gezonde valkjes zijn en ze een heel gelukkig leventje gaan krijgen bij jullie.

Groetjes Marianne

ps: in het begin staat dat het valkje van Esther er niet zo goed uitziet, maar waar staat die foto dan?
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

ik bedoelde het niet slecht. Ik wou je gewoon waarschuwen dat een valkje dat er niet zo goed uitziet, ziektes kan hebben. Maar ook gewoon geen gezonde vogel kan zijn. Ikweet het niet. Maar tis niet slecht bedoeld

boezempje

hai

weet je wat het ook nog is ik heb mijn lesje geleerd na de albino gebeuren en deze komt zeker 5weken apart als ik hem pak.dus dan moet het gevaar geweken zijn.

Carla. dank je meis :-*

Inger m

Hoi Esther,
Voor jou komt het mss hard aan, maar het is wel eerlijk van hem, zoals hij het zegt. Hij zal ws in zo'n geval de vogel geeneens kopen.

Ga gewoon kijken en beoordeel het dan. Ik vind dat je gewoon ieder zn mening moet respecteren en hier verder geen probleem van moet maken. Het is goed bedoeld.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai

dank jullie voor de lieven woorden allemaal het is zeker goed bedoeldt ,
ben er ook heel blij mee dank je.
komt goed als de nieuwen foto er zijn,en dank je Inger zal ik zeker doen zelf gaan kijken en ja iedereen zijn mening.

einden gr esther
genoeg over mijn nieuwen vogel ;)

suus

Nou Es,
Als je het goed vind toch nog wat over je nieuwe valk.
Ten eerste gefeliciteerd, het is zeker een hele mooie, speciale mutatie.

Hoewel Tineke het benoemt als splitgeelwang denk ik dat het dat het wel een hele bijzondere valk is. De split zie je normaal niet, maar bijdeze valk wel (of toch een geelwang?).
Dit heeft ze willen laten zien op de foto. Dus vandaar dat hij ook wat ipsig op de foto staat volgens mij.
Verder kan ik me ook indenken dat hij net schoon gemaakt is ivm de handopfok.
Ik heb afgelopen maand ook kontakt gehad met Tineke, en ze komt bij mij in iedergeval als heel toegewijd en integer over. En als ik me niet vergis heeft ze de beide valken laten testen op 3 ziektes. Pbfd, ppg en nog wat.
Allen negatief. Maar nogmaals dit weet ik niet zeker meer hoor (of zij het was van het testen)
Heel veel plezier in iedergeval volgend weekend, maak er gewoon een gezellig dagje van met misschien een leuke afloop!!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

dit klopt wat suus zegt.onze geelwangen zijn getest op alle 3 die ziektes ja.ze kan ons dat ook laten zien.en idd,ze zien er wat slordug uit in de veren.toen ik de fotos gisteren opnieuw kreeg.maar wat blieek..ze waren een badje gaan nemen in de pap :D :D :D whoehahaha.
ja en dan krijg je dat.onze valkjes zijn beiden 26 centimeter lang.of groot.dus klein zijn ze niet voor hun 7 weken.knuff anita :D

boezempje

hai suus

dank je meis ik vindt heel lief van je die mooien woorden.
doet me weer ff goed gelukkig.ik ben tog al zo wandtrouwend.en als je dan zoiets krijgt weet je ff niet wat je moet.maar ik ga zeker genieten van deze valk samen met pearl die ik van mandy krijg.en weet je suus de valk die ik bij mandy koop gaat het goed mee maar die laat ik ook niet daar omdat mandy met een ziekte zit wat al erg genoeg voor haar is.ik heb zoiets van de kwekers weten zelf wel wat ze doen .ik heb vertrouwen in tineke en mandy en daaarom pak ik de valkjes.de albino die ik kocht bij leon was ook ziek maar daar kun je niks aan doen gewoon en ook leon niet ,maar leon blijft voor mijn na dit gewoon een goede kweker,

marianca.

Hallo Es,

Gefeliciteert met je nieuwe valkej,tis een scheetje ;).Ga op je gevoel af als je het valkje haalt....doe ik altijd.

Tja van de negatieve reacties...weet je meis...er sterven op dit moment zoveel valkjes ,wat heel heel triest is,dan kan je zoeen reacties sneller verwachten.Ik denk of ik weet zeker dat niemand het kwaad bedoeld en Stijn ook niet...iedereen is nu een beetje extra op zijn/haar hoede en willen alleen maar het beste voor jou...begrijp je?En ja,een ieder heeft zijn/haar mening van hoe een valkje eruit ziet..ook dat moet je begrijpen.Er zitten nu eenmaal echte kwekers op dit Forum die net iets meer ervaring als jou en mij en vele andere hebben en deze met ons in de goede zin willen delen...

liefssssss en heeeeeeeeeel veel geluk en plezier met je nieuwe en natuurlijk de valkjes die je al hebt

marianca

boezempje

3 september 2004, 16:27:00 #43 Last Edit: 3 september 2004, 16:28:47 by boezempje
hai marianca.

dank je meis.
en natuurlijk weet ik dat mensen het zo miet bedoellen.
maar ze kunnen ook gewoon vragen van hoe komt het dat.....inplaats van hij ziet er slecht uit,dan hadt ik meteen kunnen zeggen dat die valk nog aan de pap zit en veel onder op de bodem zit en zelf zijn pap eet dus met gevolg dat het beesje helllemaal vol pap zit.dus heeft zij hem gewassen en ziet er niet uit.maar stel nu dat hij echt zo slecht eruit ziet dan nog wil ik die valk  een kans geven,meschien na 1 rui ziet hij er weer goed uit.meschien als ik hem ga ophalen ziet hij er meschien weer goed uit of heeft hij dat al gewoon altijdt gedaan,zo kan ik nog ff doorgaan.het 1e wat ik wil is dat ik hem goed ga verzorgen en daar gaat het om.het gaat er mijn om dat het niet uitmaakt hoe die er uit ziet ik wil hem alleen maar mijn liefden geven meer niet.

essie

marianca.

Hallo es,

Tja meis...is jouw beslissing...ga ervoor...ga op je gevoel af.Zet hem dan wel ff apart..is het minst wta je kan doen.Ik heb me voorgenomen om het ook te doen bij elk nieuw valkje wat ik ga kopen(als dat al gebeurt..ik heb er 27..pfffffff ;D).Ik heb ze nooit apart gezet en bij al die trieste dingen wat allemaal gebeurt bij de mensen met hun valkjes ga ik het de volgende keer zeer zeker wel doen....ik heb misschien gewoon nog puur geluk gehad..wie zal het zeggen.

groetjes
marianca