19 april 2024, 23:24:09

pfffft...valkjes

Gestart door yentl, 1 juni 2004, 22:39:20

« vorige - volgende »

yentl

hey valkenloverkes,

kom jullie ff iets melden, tis ook al ff geleden dat k hier nog ben geweest he  :-[. Maar... ik wil jullie geen pijn hiermee doen hoor, maar ik ben zo wat valk "af" aan het worden... k heb er tegenwoordig niks dan miserie mee: kweken en kweken en kweken en alles loopt fout... broers en zusjes die k ga uiteenhalen... weer onze quick, sukkelaar met z'n vleugel  :'( bloedde weer, die geknipte... voel me r nog altijd rot bij da k da 3 jaar geleden heb laten doen  :'(.. hij lijkt nu ok last te hebben van vederluis ofzowe... dus middeltje gaan halen tegen luis... pffffffffft daardoor wordt k het zo beu... maja... k zeg het jullie... t kweekt gelijk pest en altijd maar dode jongen wegdoen... al waren er levende bij t waren er teveel,... maar nu ga k er wegdoen en mogen ze weer kweken en ga zo maar door  ::) en mn studies gaan ook niet meer goed... ga moeten overschakelen,................................... en da s bijlange nog ni alles... mjja en die vogels pff...

k wordt er echt zot van  :o    
hoop dat het snel beter gaat...

grtz yentltjeh

suus

Hee Yentle,
Wat rot zeg dat alles zo vervelend verloopt, en zo te lezen niet alleen met de valkjes.
Ga je er nog wel een paar houden of heb je het helemaal gehad, en wil je ze allemaal wegdoen. Het zou jammer zijn, als je straks spijt krijgt van je beslissing, maar als je zooo veel ellende hebt met je valkjes kan ik goed begrijpen dat je het een keer beu wordt. Heb je enig idee hoe het komt dat de jongen dood geboren worden?? Misschien kun je overnieuw beginnen met minder koppels?? (hoeveel heb je er nu?)
Succes met alles, en denk er nog eens rustig over na....
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Marianne

Hoi Yentl,

Wat een depressie, tenminste zo klinkt het een beetje.
Vindt je dan helemaal niets positief meer aan valkjes?
Bij mij gaat het kweken ook niet zo goed, tenminste er gaan ook valkjes dood, komen eitjes niet uit etc.
Maar voor mij is dat geen reden of ze daardoor niet leuk meer te vinden, in tegendeel zelfs.

Ik hoop voor jou dat je er snel uit bent wat je nu uiteindelijk wilt, ik kan mij voorstellen dat je je school belangrijker vindt en daardoor niet voldoende tijd meer kan besteden aan je valkjes. Dan is aan jou de keus wat te doen.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk ben je snel alles weer te boven en kijk je alles weer met een zonnige glans.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Yentl,

Het zou echt jammer zijn als je je valkjes weg zou doen.
Het is nu even een nare periode maar als straks alles weer beter gaat heb je er weer heel veel plezier in denk ik.
Dus beslis in elk geval niet te snel om ze weg te doen.
Sterkte met je beslissing en ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Yent'l,

troost je meid, ik heb ook erg veel problemen met mijn valkjes, geloof me, maar ik geef ook niet op, ik blijf gewoon doordoen, en plots zul je een tijd hebben waarin alles gewoon super gaat, geloof me :-).

Gewoon nog even doorzetten, dit zijn van die dingen waar je rekening moet mee houden, verdriet bijvoorbeeld, ook al komt het altijd wel hard ...

Hopelijk komt het goed hoor!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik zou het jammer vinden moest je beslissen om je valkjes weg te doen. Soms heb ik zo van die periodes, en nu stop ik ermee, vooral als er is eentje sterft, maar toch ga ik door dan. Ooit komt de tijd dat ook voor jou alles perfect gaat.

VEel succes en steun

SDC:D

yentl

ben eigenlijk àlles beu, kortom heel mn leven vergooid... srr da k het zo zeg mr k heb mij nog nooit slechter gevoeld... allemaal door t school, en ni alleen door studies... ma k heb ni veel zin om da te gaan vertellen...

grtz...

Annouschka

Hoi,

praat er alleszins over met iemand uit je omgeving, krop het niet op!!
Iedereen heeft wel eens te kampen met een nare periode waarin het ene na het andere misgaat maar dat is nu eenmaal het leven, dit komt misschien hard over maar het is nu eenmaal zo en laat niet zo op je kop zitten en vooral je hoofd niet laten hangen!
Binnenkort is het vakantie en dan kan je eens lekker nadenken en heb je voor een tijdje terug geen zorgen meer, ik lees wel meer mensen die in een depressie zitten tijdens hun examens en als daar dan nog het ene en het ander bijkomt, kan ik me voorstellen dat je je down voelt.

Maar geef het niet op, en vooral denk goed na eer je die mooie hobby opgeeft, t'is niet omdat het nu minder gaat dat het altijd zal blijven minder gaan hoor.

Groetjes en veel sterkte,

Annouschka

Lique

3 juni 2004, 21:55:56 #8 Last Edit: 3 juni 2004, 22:00:58 by Angelique
Hoi Yent'l,

Het is heel jammer, dat je het niet ziet zitten allemaal.

Maar vergeet niet, dat deze dingen velen van ons ook zijn overkomen.
Dit jaar heb ik bijzonder goede kweekresultaten gehad, op het moment al 41 jongen, waarvan nog ongeveer 25 eitjes moeten uitkomen.
Alleen het jaar begon al verkeerd. 12 eitjes die niet uitkwamen, stierven af in het ei.
Ook een paar jongen hebben we zien overlijden, ouder valken die overlijden.
We hebben de papegaaienziekte gehad...
Noem maar op....
Allemaal nare ervaringen wat vele hobbiekwekers meemaken.

Maar als ik kijk naar mijn valken, maakt me dat enorm blij. Ik zie dat mijn valken gelukkig zijn en wat wil ik dan nog meer?

Tuurlijk zijn er tijden, dat sommige dingen niet allemaal even fijn zijn. Dat maken we ook allemaal mee. problemen met familie, vrienden, geld, school, gezin, noem maar op.
Maar jij bent nu nog jong, je kan alle kanten nog op.
Als het niet goed op school gaat, kan je een jaartje overdoen, helemaal geen schande. ik ben ook wel eens blijven zitten, zoals velen.
Ik heb ook verkeerde keuzes gemaakt. Maar je leert er alleen maar van.
Misschien gaat het volgend jaar wel goed met de kweek van de valken, het is en blijft altijd moeilijk. Zekerheid heb je in de vogelwereld niet. Voor zekerheid zal je een andere hobbie nodig hebben.


Maar wat is er nou met die vleugel dan?

En vedermijt is heel makkelijk te bestreiden, iedere valk met birdspray behandelen, en je bent er zo vanaf.
sterkte.

groetjes Lique

yentl

hoi allemaal,

gaat een beetje beter vandaag, ondertussse hebben de grasparkieten 2 kerngezonde kleintjes en de valkparkieten ook 2, het waren er 3 maar er is er weer eentje dood... nu ja... ik heb zowat alles tegen mn moeder verteld, die ziet dat echt àltijd  ::)...nu met die vleugel... hij plukt zichzelf tot bloedens toe op zijn vleugels zoals Punchke toen, dus inderdaad, t zal met die birdspray wel helpen, momenteel doen we al iets in hun drinken zodat de veren goed ontwikkelen en groeien, moet nog wel ff birdspray gaan halen.
Jullie hebben allemaal gelijk, ga proberen er terug voor te gaan.

grtjes yentl

Paul

Hoi Yentl,

Fijn dat het weer wat beter gaat nu :-)
Gewoon ervoor gaan hoor met je vogeltjes dat is gewoon het beste daar heb je extra plezier aan als het zo wel weer wat beter met ze gaat.
Ik hoop dat de jongen groot worden dat zou heel leuk zijn.
Kijk wel even uit met die birdspray er staat vaak op dat je het niet op jongen moet gebruiken.
Je hebt onder andere kans dat de ouders ze niet meer voeren omdat ze smerig ruiken voor hun.
Sterkte met alles.

Groetjes, Paul

giovanni

That's the spirit :)

zo gaat ie wel weer goed  ;)
Hopelijk gaat het nu weer wat beter
en voor de rest, gwn optimistisch blijven, zo geraak
je er wel:)

grtjs, gio

Stijn dc

hoi yentl,

zo wil ik en de anderen ook het horen. Een levenslustige meid die met goede moed en hoop tegen het leven aankijkt, zich niet laat neerslaan door een tegenslag, want die komen er toch, wat je ook doet. Dus ik zou zeggen; hou de moed erin, schep vreugde in je jonge leven, want het is zo voorbij!!

SDC:D

yentl

heyz, ja alles goed hoor!
bedankt voor jullie berichtjes  :).
We hebben namen gevonden voor de kleintjes. De grasparkietjes zijn van mijn zusje en dus heeft zij daar de namen voor gekozen... t zijn Rizzo en Rayka geworden  :). En de valkjes worden Tjilpie en Tada  :D. Eerst wou ik er een alfonso noemen voor de lol  ;D maar dat vond mijn moeder wat te gek  ::)...

grtz  ;D

wouter

hey leuke namen
'k ben blij dat je het weer ziet zitten
nog veel succes met je valkjes
groetjes wouter (ekkie)