4 mei 2025, 22:43:47

Tot wanneer zijn er jonge valkjes?

Gestart door Wietje, 11 juli 2004, 21:19:01

« vorige - volgende »

Wietje

Aangezien ons jonge valkje is overleden :-[ en we ondanks dat we dat heel erg vinden toch graag nog een keer een jong valkje willen...willen we graag weten tot wanneer er jongen zijn? Is dit in augustus ook nog? Wat is zo'n beetje de beste tijd om een jong valkje aan te schaffen?
En dan heb ik nog een vraagje....: klopt het dat bonte valkjes niet zoveel voorkomen? En dan met name bont geparelde. Deze hadden we nu ook en die mutatie vinden we erg mooi!

Marianne

Hoi Wietje,

Sterkte met het verlies van je valkje.
Ik denk dat er in augustus ook nog wel valkjes te verkrijgen zijn hoor.
Ik heb ook een bont gepareld valkje, ik denk niet dat ze echt zeldzaam zijn.
Succes met de koop van je nieuwe valkje (straks in augustus).

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

agossie,sterkte met het verlies van jullie valkje

er zijn kwekers die het hele jaar door kweken,als je de lijst met kwekers bekijkt,links van dit bord.Staat het bij sommige er wel bij,van wanneer tot wanneer er gekreekt word

Ik heb trouwens ook een bont geparelde ;)

Mandy

12 juli 2004, 04:55:41 #3 Last Edit: 12 juli 2004, 04:56:25 by Mandy
Wat naar dat jullie valkje is overleden, hoe jong was die dan? ::)

De meeste kwekers zijn in augustus klaar en dan vind je vaak de laatste valkjes van de laatste rondes.
Ik stop dan ook en in september kunnen de laatste valkjes gehaald worden.
En dan ligt het bij de meeste een half jaartje stil.
Maar er zijn er ook die binnen kweken, waaronder Karin (Kazoo) en die heeft er misschien van de winter weer.
Maar de meeste hebben ook wachtlijsten dus informeer en reserveer op tijd!
Waar komen jullie eigenlijk vandaan en tot wat voor afstand willen jullie reizen?

En bonte valkjes vind je wel hoor en bont geparelde ook.
Die Joyce heeft komt ook bij mij vandaan. In haar handtekening is dat de middelste en in mijn handtekening de voorste. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Wietje

Wij gaan de eerste twee weken van augustus op vakantie. De week erna ben ik sowieso de hele week vrij. Dus dan zou ik het valkje rustig kunnen laten wennen. Vandaar dat ik graag in augustus een vogeltje zou willen hebben. Het lijkt me sowieso niet handig om dit nog voor de vakantie te doen, aangezien hij dan gelijk weer naar een vreemde zou moeten.
De vorige is door onduidelijke reden overleden (zie ook bericht bij ziektes: wat kan de doodsoorzaak zijn geweest? en/ of bij handopfok). Waarschijnlijk was het beestje ziek. Hij was trouwens pas 7 weekjes oud. :'(
We willen in ieder geval een valkje wat wel al handtam is. Hoever we ervoor moeten reizen maakt ons niet zoveel uit. We wonen zelf in Bussum (het Gooi).

Cwazi

12 juli 2004, 21:13:22 #5 Last Edit: 12 juli 2004, 21:15:00 by Cwazi
Over 9 weken mag mijn 2e en laatste ronde valkjes voor dit jaar weg. Ik zit in Soest, vlakbij dus, bonten heb ik helaas niet voor je, in het beste geval lutino. Sterkte met het verlies van je valkje in elk geval, heb je hem/haar zelf met de hand gevoerd?

Suzanne

Hoi,

Wat naar voor je dat je valkje overleden is  :'(.

Ik heb op dit moment een bonte valkparkietje van 2 weken oud in het nest zitten. Die mag over 4 a 5 weken weg (kan eventueel ook later). Ik hou haar/hem iedere dag een paar keer in mijn handen zodat hij/zij al enigzins tam is. Dus als je interesse hebt, dan hoor ik het wel....

In ieder geval veel sterkte met het verlies van je valkje.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Wietje

Bedankt voor jullie reacties. Ik had al een berichtje zien staan bij te koop/  gevraagd van een kweker uit Almere (is dichtbij Bussum). Zij heeft waarschijnlijk bonte valkjes (is nog niet goed te zien nu). Dus ik heb er bij haar eentje gereserveerd. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod!

Stijn dc

hoi

fijn dat je daar een valkje hebt gereserveerd. Hopelijk komt het ditmaal goed met het kleintje, veel succes.

SDC:D