29 april 2024, 16:43:32

Casper is weer thuis! (met kroost :-))

Gestart door Rene, 21 juli 2004, 00:52:41

« vorige - volgende »

Rene

Na een logeerpartijtje van 7 (ja, zeven :o) lange weken, is Casper met haar partner afgelopen woensdagavond weer bij mij terug gekomen. Je zou denken dat ze na zo'n lange afwezigheid even moeten wennen aan de  verandering van omgeving, maar nee hoor, ze gingen meteen hun kooi in op zoek naar voedsel en leken verder prima op hun gemak. Het kwam hun allemaal duidelijk vertrouwd en bekend voor :)

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ze slechts tweeenhalve week weg zouden zijn, gedurende mijn vakantie, maar ze besloten bij Paul door te gaan met waar ze thuis mee begonnen waren: wipwappen en eitjes leggen :D  Toen de eitjes dit keer wel bevrucht bleken was de keus snel gemaakt: de valkjes niet in de stress brengen door verhuizing van het nest midden in de broedperiode, maar rustig laten zitten en de jonkies laten opvoeden tot ze groot genoeg waren voor een reisje naar Amsterdam. Hoewel het jammer was dat ik op deze manier het van dag tot dag opgroeien van de jonkies heb moeten missen, was het voor de vogels het beste en ze waren ook in zeer kundige handen 8)

Nu zit de hele familie dus thuis en heb ik naast 2 wildkleurtjes een mooie lutino en een prachtige parel in de kooi  (vader is split voor beide, dus beide jonkies zijn popjes en de pareltjes zullen blijven :))



Eerst op weegschaal ....


... dan lekker soezen op baasje z'n hand :)


Ze zijn nu +/- 4 weken en worden nog steeds trouw gevoed door de ouders; zelfs als ik ze 's avonds bij me heb zitten!






Zoals je ziet zitten de jonkies prima in de veren, er wordt gelukkig niet geplukt. Casper zit wel aan de veertjes, zeker als ik ze uit de kooi heb, maar dat is alleen maar verzorgend, hulsjes eraf peuteren en veertjes schoonpoetsen. Ze is echt een heel zorgzame moeder, en de vader doet  er weinig voor onder :)

Groetjes,

-- Rene

Irene

Hoi rene,
nou da's wel lang wachten, maar zeker een geval van "maar dan heb je ook wat"!! ;D
dat is nog een slogeren en bevallen en al terug komen.Heb je dan nu ook ff de vader (of moeder weet ff niet meer) "geleend " van paul?
veel plezier met je kleintjes!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


robentru

Hoi Rene,
dat wachten is dan ook wel super beloond zo te zien.
Joh. En van wie (haha) zijn die prachtige benen.  ;D ;D
En wie voert nu wie?
Leuk ze weer thuis te hebben; veel plezier ermee en hou ons vooral op de hoogte (graag met nog meer van die leuke foto's).
Groetjes.

Mandy

Ach wat een mooie foto's! :P
En wat ben ik trots, voel me wel een beetje "oma" over de jongen van "mijn" Casper.  ;)
Ze hebben het samen maar mooi gedaan voor een 1e keer en nog met prachtige jongen ook!  ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rene

Hoi Irene,
CitaatHoi rene,
nou da's wel lang wachten, maar zeker een geval van "maar dan heb je ook wat"!! ;D
dat is nog een slogeren en bevallen en al terug komen.Heb je dan nu ook ff de vader (of moeder weet ff niet meer) "geleend " van paul?
veel plezier met je kleintjes!
Hoewel de naam anders zou doen vermoeden, is Casper de moeder ;D  Toen ze vorig jaar bij Mandy uit het nest kwam had ze zoveel gelige veertjes op het koppie dat ik dacht met een mannetje te maken te hebben. Pas 6 maanden later, na de eerste rui, bleek hoe verkeerd die gedachte was :D  

De vader is in juli vorig jaar bij Paul uit het ei gekropen, maar is toen in december naar mij gekomen, om Casper gezelschap te houden als ik overdag weg ben en om het huis te vullen met vrolijke riedeltjes:)

Met de kleintjes gaat het erg snel, gisteravond hebben ze serieus de vleugels gestrekt, het leek wel schiphol met al die vliegbewegingen :D En vanochtend zaten ze aan stukjes gierst te peuzelen die ik op de bodem had gelegd. Nog even en ze zitten alle 4 naast elkaar op stok ;)

Op veler verzoek nog een paar fotos van de afgelopen dagen:


Zo heerlijk rustig .....  dan is het voor baasje makkelijk wegen :)



... en daar is Casper! Even kijken wat baasje allemaal uitspookt met de kleine :P



Twee dagen later, nog een beetje onwennig, zitten op baasje's vingers



Kijk eens zus, ik kan traplopen!



Vliegoefeningen in de kooi, het zijn dan net omgekeerde stofzuigers :D

Groetjes,

-- Rene

Marianne

Hoi Rene,

Gefeliciteerd met je mooie jonge valkjes.
Wat een verrassing als je thuis komt van vakantie en ze zitten dan op eitjes.
Je zal wel blij zijn dat ze nu weer bij jou in Amsterdam zijn.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

robentru

Hoi Rene,
wat een prachtige foto's en een geweldig mooi valkjes!
Groeten.

Irene

hoi rene,
wat een prachtige valkjes en heerlijke foto's!!!
geniet ervan!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes