5 mei 2025, 13:54:35

Smokie En Deeno

Gestart door Britt, 7 juli 2004, 18:19:36

« vorige - volgende »

boezempje

hai britt

wat leuk zeg dat je een paar witte vlekjes ziet meschien is het tog wel een man ik denk het wel dan,even goed in de gaten houden dan he,ja een man vindt ik ook veel mooier omdat ze dat wit koppie hebben he.
mijn naam is esther niet meer vergeten he  ;)
en je vraagt over hoe je kunt zien bij een lutino of het een man of vrouw is dat un je dus heel moeilijk zien bij een lutino :-/
maar dan moet je dus ook weer naar het gedrag kijken,of wachten tot na de rui en als een lutino dan veren aan zijn staart heeft met visgraat motief dan heb je een vrouwtje.
ik geloof dat je aan de rooden wangen niet kunt zien of het man vrouw is hoor,weet het niet zeker,

succes ermee meis

groetjes esther

Speedy

Hoi Britt,

Leuk he, nu zie je pas verandering bij Smokie, omdat je hem al een paar dagen niet ziet.
Na de rui zal het alsmaar meer witter worden, het heeft zijn tijd nodig.
Veel geluk met ze hoor.

Groetjes,
   Trudie

Britt

hallow allemaal...
tijd niet geweest maar ben lang weggeweest....
met smokie een deeno gaat alles goed...
smokie sprong gister op deeno om te wip wappen....
ik lag helemaal in een deuk.....
ik denk dat deeno een man is maar waarom springt smokie dan op deeno???
kan het zijn dat mannen op elkaar springen???

groetjes  britt smokie en deeno

Speedy

Hi Britt,

Wie zegt dat Deeno een man is dan?
 ;D Ik kan me niet voorstellen dat Smokie een homo is, dus hij kan het wel degelijk goed hebben dat Deeno een pop is.
Ik wist wel dat Smokie een man was hoor ;) geen twijfel mogelijk, zo vader zo zoon. :D

Groetjes,
   Trudie

Britt

ja ja ja ...

esther heeft voor mij gependeld en daar kwam man uit.....
ik geloof er best wel in.....
ik hoop een klein klein beetje dat het een pop is...
want dat lijkt me toch geweldig....
ik hoop dat daantje hier een keer komt kijken ...
zodat ze kan zien hoe deeno geworden is....
en heeel meschien kan ze kijken wat het is en op wie hij het meest lijkt....
deeno tettert als een gek dus  ik zou zeggen dat het een man is...
maar ja als smokie er op sprong om te wip wappen zou je weer zeggen dat het een pop is ...
maarjah we zien wel wat er uit komt....
ik ben met alles blij..
deeno blijft deeno en heeft zijn/haar eigen karakter..
 groetjes britt, smokie en deeno

Paul

Hoi Britt,

Het komt wel vaker voor dat twee valkjes van hetzelfde geslacht bij elkaar paargedrag vertonen.
Ik had twee popjes die dat ook deden en in de volliere zitten hier ook wel eens twee overgebleven mannetjes op elkaar.
Als Deeno echt kwetterd en probeerd dingen nat te fluiten is het nog niet zeker dat het een man is maar de kans is wel heel groot.
De enige manier om er achter te komen met zekerheid is de veren laten onderzoeken op DNA dat kost 22,50 dus best een hoop geld om even voor de lol te weten wat het is.

Groetjes, Paul

Britt

en hoe moet ik dat doen???
een veer afknippen en opsturen???
groetjes brit

daan

Hoi Britt,

oohhhhhhh wat is deeno mooi geworden joh.
Oh asl ik nog kijk naar de foto's toen hij hier weg ging, net een gier zo kaal als tie was hahahaha.
Hij is schitterend geworden.
Ja ik kan ook niet zeggen of het een man of een pop is.
je zal echt het gedrag in de gaten moeten houden.
Heel leuk om te zien hoe mooi hij is geworden.
geef hem maar een dikke knuffel van me, Britt.

Knuf daantje

Paul

Hoi Britt,

Ze hebben 5 kleine veertjes uit de borststreek nodig daar merkt je valkje amper wat van al je die uittrekt en ze zijn in 2 weken weer terug omdat het kleine veertjes zijn.
Je mag de veerschacht niet met je vingers aanraken dan.
Je kan telefonisch een zakje aanvragen waar je ze in kan versturen en je kan op de site ook het een en ander lezen daarover van dat bedrijf.
http://www.gendika.com/vogeltest.htm
Er is nog een mogelijkheid en dat is door endelscopisch onderzoek.
Je valkje word dan onder narcose gebracht en er word een klein sneetje onder zijn linker vleugel gemaakt.
Dan gaat via dat sneetje een soort buisje naar binnen waardoor ze kunnen kijken naar de geslachtsdelen van de vogel intern.
Je kan daar op wachten en de prijs van het onderzoek is 20 euro en dan komt er nog iets bij voor het consult als ik het goed heb.
Maar als je geen haast hebt is die methode van die veertjes de makkelijkste.

Groetjes, Paul