23 april 2024, 15:09:33

albino dood

Gestart door boezempje, 25 augustus 2004, 11:58:25

« vorige - volgende »

boezempje

 :'(hai

toen ik nrt beneden kwam lag de albino op de bodem.
ik heb dus 3dagen mogen genieten van het beesje.
wat hadt ie en wat moet ik doen nu omdat ik nog 4valkjes heb zitten.helpp aub

groetjes esther

Marianne

Hoi Esther,

Allereerst sterkte met het verlies van Balou.

Kan je niet iets met de kweker regelen?
Ik zou in iedergeval doorgeven dat je albino niet meer leeft....

Zag jouw Balou er niet helemaal gezond uit dan?
Heb je een reden om aan te nemen dat hij ziek was en dat dat de doodsoorzaak kan zijn?
Misschien een sectie uit laten voeren zodat je zekerheid hebt.

Nog maals sterkte...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Esther,

Wat erg van Balou dat hij maar zo kort mocht leven :-(
Ik vond hem er op de foto toch best goed bij zitten voor zover ik kon zien.
Mijn Albino jong kreeg met 5 weken een hersenbloeding en daar was ik toen ook helemaal kapot van :-(
Albino's en ook lutino's hebben daar meer kans op dan wildkleurtjes bijvoorbeeld.
Ik zou in elk geval zo snel mogelijk de kooi ontsmetten en verschonen dat kan nooit kwaad en voor de zekerheid is dat altijd goed.
Wat het geweest is daar kom je alleen achter door sectie te laten doen anders blijft het gissen.
Heel veel sterkte met dit tragische gebeuren.

Groetjes, Paul


Carla_en_Yoshi

Hallo Esther.

Ik ben even niet op het forum geweest en wat lees ik nu?
Heel veel sterkte met het verlies van je valkje Balou.
Heb je wel iets gemerkt aan Balou dat hij zich bv. niet lekker voelde :-/?Alles goed met de andere valkjes?

Groetjes van Carla.

boezempje

hai\

nee de eerste 2dagen niks alleen wat groenigen slijmerigen ontlasting met gewoon wit erbij.zat wel wat bol maar ik dacht het is wennen.en eten dat was ook niet geweldig wat ze deet
de anderen valjes gaat het goed mee.daar maak ik me wel zorgen om de albino hadt ik nog geen band mee opgebouwd was ik mee bezig ik vind het wel erg natuurlijk maar als er met mijn 4schatje hier nu iets mee gebeurdt ga ik ook dood
snap je

Inger m

25 augustus 2004, 13:04:57 #5 Last Edit: 25 augustus 2004, 13:06:41 by Cinnamon_valk
Citaathai\

nee de eerste 2dagen niks alleen wat groenigen slijmerigen ontlasting met gewoon wit erbij.zat wel wat bol maar ik dacht het is wennen.en eten dat was ook niet geweldig wat ze deet
de anderen valjes gaat het goed mee.daar maak ik me wel zorgen om de albino hadt ik nog geen band mee opgebouwd was ik mee bezig ik vind het wel erg natuurlijk maar als er met mijn 4schatje hier nu iets mee gebeurdt ga ik ook dood
snap je

Hoi Esther,
Dan ben ik toch bang als ik dit zo lees (groen slijmerige ontlasting), bol zitten en slechte eetlust dat de vogel al ziek was. Door de verhuizing ontstaat stress en neemt de weerstand van de vogel verder af, waardoor een ziekteverwekker een snelle kans heeft om toe te slaan en helaas is deze vogel daar ws door gestorven. Je kunt er weinig aan doen en mss volgende keer de vogel eerst even in quarantaine houden (paar weken) dan kun je het eerst apart goed observeren.

Nu kun je nog sectie laten verrichten om de oorzaak te achterhalen. Hou deze dagen je eigen vogels goed in de gaten...

Omdat de vogel binnen zo'n korte tijd is overleden is het niet waarschijnlijk dat de vogel bij jou iets heeeft opgelopen en zou je best ook direct contact op kunnen nemen met kweker/ verkoper. Deze heeft mss (onbewust) een zieke vogel verkocht.

Sterkte!

gr Inger



Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Esther,

Wat naar zeg van Balou   :o. Ik zou zeer zeker contact opnemen met degene die hem jou verkocht heeft. En misschien daarna idd sectie laten plegen. Als hij wat onder de leden had, kunnen er nog eventuele maatregelen genomen worden.

Veel sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Carla_en_Yoshi

Hallo Esther.

Ik zou toch de Albino laten onderzoeken.Dan heb je zekerheid.
Ook in verband met je andere valkjes natuurlijk.Ik denk ook dat het valkje al ziek is geweest,je andere valkjes is namelijk niks mis mee.
Nogmaals sterkte.

Groetjes van Carla.

robentru

Hoi Eshter,
wat ontzettend erg dat Balou is overleden. Ach toch :'(.
Zou idd Balou laten onderzoeken en houd je andere valkjes maar goed in de gaten.
Heel veel sterkte, ik hoor wel als ik iets kan doen.
Groetjes Trudy

boezempje

hai

dank je allemaal
ik ben nu ff weg de albino wegbrengen naar postkantoor.

Joyce28

25 augustus 2004, 15:22:24 #10 Last Edit: 25 augustus 2004, 15:23:02 by Joyce28
 :o ,dat had ik niet verwacht zeg,wat zonde en zielig :-/
Goed van je dat je sectie laat doen,want anders komen je andere valkjes in gevaar
En als er iets is,ben je er op tijd bij

Mandy

Jeetje mina wat onverwachts en vreemd, maar het zou goed kunnen zoals Inger al zei, een combinatie van stress, de zwakheid van de albino en misschien toch een bacterie of iets die heeft toe kunnen slaan? Maar ik vind het heel naar en ontzettend jammer voor je, wat een pech ook voor jou dit jaar, veel sterkte meis en ik hoop dat er niets geks uit de sectie komt.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai

dankje allemaal

ik heb de albino weg gebracht en heb morgen laat in de middag de uitslag
dus duimen maar

esther


robentru

Hoi Eshter,
we zullen heel hard voor je duimen.
Nogmaals sterkte.
Groetjes, Trudy

Paul

Hoi Esther,

In elk geval goed dat je de oorzaak laat onderzoeken hoe moeilijk het soms ook is.
In elk geval is het wel goed dat je niet meteen een band met Baloe had ik zou dat wel sneller gehad hebben en dat is zeker met een nieuw valkje anders als met een valkje wat je al lang hebt.
Je hebt in elk geval zelf al wel nu de maatregelen genomen om te zorgen dat dat je andere valkjes zo min mogelijk kans hebben om ziek te worden.
Misschien is het nu wel een idee om je volgende valkje toch even een tijdje appart te zetten voor ze bij elkaar gaan.
Ik heb dat eerder ook nooit gedaan maar ik zal dat voortaan ook gaan doen mocht er ooit een bijkomen nog.

Groetjes, Paul