28 maart 2024, 22:06:00

Hoe het begon....................

Gestart door Irene, 25 september 2004, 13:39:29

« vorige - volgende »

kaj12

heel raar eingelijk
ik woon sinds 3 maanden voor het eerst op mezelf

ik was op zoek naar een huisdier
eerste wat ik wou was een vogel.

nu kwam ik bij mijn neef en nicht
en die wouden mij als welkomst cadeau een vogel schenken
na lang zoeken in de kooien kwam ik bij lucky was helemaal weg van zijn kleur
me nichtje heeft hem toen tam gemaakt
en na drie weken kreeg ik hem ben er nu nog altijd dolgelukkig mee

heb me doormiddel van boeken wikipedia en meerdere infobronnen laten inspireren over parkieten en papagaaien

ben wekelijks bij mijn neef
en daar ook altijd bezig met de vogels
over 1 week  krijg ik mijn tweede valkje
ik kan zo uren voor de kooi gaan zitten en kijken hoe lucky zich amuzeerd met een veter en spiegel
dus doormede als cadeau ben ik helemaal weg van valken

kikkertje

hoe het begon


nou, het begon eigenlijk ,dat ik op visite was bij een broer van me ,en die was pas begonnen met valkparkieten ,zowel binnen als een buiten voliere,je moet weten ik ben op gegroeid met veel beesten ,honden ,vissen ,kanaries ,parkieten,kippen ,kwartels,rosella`s,dus gek op dieren
zelf had ik toen 2 honden en nog steeds ,en vissen
dus ik zag die valkjes en was gelijk verliefd op deze vogeltjes, hij bood mij een kamervoliere aan ,en die nam ik mee ,en met de mededeling dat ik een jong valkje kreeg,als ze zelfstandig konden eten
toen ik thuis was ben ik gelijk gaan googelen en kwam zo op deze site,ik heb er elke dag zitten lezen ,vooral op het forum
want daar lees je ook de ervaringen van iedereen
ik was aardig voorbereid op mijn eerste valkje lucky ,  die ik met veel aandacht ,tam heb gekregen ,na 2 maanden kreeg ik ticka en vorig jaar op mijn verjaardag heb ik een buitenvoliere gekregen ,die we zelf gebouwd hebben

daar heb ik vorig jaar de koppels van mandy(via deze site)
in gekocht  ,en deze raken al aardig gewend aan me ;D
ook heb ik er 3 kwartels onder lopen en een paar zebravinkjes
in vliegen ,dit gaat bij mij goed samen
ik heb dit jaar voor het eerst jonge gehad en dit is zo lief,en maar foto`s maken :D :D
zo begon het bij mij en het is nog lang niet afgelopen
;) :D
groetjes kikkertje

carco

Hé heb jij ook koppels van Mandy gekocht?
Leuk, ik heb er ook 1.
En nog een logeerkoppel dat toch alsnog weg mag.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kikkertje

hoi caroline

ik ben efe op je site geweest en ik zag gelijk dat je spik en span had gekocht,door die `foto ben ik bij mandy terecht gekomen  :D
leuk he 
het zijn leuke lieve koppels,ik heb een dochter van spik en span toen ook nog meegenomen en de rest van de koppels(3
) wat leuk en toevallig

groetjes kikkertje

Akkie

Ik was op een dag op bezoek bij mijn moeder de vriendin en zij had vier valkjes. Allemaal waren het lutino's. Ik vond ze zo schattig en lief dat ik er heel graag eentje wou hebben maar ik zei niks. De vriendin van mijn moeder zag dat ik steeds naar de kooi ging en vroeg mij toen: Wil je 2 van die vogels? ( ik wist nog niet hoe ze heetten ). Ik was blij na deze vraag en zei: Ja graag! We kregen dus de kooi met spullen en 2 lutino valkjes. Het waren allebei popjes. Na ongeveer 2 jaar ging ik op vakantie en bracht ik mijn valkjes naar een soort van kennis. Jammer genoeg liet die kennis 1 valkje wegvliegen  :'( .De overblijvende was kiky en die bleef 1 jaar bij ons. Ik wou allang al een mannetjes valkje om kiky gezelschap te houden en kocht dus precies 2 weken en 4 dagen geleden nog een valkje: Coco. Hij is een wildkleur mannetje en super lief. En ze leven allebei nog heel gelukkig.


NL is een foutje: Valkenwereld.tk

Lore

Ik heb vroeger allerlei huisdieren gehad, maar vogels nooit. Mijn ouders hadden ook niks met vogels, dus ik denk dat we ze daarom nooit in huis als huisdier gehad hebben. Wel altijd helemaal stapel geweest van dieren, wat maakte niet zo veel uit :) Vroeger wou ik altijd dierenarts of dolfijnen trainer worden :laugh: (Inmiddels doe ik een opleiding paraveterinair dierenartsassistent)

Begin 2013 ben ik op kamers gegaan, het halve land door van waar mn ouders wonen. Het studentenhuis leek in eerste opzicht erg gezellig, maar uiteindelijk was er haast nooit iemand anders thuis en voelde ik me dus behoorlijk eenzaam. Ik heb toen ratjes als huisdieren gehad, op t drukste moment had ik er 5 tegelijk. Erg leuke diertjes,maar helaas worden ze maar maximaal een jaar of 3 oud. Uiteindelijk de laatste twee (een oud dametje en een jaar oud ratje) laten adopteren door een vriendin die meer ratjes had. Inmiddels woonde ik al 3 jaar op kamers en was ik verhuisd naar een groter en leuker studentenhuis.

Toch miste ik ook daar het hebben van een huisdier, ik was immers opgegroeid met huisdieren om mij heen. Op zoek gegaan naar een leuk dier dat ik kon gaan houden (op eem studentenkamer!) en ook wat langer dan 3 jaar zou kunnen blijven leven. Zo kwam ik uit bij Forpussen, want op school hadden ze een nestje jongen dat op het punt stond om uit te vliegen. Op zich hele leuke vogeltjes, maar ze waren eigenlijk amper gewend aan mensen, beten veel en hard, en maakten daarna een boel schel geluid. Ze gaven me niet echt meer dan 'kijkplezier' omdat ze na een paar maanden nog steeds niet tam wilden worden, en ik had juist gehoopt op een huisdier waarmee ik ook wat interactie zou hebben.

Uiteindelijk heb ik via via een huisje voor mijn forpussen gevonden. Ik was niet echt op zoek naar iets nieuws, ik wist dat ik graag een andere vogel ("papegaaiachtige of zo") wou, maar wou daar ook de tijd voor nemen. Ongeveer een kleine week later trok een advertentie voor Puck mijn aandacht en zo kwam ik bij de fokker uit die hem had grootgebracht. :)

Ik zou me geen beter maatje kunnen wensen! Puck is een ontzettend sociale, lieve en knuffelige vogel. Hij vind het zichtbaar heel leuk om bij mensen te zitten, maar elke nieuwe ontdekkingstocht geeft hem duidelijk plezier.
Zelfs mijn vriend, die niet veel met vogels heeft (en ze volgens mij een klein beetje eng vind) vind Puck ontzettend leuk en heeft hem graag uit de kooi. Een van mijn beste maten die een aga heeft die met de hand is grootgebracht (maar volgens mij toch minder tam is dan Puck) is ook weg van Puck en zegt vaak dat het zo bijzonder is dat hij zo tam en lief is.

Ik moet nog mensen tegenkomen die niet verliefd op mijn lieve gevederde maatje worden  :) ♥