16 mei 2025, 23:23:06

praatbui?

Gestart door Daphne, 26 september 2004, 18:38:37

« vorige - volgende »

Daphne

26 september 2004, 18:38:37 Last Edit: 26 september 2004, 18:40:07 by Daphne
Hebben valkparkieten praatbuien?, mijn valkparkiet fifi, zegt altijd kommaar kom dan fifi hoi, fifi , coriver ( haar 2e naam ) Maar leerd het niet heel snel, Nu zeg ik 1 x tegen haar k*tfief omdat ze stout was, en wat zegt ze terug : K*TFIEF :D :-/, ook begon ze daarna opeens mijn naam te zeggen, en stopt niet meer  :o Ik vind het allemaal wel leuk hoor ;D Zeggen jullie valkparkieten ook veel dingen en wat zoal ( vind ik leuk om te horen Groetjes Daphne

Erg genant ::)

Tara

Hoi Daphne,

in ieder geval denk ik dat je een mannetje hebt hoor en geen vrouwtje omdat mannen praten en vrouwtjes over het algemeen niet.

Wel leuk dat hij zo kwettert, ik heb geen valkje meer die zo kwebbelt, alleen fluiten de mannen hier, maar babbelen niet meer. Mijn eerste valkje kon praten. Die zei: Hey Kokootje, Kokootje is een schoon ventje, Oe is't met Kokootje?, Mo Kokootje toch, .... Hij kon erg veel en fluiten kon ie ook, hij kon veel... Was een prachtvalkje.

Groetjes, Tara

Daphne

Hoi, Tara, leuk van jou valkje, maar hebben jou valkjes die nu alleen fluiten wl gepraat ooit, want het zou jammer zijn als dat op hield, en hoe oud is je valkje geworden

Groetjes Daphne :)

Irene

hoi daphne,
hier zit ook een kletskop hoor; fluit en brabbelt van alles, soms uren achter elkaar, maar wat? Af en toe denk ik zijn naam (punkie) te herkenen en hallo. Verder is het net een oma; houdt zijn klepje soms niet! Heerlijk. Ook maak hij van zijn bekende riedeltjes hele nieuwe concerten! Geweldig, maar soms ook erg vermoeiend. ;D ;D ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Tara

CitaatHoi, Tara, leuk van jou valkje, maar hebben jou valkjes die nu alleen fluiten wl gepraat ooit, want het zou jammer zijn als dat op hield, en hoe oud is je valkje geworden

Groetjes Daphne :)

Hoi Daphne,

1 valkje, die die nu ziek is, Tako, heeft Koko gekend, hij kon ook wel praten maar doet dat nu niet meer, hij fluit ook weinig sinds Koko dood is. Koko heb ik 5 jaar gehad maar was toen zeker al jaren oud, ik weet alleen niet hoe oud :-[

Groetjes, Tara

Sanna

27 september 2004, 04:50:36 #5 Last Edit: 27 september 2004, 04:52:22 by Pepper
Hallo Daphne,

Fijn he, hoe die hersentjes van die beestjes werken?? ;D
Mijn eerste grasparkietje was ook zo'n kletskous. Op de een of andere manier heeft hij ooit "pietenkop" geleerd (vraag me niet waarvandaan, want ik heb het nooit tegen hem gezegd :P). Maar goed, meneertje was uit logeren omdat ik op vakantie was; bij de schoonmoeder van m'n broer, die had zelf een grasparkiet en een kanarie. En wat zei zij elke morgen als ze de kleedjes eraf haalde? "Aggut aggut wat zijn het toch een moppies". En wat zei meneer toen hij thuiskwam?? Hij was een beetje creatief gaan samenvoegen met z'n geliefde "pietenkop". Dat werd dus "guttenkop". Alleen.... grasparkietjes hebben blijkbaar wat moeite met de letter G. Nou, 3 maal raden wat daar van gemaakt werd..... :o Leg dat maar eens uit aan je visite!! :D :D

Groetjes! Sanna

Paul

Hoi Daphne,

Die van mij houden het beschaafd ik heb ooit mijn eerste valkje wat woordjes geleerd en nu zeggen er vier hetzelfde  :D
Hij zegt Taco dat is zijn naam en dan halla taco en kippekop zegt ie ook redelijk duidelijk  :D
En dan iets waar ik van maak "wat doe je wat doe je"maar het kan ook iets anders zijn.
Verder fluiten ze dat aanvallen melodietje en de tune van het a-team en dan dat bouwvakkersfluitje kennen er nog meer fluiten.
In elk geval vind ik het heel erg lollig als ze dat doen :-)

Groetjes, Paul