13 mei 2025, 16:25:08

geduld

Gestart door Franciska, 26 mei 2004, 18:40:00

« vorige - volgende »

Franciska

hoi,
Zins een week of 4 heb ik mijn valkparkietje genaamd coccie!
Een lieverd, hij eet goed, drink goed en is al aardig gewend.
Na de eerste week  (zoals geadviseerd) met rust gelaten te hebben,..maar toch de nodige aandacht gegeven te hebben, werd het tijd voor actie,....tam maken !!! Ik met mijn hand rustig de kooi in,.. wennen aan mijn hand,...gaat in principe goed....ene kant vind hij het interessant en de andere kant moet ie er niets van weten....juist.... happen naar de baas hahahah. maar dat was voorspelt toch !? rustig en lief praten maar na 2 weken blijft het hetzelfde. Nu is zo,..ga ik met mijn hand erin,...probeer hem rustig te benaderen (onderweil ik dus rustig tegen hem praat) rent van de ene kant naar de andere kant van zijn kooi. En als ie het echt zat is....gaat meneer nog blazen ook ! ik praat veel met coccie,.....vind ie ook leuk,..koppie gaat heen en weer en als ik smiddags thuis kom en zeg geen gedag,..geeft ie een paar piepjes van ja hallo ik ben er ook. Ook paaien met van alles en nog wat vind erg interessant maar en of andere manier krijg ik hem niet zover dat ie het van me aanneemt. De vraag is: hoe lang kan het ongeveer duren tot dat ie eindelijk iets durft,..of doe ik het toch verkeerd?? hij komt ook niet uit zich zelf uit zijn hok,...en die staat als ik thuis ben continue open. Wie o wie heeft er een tip of advies of ben ik toch te ongeduldig ???
groetjes Franciska :-/

Paul

Hoi Franciska,

Het verschild gewoon per valkje hoe snel dat gaat.
Als je een valkje hebt wat met 6 weken van de ouders af komt gaat het al vaak veel sneller dan een die 8 weken bij de ouders gezeten heeft.
Maar valkjes die jonger zijn dan een jaar krijg je eigenlijk altijd wel tam hoor alleen duurt het soms langer.
Pak een stukje trosgierst en pak dat zo vast dat het ver uit je hand steekt.
Probeer hem dat dan te voeren en als ie dat eet elke dag iets korter vastpakken zodat ie op een gegeven moment uit je hand eet.
Dan ben je al een heel eind op weg als dat lukt :-)
Maar hij reageert op je dat is al een heel goed teken je moet gewoon zo doorgaan dan komt het wel goed.
Veel aandacht geven en veel tegen hem praten helpt ook altijd erg mee.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Franciska
Heb je een trapje in de kooi??
Als je dit in de deuropening zet kan hij er misschien beter uit.
Voor de rest ben je erg goed bezig hoor!!!!!
SUCCES RINY

Jet

Ik heb de trosgierst op mijn hand gedaan, gewoon los, dus alleen de zaadjes (ku je er zo uit rollen)
Het duurde niet lang of mijn valk at uit mijn hand. Ik heb hem nu 3 weken en hij is al supertam!
Ik heb het idd. wel meerdere keren per dag gedaan.

succes,

groeten Jet

Jet

Nou, ik zie net dat deze topic al heel lang geleden gestart is.
Wat ik geschreven heb zal wel niet meer van toepassing zijn.
 :D
Sorry,

Jet